رییس ستاد دهه کرامت و سرپرست کانون های خدمت رضوی استان تهران از برنامه‌های این ستاد در دهه کرامت خبر داد و اعلام کرد: تکریم دختران فاطمی و اولین جشنواره رسانه‌ای کرامت رضوی از برنامه های مهم این دهه است.
کد خبر: ۹۷۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 12 June 2021

علیرضا جانه گفت: برنامه های دهه کرامت در استان تهران از ۲۲ خرداد تا اول تیر با هشت عنوان کرامات رضوی، تکریم دختران فاطمی، قرآن و معنویت، امت ولایی در گام دوم انقلاب، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج)، خدمت و سلامت، مدافعین امنیت و رهروان ایثار و شهادت، خادم الرضا شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت و زیارت اولی ها به ترتیب نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: در این دهه برنامه های گوناگونی تدوین و طراحی شده که برگزاری مراسم ویژه دختران ۹ سال در روز دختر و با عنوان «دختر ماه»، برگزاری جشن های خانگی، ایجاد و راه اندازی ۸۸ کانون رضوی در مساجد امام رضایی استان، برگزاری اولین جشنواره رسانه ای کرامت رضوی و دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و غبارروبی و گلباران مزار شهدا بخش هایی از این برنامه ها است.

رییس ستاد دهه کرامت استان تهران ادامه داد: حرکت خودرو ها با استفاده از پرچم، نماد و نشان های ولادت هشتمین نور در سطح شهر و اجرای سرود، برگزاری اردوهای جهادی، جشن گلریزان با هدف ازدواج آسان، دیدار با کشاورزان و دامداران شهرستان های استان تهران و تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت از جمله برنامه های ستاد دهه کرامت در تهران است.

وی با تاکید به رعایت کامل پروتکل‌ها و دستور العمل های بهداشتی در بیش از ۵۸ عنوان برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت، خاطر نشان کرد: در برگزاری مراسمات این دهه در سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع ویروس کرونا، تونل های ضد عفونی در برنامه‌ها ایجاد خواهد شد و تمامی کادر اجرایی، خادمیاران و یاوران رضوی ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند. به همین منظور و در راستای رعایت نکات بهداشتی، در هر کاروان یک نفر به عنوان مسئول این امور در کاروان مشخص شود.

جانه یادآور شد: هر خودرو نیز باید مجهز به تهویه هوا و مواد ضدعفونی کننده بوده و در هر نوبت ورود و خروج، خودرو ضد عفونی شود.

به گزارش ایرنا، دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده به پایان می رسد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای ۱ ذی‌القعده به عنوان روز دختر، ۵ ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار