پارلمان اروپا در نشست روز پنج‌شنبه خود قطعنامه جدیدی را علیه کشورمان به بهانه‌های حقوق بشری تصویب کرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹ 18 December 2020

به گزارش تابناک سمنان منابع خبری گزارش دادند که پارلمان اروپا با ادعای نقض حقوق بشر، قطعنامه ای را علیه ایران تصویب کرده است.

پارلمان اروپا طی بیانیه‌ای می‌گوید که این قطعنامه در «محکومیت  ایران به دلیل نقض حقوق بشر»، با ۶۱۴ رأی مثبت تصویب شده است.

این بیانیه اعدام روح الله زم که به اتهام همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه، فعالیت علیه امنیت کشور و به خطر انداختن جان شهروندان ایرانی صورت گرفته را «نقض حقوق بشر» دانسته است.

اتحادیه اروپا نیز از ایران خواسته تا تعدادی از محکومان امنیتی که در راستای اقدام علیه امنیت ملی کشورمان فعالیت کرده‌اند را آزاد کند.

این اتحادیه با طرح ادعایی کذب می گوید «وخامت اوضاع حقوق بشر در ایران را درک می کند.»

«پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون امور خارجه و امنیت در اتحادیه اروپا نیز چند روز پیش، مدعی شد بروکسل ممکن است از قانونی که هفته گذشته برای اعمال تحریم‌های حقوق بشری علیه اشخاص، نهاد‌ها و سازمان‌ها به تصویب این اتحادیه رسیده علیه ایران استفاده کند.

هفته گذشته شورای امور خارجی اتحادیه اروپا قانونی «جهانی» را تصویب کرد که به اتحادیه اروپا این اجازه را می‌دهد «افراد، نهادها و سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی که حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند» فارغ از کشورشان تحریم کند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین در سخنانش به تحریم‌های حال حاضر علیه ایران به دلیل «نقض حقوق بشر» نیز اشاره کرده و مدعی شد: «در حال حاضر ۸۲ نفر از ایران مشمول محدودیت سفر و مسدود شدن دارایی هستند.»

سخنگوی کمیسیون  اروپا در سخنانش دلیل وضع تحریم‌های احتمالی را اجرای حکم محکومان امنیتی ایران اعلام کرده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار