در این مقاله برآن شدیم تا مزایای گذراندن دوره‌های زبان در فرانسه را به‌تفصیل برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه شرح دهیم.
کد خبر: ۹۶۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ 03 May 2021

دورۀ زبان در فرانسه

همانطورکه می­دانید فرانسه از سال­ های دور از جمله کشورهای محبوب در میان دانشجویان بین ­المللی بوده است که برای این محبوبیت نیز دلایل زیادی دارد. درحقیقت، صرف­نظر از زیبایی و هنر منحصربه فرد و داشتن اماکن تفریحی فراوان، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینۀ تحصیل و زندگی در فرانسه نسبت به سایر کشورهای اروپایی و داشتن دانشگاه ­های برتر جهانی و اعطای نسبتاً سریع ویزای تحصیلی این کشور را به محلی پرطرفدار برای زندگی و مقصدی مطلوب برای تحصیل تبدیل کرده است. گفتنی است، فرانسه با ارائه و برگزاری دوره‌های زبان فرانسه در دانشگاه‌ها و کالج‌هایش نیز توانسته سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا جذب کند تا متقاضیان حین آموزش زبان فرانسه با محیط دانشگاهی و عمومی این کشور بیشتر آشنا شوند و فرانسوی را در کنار مردم فرانسه و به سبک آنها یاد بگیرند. خوب است بدانید که شرکت در این دوره­ ها شانس شما را برای تحصیل در کانادا نیز بالاتر می­برد. پیشنهاد سیم آخر برای علاقه ­مندان به تحصیل در کانادا این است که ابتدا در دوره­ های فرانسه سپس در برنامه‌های مهاجرتی کانادا شرکت کنند؛ زیرا شانس خود را برای ورود به کانادا بالاتر می­برند که برای این کار بهتر است ابتدا شرایط­ آنها از طریق فرم ارزیابی آنلاین و مشاوره رایگان بررسی شود. از آنجاییکه این دوره­ ها محبوبیت فراوانی در میان دانشجویان بین ­المللی دارند؛ در این مقاله برآن شدیم تا مزایای گذراندن دوره‌های زبان در فرانسه را به‌ تفصیل برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه شرح دهیم.

مزایای گذراندن دورۀ زبان در فرانسه

یکی از مزایای مهم یادگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه این است که زبان‌آموزان با زبان و فرهنگ مردم این کشور احساس نزدیکی بیشتری خواهند کرد و در نتیجه، مهارت‌های زندگی مستقل و استفاده از آموخته‌های زبان فرانسه به‌طور روزانه برایشان آسان‌تر خواهد شد. دیگر مزایای متقاضیان این دوره‌ها، فراهم‌شدن امکان تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه است؛ زیرا با کسب مدرک زبان فرانسه از کالج‌های مورد تأیید سفارت این کشور، دریافت ویزای تحصیلی به‌مراتب آسان‌تر خواهد شد. گفتنی است که متقاضیان می‌توانند حین تحصیل به‌صورت نیمه‌وقت کار دانشجویی انجام دهند و از کمک‌هزینۀ مسکن دولت فرانسه در حین تحصیل برخوردار شوند. خبر خوشحال‌کننده برای متقاضیان مهاجرت به کانادا این است که پس از گذراندن دورۀ زبان در فرانسه، از بخت بیشتری برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی کانادا برخوردار خواهند شد.

ثبت نام دورۀ زبان در فرانسه

دورۀ زبان فرانسه مثل تمام دوره‌های دیگر زبان در دنیا شرایط ویژۀ خود را دارد. پس خوب است پیش از هر اقدامی به‌دقت به موارد زیر توجه کنید:

  • بهتر است طول دورۀ زبان فرانسه بیشتر از ۶ ماه، یعنی دو ترم تحصیلی باشد؛ زیرا ثبت‌نام در دوره‌های بلندمدت برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه کمک‌کننده خواهند بود.
  • از متقاضیان خواسته می‌شود در دوره‌ای ثبت‌نام که حداقل ۲۰ ساعت در هفته کلاس برگزار کند. زیرا در این صورت می‌توانند ویزای تحصیلی فرانسه را برای شرکت در دورۀ زبان دریافت کنند. گفتنی است که ممکن است بخشی از ساعات آموزشی دوره به کارگاه آموزش زبان اختصاص یافته باشد.
  • برای اخذ پذیرش دوره‌های زبان در فرانسه داشتن سن بالای ۱۸ سال و مدرک دیلپم الزامی است.
  • برای دریافت پذیرش و ویزا جهت شرکت در دوره‌های زبان در فرانسه به مدرک زبان نیازی نیست. بااین‌حال داشتن مدرک زبان فرانسه امتیازی مثبت برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه محسوب می‌شود.

دورۀ زبان در فرانسه

هزینۀ دوره‌های زبان در فرانسه

به‌طور کلی شهریۀ دورۀ زبان در فرانسه از 1800 تا 6000 یورو در سال متغیر است. شایان ذکر است که هزینۀ دوره‌های زبانی دانشگاه‌های فرانسه در مقایسه با هزینۀ کالج‌های زبان در فرانسه به‌مراتب پایین‌تر است اما از آنجایی‌که تعداد کالج‌ها در شهرهای مختلف فرانسه بیشتر بوده و دوره‌های آنها نیز تنوع بالاتری دارند، ثبت‌نام در آن‌ها باعث می‌شود تا هر فرد متناسب با سطح زبان و اهداف خود زبان فرانسه را یاد بگیرد.

کالج‌ها و دانشگاه‌های برگزارکننده دوره زبان در فرانسه

همانطورکه پیش­تر گفته شد کالج‌های بسیار زیادی در فرانسه دوره‌های زبان فرانسه را برگزار می‌کنند. این کالج­ها نیز از امکانات آموزشی مطلوب و استانداردی برخوردارند و دوره‌های متنوعی در سطح‌های مختلف ارائه می‌دهند. همچنین بسیاری از این مؤسسه‌ها گواهی FLE  داشته و آزمون‌های معتبر زبان فرانسه مانند DELF و DALF را هم برگزار می‌کنند. شایان ذکر است که چندین دانشگاه مطرح و صاحب‌نام در فرانسه نیز دوره‌های زبان فرانسه را برگزار می‌کنند که بسیاری از آن‌ها به دانشجویانِ همان دانشگاه‌ها اختصاص دارند. گفتنی است که معروف‌ترین دانشگاه ارائه‌دهندۀ دوره زبان در فرانسه، دانشگاه استراسبورگ (Université de Strasbourg)  است. در ادامه نیز دیگر دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های ارائه‌دهندۀ  دوره‌های زبان فرانسه را معرفی خواهیم کرد:

دانشگاه استراسبورگ

این دانشگاه دولتی در شهر استرازبورگ واقع شده است و معمولاً دوره­های زبان را در ماه‌های سپتامبر و ژانویه ارائه می‌دهد. شهریۀ دوره‌های زبان فرانسه در دانشگاه استراسبورگ حدود 2500 یورو برای یک سال تحصیلی و 1500 یورو برای نیمسال تحصیلی ژانویه درنظر گرفته شده است که ۳۰۰ یورو برای دیپوزیت نیز دریافت می‌شود.

دورۀ زبان در فرانسه

دانشگاه کاتولیک لیون

همان‌طورکه از نام دانشگاه مشخص است دانشگاه کاتولیک لیون در بندر لیون قرار دارد. دوره‌های زبان این دانشگاه در ماه‌های سپتامبر و ژانویه آغاز می‌شوند و شهریۀ این دوره‌ها برای یک سال تحصیلی ۴،۲۶۹ یورو و برای نیمسال ژانویه 2،3۷۹ یورو است. دیپوزیت برای ترم سپتامبر (یک سال تحصیلی) نیز ۶۳۰ یورو و برای نیم­سال ژانویه ۳۷۰ یورو خواهد بود.

دانشگاه رن

دانشگاه دولتی شهر رن در ماه‌های سپتامبر و ژانویه پذیرش می‌گیرد که شهریۀ نیمسال ژانویه ۸۵۰ یوروست و کل این مبلغ در قالب دیپوزیت باید پرداخت شود.

دانشگاه مارسی

دانشگاه دولتی اکس-مارسی یکی دیگر از دانشگاه‌های برگزارکنندۀ دوره‌های زبان فرانسه است که سالانه شهریه‌ای حدود 2700 یورو دریافت می‌کند. مبلغی نیز که باید برای دیپوزیت درنظر گرفته شود برابر  ۳۰۰ یورو خواهد بود.

دانشگاه نانت

دانشگاه دولتی نانت، واقع در  شهر نانت، دوره‌های زبان را در ماه‌های سپتامبر و ژانویه برگزار می‌کند. شهریۀ این دوره‌ها ۲800 یورو برای یک سال تحصیلی (از سپتامبر سال جاری تا سپتامبر سال آینده) و ۱۴۰۰ یورو برای نیمسال ژانویه برآورد شده است. ناگفته نماند داوطلبان ۶۰۰ یورو نیز به‌عنوان دیپوزیت باید بپردازند.

دانشگاه پاریس ۱۲ (ول دو مرن)

دانشگاه ول‌دومرن، یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی شهر پاریس است که مثل دیگر دانشگاه‌های فرانسه برای برگزاری دوره‌های زبان فرانسه در ماه‌های سپتامبر و ژانویه پذیرش می‌گیرد. داوطلبان برای شرکت در یک سال تحصیلی (از سپتامبر سال جاری تا سپتامبر سال آینده) کمتر از دو هزار یورو و برای نیمسال ژانویه ۹۳۰ یورو باید بپردازند. البته به این مبالغ کمتر از ۳۰۰ یورو به‌عنوان دیپوزیت اضافه می‌شود.

مؤسسۀ نیودیل

مؤسسۀ خصوصی نیودیل در شهر بوردو، زمان شروع نیمسال‌های دوره‌های زبان فرانسه را ماه‌های سپتامبر و ژانویه و آوریل درنظر گرفته است. هزینۀ سالانۀ این دوره‌ها حدود پنج هزار یوروست و داوطلبان ۱۵۰۰ یورو نیز در قالب دیپوزیت باید پرداخت کنند.

مؤسسۀ لیل لانگ

مؤسسۀ خصوصی لیل لانگ واقع در در شهر لیل، تقریباً هر ماه دوره‌های زبان فرانسه را با شهریۀ سالانۀ کمتر از هفت هزار یورو برگزار می‌کند.

دورۀ زبان در فرانسه

مؤسسۀ الیانس

مؤسسۀ خصوصی الیانس نیز یکی دیگر از مراکز معتبر برگزارکنندۀ دوره های زبان فرانسه است که در شهرهایی مانند تولوز و لیون و استرازبورگ شعبه دارد و هر ماه این دوره‌ها را ارائه می‌دهد. شهریۀ نیمسال دوره های زبان فرانسه برای شعبه‌های یادشده به‌ترتیب به حدود پنج هزار و چهار هزار و چهار هزار یورو می‌رسد. شایان ذکر است داوطلبان برای تحصیل در شعبۀ تولوز مؤسسۀ الیانس ۱،۷۷۰ یورو و برای هرکدام از شعب لیون و استرازبورگ آن حدود ۱،۰۰۰ یورو در قالب دیپوزیت باید بپردازند.

مؤسسۀ کامپوس لانگ

این مؤسسۀ خصوصی در شهر پاریس قرار دارد و هر ماه دوره‌های زبان فرانسه را برگزار می‌کند و هزینۀ سالانۀ این دوره‌ها حدود ۲هزار یورو تخمین زده می‌شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار