گزارش عملکرد منطقه ویژه لامرد به مناسبت دهه فجر از سوی مدیر عامل:
فریدون فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با افزایش سرمایه گذاری ها در منطقه لامرد، طی سال های آتی اشتغالزایی این منطقه به 50 هزار تَن خواهد رسید. فریدون فدایی دولت، همچنین از برنامه توسعه صنایع پایین دست آلومینیوم منطقه، با ساخت کارخانه های تولید "پودر آلومینا"، "آند گرافیتی" و "تولید روزانه 400 حلقه رینگ خودرو از آلومینیوم" خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 08 February 2020

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، فریدون فدایی دولت امروز به مناسبت دهه فجر در نشست خبری"اعلام گزارش های پیشرفت منطقه و سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه اقتصادی لامرد" افزود: توسعه صنایع پایین دست آلومینیوم در اولویت برنامه های این منطقه قرار دارد.

وی افزود: به تازگی یک متقاضی بخش خصوصی برای طرح تولید 500 هزار تن cps (آند گرافیتی) آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این طرح اعلام کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد میزان سرمایه گذاری این طرح را 160 میلیون یورو برآورد کرد.

فدایی دولت همچنین از برنامه ساخت کارخانه تولید آلومینا در این منطقه اقتصادی خبر داد و عنوان کرد: با ساخت این پروژه، 350 هزار تن به ظرفیت پودر آلومینا کشور اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه تولید ورق های عریض توسط بخش خصوصی نیز از دیگر اقدامات توسعه ای در پایین دست آلومینیوم است که درخواست واگذاری زمین توسط متقاضی این طرح اعلام شده است.

سالکو؛ بزرگترین و مهم ترین پروژه منطقه لامرد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به استقرار بزرگترین و مدرن ترین پروژه آلومینیوم کشور در لامرد، عنوان کرد: کارخانه آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش، در فاز نخست برنامه تولید 100 هزار تن شمش آلومینیوم را دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در این پروژه 1.2 میلیارد دلار است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی لامرد با وسعتی برابر با 8500 هکتار و با اهدافی همچون انتقال دانش، افزایش توان صادراتی و تامین نیازهای داخلی از طریق توسعه صنایع مادر، اشتغالزایی و جذب سرمایه های داخلی و خارجی راه اندازی شد.

زیرساخت ها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد عنوان کرد: متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه از تامین آب، برق، گاز، خطوط اینترنت، فیبر نوری، فضای سبز، با کم ترین دغدغه می توانند اقدام به سرمایه گذاری کنند.

فدایی دولت گفت: از دیگر اقدامات پیش رو منطقه، می توان به انتقال آب خلیج فارس به دشت لامرد با رعایت الزامات زیست محیطی اشاره کرد.

مزایا و امکانات منطقه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار داشت: مجاورت با فرودگاه بین المللی لامرد، همجواری با حوزه گازی پارس جنوبی و پارس شمالی، واقع شدن در مسیرهای کریدورهای مهم ترانزیتی، زمینی و هوایی از دیگر امکانات این منطقه انرژی بر است.

وی استقرار و فعالیت گمرک مستقل، دسترسی به بندرهای تخصصی(عسلویه، پارسیان) و امکان صدور پروانه بهره برداری برای سرمایه گذاران را از دیگر مزیت های این منطقه خواند.

مشوق های سرمایه گذاری

فدایی دولت در تشریح مشوق های سرمایه گذاری و مزیت های گمرکی این منطقه گفت: فراهم بودن زیرساخت و بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری، مجاز بودن مبادلات بازرگانی با خارج کشور بدون تشریفات خاص و همچنین معافیت از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده را از جمله مشوق های سرمایه گذاری منطقه است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد همکاری با دانش بنیان ها در جهت استفاده از ظرفیت های داخلی را از اقدامات این منطقه نام برد و گفت: ساخت پارک فناوری در لامرد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شمار برنامه های توسعه ای این مجموعه است.

پروژه های مهم لامرد

وی با اشاره به مهم ترین سرمایه گذاری های صورت گرفته درلامرد، گفت: کارخانه آلومینیوم جنوب، نیروگاه غدیر انرژی و شرکت های پایین دست پتروشیمی اشاره کرد. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: از جمله صنایع پیش بینی شده در منطقه، می توان به آلومینیوم، منیزیم، پتروشیمی، سیمان، نیروگاه، صنایع پایین دست، پالایشگاه مینی ریفاینری اشاره کرد.

زیرساخت های توسعه ای لامرد

فدایی دولت یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرساخت های توسعه ای مناسبی برخوردار است و امکان پاسخگویی به درخواست متقاضیان برای سرمایه گذاری در منطقه و راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم است.

وی با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه، اظهار داشت: سرمایه گذاری در صنایع میان دستی و پایین دستی (به ویژه آلومینیوم) به دلیل دسترسی آسان به خوراک اصلی این واحدها، از فرصت های بی نظیر در این منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار