مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه مشهد در حال افزایش است.
کد خبر: ۸۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 01 September 2015
محمد باقر قاسم زاده صبح امروز 10 شهریور ماه در مراسم افتتاحیه شرکت هوایی امارات و پرواز مسیر دبی- مشهد، مشهد- دبی که در ساختمان CIP فرودگاه شهیدهاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، بیان‌ کرد: ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی‌نژاد به سرعت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از پذیرش 8 میلیونی مسافر در فرودگاه مشهد در سال 2025 بوده است، بیان کرد: خوشبختانه درحال حاضر پذیرش مسافر در این فرودگاه به 8 میلیون نفر رسیده و این امر نشانگر ظرفیت مناسب و خوب فرودگاه بین المللی مشهد است.

قاسم زاده انجام پرواز مشهد- دبی و برعکس را نقطه عطفی در حمل‌ونقل هوایی استان خواند و افزود: مشهد به دلیل وجود بارگاه مطهر رضوی و سایر جاذبه‌های گردشگری ظرفیت‌های مناسبی دارد و سالانه پذیرای 8 میلیون مسافر خارجی و در مجموع 25 میلیون مسافر داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه ممکن است فرودگاه مشهد در برخی جهات ضعف داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای تهیه زیرساخت‌های مناسب تلاش می‌کنیم زیرا درحال‌حاضر مشهد با بیش از 140 نقطه دنیا در تماس و ارتباط است و باید یک سرویس‌دهی مطلوب و ایده‌آل داشته‌باشیم.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با وزارت خارجه امکان صدور ویزا در فرودگاه برای مسافرین فراهم شده تا فضا برای ورود گردشگر به مشهد تسهیل شود.

وی با بیان اینکه مسافران پروازهای هواپیمایی باید حق انتخاب داشته‌باشند، گفت: امیدورایم نوید بخش سفری خوب، ایمن و راحت برای تمامی مسافرین باشیم و با ارائه سرویس متنوع برای تمامی مسافران حق انتخاب ایجاد کنیم چراکه مردم به دنبال سفری ایمن و راحت هستند.

قاسم‌زاده در خصوص تعداد پروازهای مسیر مشهد- دبی و برعکس، اعلام کرد: با وجود اینکه قبل از ایجاد این خط هوایی نیز پروازهای روزانه‌ای به دبی داشته‌ایم، تعداد این پرواز‌ها 5 عدد در هفته است که امیدواریم افزایش یافته و به صورت روزانه انجام‌ گیرد.

وی با اشاره به وجود پروازهای خارجی و اروپایی در فرودگاه مشهد، عنوان کرد: خط هوایی امارات شانزدهمین خط و شرکت خارجی است که در فرودگاه مشهد تشکیل شده و با داشتن ارتباطی گسترده با سایر نقاط دنیا، یک خط ارتباطی بسیار خوب برای صادرات استان است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در مورد تعداد پروازهای فرودگاه مشهد، اعلام کرد: درحال حاضر در 51 مسیر داخلی و خارجی پرواز داریم که شامل 30 مسیر داخلی و 21 مسیر خارجی است که حدود 18 کشور دنیا در این پروازها مقصد قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مشهد و زیرساخت‌های مناسب فرودگاه بین‌المللی شهیدهاشمی‌نژاد، تاکید کرد: مشهد پس از تهران و فرودگاه بین‌المللی‌ امام‌خمینی(ره) دومین شهری است که مقصد خطوط هواپیمایی امارات قرار گرفته‌ است.

شیخ ماجد المعلا معاون عملیات بازرگانی رئیس شرکت هواپیمایی امارات در ادامه این مراسم گفت: امروز مشهد به شبکه جهانی خطوط امارات پیوست و با احتساب این شهر، امارات به 148 مقصد در جهان پرواز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نسبت به پروازهای مشهد خوشبین هستیم، اظهار کرد: معتقد هستیم این 5 پرواز در هفته موجب رشد ترافیک ورودی و خروجی تجاری در ایران خواهد شد و شرکت‌های داخلی در مشهد قادر خواهند بود با اتصال به شبکه مرکزی هواپیمایی امارات، تجارت خود را گسترش دهند.

معاون عملیات بازرگانی رئیس شرکت هواپیمایی امارات گفت: پیش بینی می‌کنیم که کالاهای صادراتی مهم ایران مانند میوه و سبزیجات، فرش، زعفران و ... را به بازارهایی نظیر ژاپن و استرالیا منتقل کنیم.

شیخ ماجد المعلا با اشاره به اشتغال 440 نفر ایرانی در شرکت هواپیمایی امارات در نقاط مختلف جهان، بیان کرد: مفتخریم که این پروازها حق انتخاب بیشتری برای مسافرین ایجاد می‌کند و تنها شرکت هواپیمایی در این مسیر هستیم که خدمات کابین درجه یک ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: راه اندازی خط جدید هوایی شرکت هواپیمایی امارات بدون حمایت‌های سازمان‌های دولتی ایران و به ویژه فرودگاه بین‌المللی شهید‌هاشمی نژاد امکان پذیر نبود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار