وی خاطر نشان کرد: حفظ سفره های آب زیرزمینی برای مدیریت منابع آب شیرین و جلوگیری از خطر فرونشست زمین و از دست رفتن ظرفیت آبخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷ 27 February 2015
به گزارش تابناک از شرکت آب منطقه ای تهران سرپرست امور آب تهران بزرگ گفت: با پر شدن 14 حلقه چاه غیرمجازدر بهمن ماه سال جاری، از خروج سالانه بیش از 910 هزار مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی آب شهر تهران جلوگیری شد.

علیرضا نیکنام افزود: پر شدن این تعداد چاه غیرمجاز بر اساس دستور قضایی و اجرای قوانین حفاظت از منابع آب انجام شده و این تعداد چاه با مجموع دبی 46 لیتر در ثانیه مصارف خدماتی داشته اند.

وی گفت: با این اقدام سالانه بیش از 910 هزار مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی دشت های موجود در حوزه عملکرد امور آب تهران بزرگ ذخیره می شود.

نیکنام همچنین از توقیف پنج دستگاه حفاری در حال حفر چاه غیرمجاز خبر داد و تاکید کرد: اجرای این عملیات با دستور قضایی و برای اجرای قانون توزیع عادلانه آب صورت گرفته است.

سرپرست امور آب تهران بزرگ با بیان اینکه با توجه به شرایط خشکسالی، بحران آب و حساسیت حفاظت و کنترل منابع آب در این شرایط، جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: حفظ سفره های آب زیرزمینی برای مدیریت منابع آب شیرین و جلوگیری از خطر فرونشست زمین و از دست رفتن ظرفیت آبخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: مأمورین گشت و بازرسی و نظارت امور آب تهران بزرگ در راستای برخورد با تخلفات حفاری چاه ها و بهره برداری غیرمجاز از منابع آب، با اخذ دستورات قضایی لازم قوانین حفاظت از منابع آب را به صورت جدی و بدون اغماض اجرا کرده و با هرگونه تخلف در منابع آب های سطحی و زیرزمینی برخورد قانونی می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار