رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری گفت: آب خروجی تصفیه خانه‌های جنوب تهران برای جلوگیری از انتشار هرگونه آلودگی زیست محیطی آنالیز و پایش می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 22 December 2020

 

زهره عبادتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون سه تصفیه خانه کهریزک، خاورشهر و جنوب تهران در شهرستان ری فعال هستند که از آب خروجی تمامی این واحدها به صورت مستمر نمونه برداری و آزمایش های لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه آب خروجی تصفیه خانه های واقع در شهرستان ری در بخش کشاورزی و صنعت مصرف می شود، افزود: آب خروجی از تصفیه خانه ها باید عاری از هرگونه فلز سنگین و مواد سمی باشد.

عبادتی اضافه کرد: پس از آزمایشات لازم بر روی خروجی آب تصفیه خانه ها اگر هر کدام از این واحدها استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکرده باشند اخطاریه و به در صورت عدم همکاری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مسئول به محل دپو و تصفیه لجن در تصفیه خانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون لجن موجود در فاضلاب های شهری در داخل تصفیه خانه ها دپو می شود که باید اقدامات زیست محیطی لازم در خصوص آن انجام شود.

عبادتی یادآور شد: تصفیه خانه ها در صورت تبدیل لجن به کود و کمپوست باید فرایند شیمیایی تصفیه آن را به خوبی انجام دهند تا فاقد هرگونه سموم صنعتی و فلزات سنگین باشد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان دارای سه تصفیه خانه می باشد که تصفیه خانه جنوب تهران شهرری و بخشی از کلان شهر تهران، تصفیه خانه کهریزک بخش عمده کهریزک و تصفیه خانه خاور شهر مجتمع های این شهر را پوشش می دهد.

خروجی آب تصفیه خانه جنوب تهران به عنوان یکی از بزرگترین تصفیه خانه های استان تهران بخش عمده آب کشاورزی ورامین و ری را تامین می کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار