حناچی:
شهردار تهران گفت: شهر ری یکی از پدیده های تاریخی جهان به شمار می رود، آنقدری که در جهان شناخته شده در ایران شناخته نشده است.
کد خبر: ۹۶۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 26 May 2021

 

 پیروز حناچی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجموعه تاریخی و گردشگری رازی شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در امتداد محور فرهنگی تاریخی ری که یکی از محور اصلی طرح جامع تهران محسوب می شود این پروژه را در کنار برج طغرل و آرامستان تاریخی ابن بابویه افتتاح می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد، مقیاس عملکر این مجموعه با آنکه در شهرری هست مقیاس شهر تهران باشد؛ تاثیر این طرح در جنوب شرق تهران و شهر تهران خواهد بود و با دسترسی هایی که در نزدیکش دارد این امکان فراهم است.

این مسئول تاکید کرد: خوشبختانه زیرساختهای دیگری مانند حمل و نقل ریلی در کنار این مجموعه بوجود آمده که این فضا را فراهم می کند.

شهردار تهران افزود: این طرح به مردم تهران و مخصوصا شهروندان منطقه ۲۰ تقدیم می‌شود و مرکزی خواهد شد برای اینکه به ری بپردازیم و با افتتاح این طرح شمعی روشن خواهد شد که ارزشهای ری به دنیا هم معرفی شود.

حناچی خاطرنشان کرد: پیش بینی هایی که برای این مجمهوعه شده به جهت ری شناسی، کتابخانه و فضاهای فرهنگی مطمئنا مقیاس عملکردش چیزی فراتر از منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه، سالن های اجتماعات و عمومی مناسبی برای این مجموعه دیده شده است، یادآور شد: مجموعه گردشگری و تاریخی ری در این شرایط سختی بوجه جزو پروژه های الویت دار ما بوده برای اینکه که به موقع به بهره بردار ی برسد.

مجموعه تاریخی، گردشگری ۳۲ هزار مترمربعی رازی ری در جوار برج تاریخی طغرل در منطقه ۲۰ تهران شامل فضاهای متعدد کتابخانه, موزه گالری, مراکز پذیرایی, نمایش و همایش با ۴ سالن اصلی و گنجایش‌های مختلف ۱۵۰ تا یکهزار نفری احداث شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار