با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو، پست ۴۰۰ کیلوولت شهرستان فیروزکوه افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 30 August 2015
پیش از ظهر یکشنبه و همزمان با هفته دولت و با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق، آرش کُردی مدیر عامل شرکت توانیر، صفرعلی براتلو معاون سیاسی و انتظامی استانداری تهران، حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی امام جمعه شهرستان فیروزکوه، نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه، علی اکرم منصور کراتی رئیس اداره برق فیروزکوه و جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی، پست ۴۰۰ کیلو ولت فیروزکوه به بهره برداری رسید.

سید زمان حسینی مدیر عامل برق استان تهران ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان گزارشی از روند پروژه برق ۴۰۰ کیلو ولت فیروزکوه ارائه کرد و اظهار داشت: تاکنون در فیروزکوه از یک خط ناپایدار که ۴۷ سال از عمر آن می گذشت استفاده می شد. 

حسینی افزود : با هزینه ای بالغ بر ۳۴ میلیارد میلیون تومان پروژه پست ۴۰۰ کیلو وات فیروزکوه به بهره برداری رسید که تاثیر زیادی در تامین برق منطقه و استان تهران دارد.


نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه ضمن تبریک هفته دولت اظهارداشت: شهرستان فیروزکوه با قدمتی چهار هزار و ۵۰۰ ساله و وسعت دو هزار و ۵۵۰ کیلومتر، ۱۳ درصد از وسعت استان را تشکیل می دهد که دارای ۹۳ بقعه، ۳۸ قلعه، ۲۷ تپه باستانی، هشت غار بزرگ، هفت کاروانسرا، سه پل تاریخی و بسیاری جاذبه های گردشگری دیگر است.

طاهری افزود: امنیت قابل قبول و بالا با توجه به نزدیکی به استان تهران و نقطه اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان یکی دیگر از ویژگی های شهرستان فیروزکوه است.

فرماندار فیروزکوه به پتانسیل بالای شهرستان در سه قطب گردشگری، کشاورزی و صنعتی اشاره وگفت: بعد از گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی، هنوز در شهرستان فیروزکوه چند روستای بدون برق داریم که امیدواریم با افتتاح این پروژه بزرگ، مشکل این چند روستا نیز هرچه سریعتر برطرف شود.


نورالله طاهری به مشکل حقابه و مظلومیت مردم فیروزکوه و سهم ۹۲ درصدی شهرستان گرمسار از سد نمرود و هشت درصدی فیروزکوه از آن اشاره کرد و گفت: امیدواریم عدالت رعایت و حق مردم فیروزکوه کسب شود.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق اظهار داشت: به رغم وضعیت تحریم، برق مورد نیاز کشور تامین شده است و هیچ مشکلی در تامین برق کشور نداریم.

وی افزود : ۵۱۱ پروژه جدید در این هفته در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد و در سال آینده نیز سه هزار و ۸۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.


فلاحتیان ادامه داد: دو میلیون و ۹۰۰هزار اشتراک برق امسال داده شده که تعداد مشترکین کل کشور از ۳۲ میلیون گذشته است.

وی گفت: این موفقیت ها ناشی از الطاف الهی و تلاش همکارانمان است که در صنعت برق کشور زحمات زیادی می کشند.

آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر گفت: به روز کردن تاسیسات برق تهران یکی از دغدغه های اصلی شرکت توانیر است.

حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز از افتتاح ۷۰ پروژه مهم در حوزه برق تهران خبر داد و گفت : ۲۶ پروژه جدید نیز آغاز خواهد شد.


وزیر نیرو با اشاره به افتتاح پروژه ها همزمان با میلاد امام رضا (ع) در هفته دولت که این هفته یادآور دو دولتمرد بزرگ، خدمتگزار و مقاوم این ملت است، گفت: افتتاح پست ۴۰۰ کیلوولتی که شاهد آن هستیم از خدمات مهم و زیربنایی کشور است.

حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای با اعلام خبر برق دار شدن روستای کبوتر دره به همت دولت تدبیر و امید گفت: امیدواریم با این همدلی و همزبانی بین مردم و دولت و حمایت های مسئولین، همه دست به دست هم دهیم و بتوانیم خدمات شایسته ای را به مردم تقدیم کنیم.

در پایان مراسم از سید زمان حسینی مدیرعامل برق استان تهران به نمایندگی از کارکنان برق پست ۴۰۰ کیلو ولت و استان توسط وزیر تقدیر و تشکر به عمل آمد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار