متخصص طب سنتی گفت: ساکنین در اقلیم‌های گرم و خشک به میزان زیاد از چای سبز استفاده نکنند.
کد خبر: ۹۶۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 22 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجید امتیازی متخصص طب سنتی گفت: چای سبز، چای سفید و چای سیاه از یک بوته حاصل می‌شوند و تفاوتی که بین این چای‌ها وجود دارد، در نوع برداشت است.

امتیازی گفت: در چای سیاه مرحله تخمیر و اکسایش طی می‌شود، اما در چای سبز این مراحل سپری نمی‌شود.

متخصص طب سنتی گفت: چای سبز دارای کیفیتی گرم و خشک است و درجه گرمی و خشکی آن کمی از چای سیاه بیشتر است.

او تصریح کرد: استفاده خارج از چهارچوب چای سبز در اقلیم استان یزد که هوایی گرم و خشک دارد برای افراد مضر است.

امتیازی اظهار داشت: چای سبز دارای خواص بی نظیری مانند خاصیت ضد سرطانی است و چون دست نخورده است، سطح آنتی اکسیدانی بسیار بالایی نسبت به چای سیاه دارد.

او گفت: مصرف چای سبز برای مردم کشور‌هایی مانند چین و ژاپن که اقلیم مرطوب دارند، در کنار رژیم غذایی برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

امتیازی عنوان کرد: مقالات علمی زیادی در مورد چای سبز نوشته شده که چای سبز به طور قطعی سبب کاهش وزن نمی‌شود.

او افزود: بعضی افراد چای سبز را به میزان زیاد برای لاغری مصرف می‌کنند که باعث یبوست، هموروئید، مشکلات گوارشی و آسیب کبدی می‌شود. همچنین به دلیل ایجاد خشکی ناشی از این چای در بدن سبب بی خوابی، کم خوابی و ایجاد حالت عصبی می‌شود.

متخصص طب سنتی افزود: چای سبز در صورتی برای فشار خون مفید است که ساختار کیفیت بیماری فشار خون بر پایه سردی و مرطوب بودن باشد.

او ادامه داد: استفاده از چای سبز به میزان زیاد در افراد دارای مزاج گرم و خشک که بیماری فشار خون دارند، یک حالت مقاوم به فشار خون ایجاد می‌کند.

متخصص طب سنتی گفت: برای مردم استان یزد به دلیل اقلیم گرم و خشک این استان مصرف یک فنجان چای سبز مفید است و برای افرادی که دارای مزاج سرد و مرطوب هستند دو فنجان چای سبز رقیق قابل استفاده است.

او گفت: افراد برای مصرف باید یک قاشق مرباخوری چای سبز را شستشو دهند و با عبور این چای از صافی داخل لیوان آب جوش را روی آن بریزند که این آب باید دور ریخته شود و آب جوش بعدی را به عنوان دمنوش استفاده کنند.

امتیازی افزود: چای سبز نباید به مدت طولانی دم بکشد و برای کنترل بهتر اثرات چای سبز می‌توان قسمت داخل نیمی از یک لیمو عمانی کوچک را در فنجان قرار دهند و چای سبز را در فنجان بریزند که سبب تعادل کیفیت آن از نظر خواص چای سبز می‌شود.

متخصص طب سنتی گفت: مصرف چای سبز برای افرادی که دارو‌های ضد انعقاد خون، فشار خون و مسکن‌های خاص استفاده می‌کنند، به دلیل تشدید اثرات این دارو‌ها مضر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار