کد خبر: ۹۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳ 15 September 2015
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از آغاز طرح پایش ویژه  معادن شن و ماسه شهرستان پاکدشت از ابتدای این هفته خبر داد.

به گزارش تابناک تهران رضا سعیدپور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع جلوگیری از تولید و انتشار ریزگردها بمنظور کاهش آلودگی هوای شهرستانهای استان، اولین پایش ویژه  معادن شن و ماسه شهرستان پاکدشت از ابتدای هفته جاری آغاز شد. 

وی افزود: در این پایش ویژه با مشاهده  هرگونه تخلف زیست محیطی بلافاصله ادوات و تاسیسات آلوده زا پلمپ ، صورتجلسه تنظیم و بدین نحو از ادامه فعالیت واحدهای آلاینده جلوگیری می گردد. 

سعیدپور با اشاره به اینکه واحد گشت محیط زیست شهرستان پاکدشت بیش از 10 واحد شستشو و دانه بندی شن و ماسه در منطقه جمال آباد شهرستان پاکدشت را تحت پایش قرار داده است، تصریح کرد: از فعالیت 4 واحد آلاینده  جلوگیری بعمل آمده است و تاسیسات ایجادکننده آلودگی هوای این واحد ها نیز پلمپ شده اند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست در بازدیدهای میدانی خود از این کارگاه ها و کارخانجات سعی می نمایند با ارائه تذکرات فنی متصدیان آنها  را به رعایت ضوابط و مقررات سازمانی مجاب نمایند اظهار داشت: از عمده ترین تخلفاتی که در این زمینه رخ می دهد، عدم کنترل ذرات گرد و غبار ناشی از برداشت و تولید شن و ماسه است که بخشی از آن مربوط به عدم بهره گیری از سیستم های کنترل ذرات گرد و غبار از جمله آبفشان و مه پاش بر روی ادوات و دپوهای مصالح تولیدی است. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از تخلفاتی که منجر به افزایش پراکنش ریزگردها می شود، دپوی مصالح تولیدی بیش از ارتفاع 6 متر می باشد که می تواند بعنوان عاملی برای آلودگی بیشتر هوا قلمداد گردد. 

سعید پور بیان داشت: متاسفانه تعدادی از این کارگاه ها بدون در نظر گرفتن ضوابط و مقررات، نسبت به نصب و بهره برداری از دستگاه های سنگ شکن  شستشو و دانه بندی بیش از ظرفیت پروانه بهره برداری به تعداد بیش از 5 دستگاه و در ساعتهای غیرمجاز و روزهای تعطیل اقدام می نمایند که این مقوله نیز یکی دیگر از عوامل مهم ایجاد نابسامانی و نهایتاً افزایش بار آلودگی در محیط زیست است. 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از مسئولین این واحدها به تذکرات و اخطاریه های صادره بی توجه می باشند، تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت پس از جلوگیری از فعالیت این واحدها نسبت به پلمپ تاسیسات و ادوات منتشر کننده آلودگی اقدام و در صورت فک پلمپ غیرقانونی با اعلام جرم و شکایت علیه متصدی مربوطه از طریق دستگاه قضایی پیگیری های لازمه را انجام می دهد.

گفتنی است در شهرستان پاکدشت 106 معدن شن و ماسه دارای مجوز بوده که از این تعداد 62 معدن واجد تاسیسات شستشو و دانه بندی شن و ماسه فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار