لیگ کاراته کشورمان این روز‌ها با بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کند.
کد خبر: ۸۲۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 05 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: مسابقات لیگ و سوپر لیگ کاراته مردان کشورمان چند سالی است   با حضور چند تیم در ۲ گروه در حال برگزاری است که ترتیب دادن این لیگ‌ها با انتقاداتی هم همراه شده است و بسیاری از کاراته کا‌ها بر این باورند که شرایط مالی و قرارداد‌های تیم‌های حاضر در این لیگ‌ها اصلا راضی کننده و ایده آل نیست که روی پویایی این مسابقات و در تنگنا قرار دادن بازیکنان تاپ کاراته کشورمان تاثیر بسزایی داشته است.

اوضاع وخیم لیگ مجانی کاراته/ ملی پوشان بدون تیم ماندند

به نظر می‌رسد به غیر از دو تیم پاس قوامین و دانشگاه آزاد، سایر بازیکنان قرارداد آنچنانی با باشگاه‌ها امضا نمی‌کنند و بعضا شاید قراردادی هم بین باشگاه‌ها و بازیکنان امضا نشود. این ۲ باشگاه به صورت هفتگی دستمزد بازیکنان را پرداخت می‌کند، اما باشگاه‌هایی هم وجود دارند که حتی ریالی به کاراته کا‌ها به عنوان دستمزد نمی‌دهند و در واقع بازیکنان برای اینکه خود را در شرایط مسابقه نگه دارند به صورت مجانی به رقابت می‌پردازند.  

در این بین کاراته‌های ملی پوشی دیده می‌شوند که  تعداد آن‌ها شاید به ۱۰ نفر  هم برسد که حالا با کم شدن حامیان مالی و بیرون کشیدن سرمایه هایشان از این رشته المپیکی، علاقه‌ای به حضور در تیم‌ها ندارند و یا بعضا با حمایت‌های همه جانبه‌ای رو به رو نمی‌شوند و شاید با بی توجهی هم مواجه شوند. حالا هم با توجه به وجود قانونی که هر تیم لیگ برتری تنها ۵ یا ۶ بازیکن ملی پوش می‌تواند جذب کند، برخی از این ملی پوشان به دلیل اینکه قراردادی دریافت نمی‌کنند اغلب یا بدون تیم می‌مانند و یا، چون به کاراته به شکل حرفه‌ای نگاه می‌کنند، سعی دارند تا به شکل انفرادی تمرینات خود را ادامه دهند.

به غیر از بحث مالی که در لیگ‌های ورزشی ما تبدیل به یک اپیدمی شده است، سهل انگاری باشگاه‌ها در عقد قرارداد و انحلال تیم که نشان از  بی توجهی به  سرنوشت بازیکنان  لیگ برتری و یا بعضا ملی پوش دارد، می تواند یک تنگنای عجیب مالی برای این بازیکنان  لیگ برتری به دنبال داشته باشد که قطعا روی عملکرد آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

برای مثال با منحل شدن تیم باشگاهی کاراته وین تک در لیگ برتر، چند بازیکن ملی پوش از جمله علی آسیابری، ابراهیم حسن بیگی، مهدی قراری زاده، امیر رضا میرزایی، باربد صداقت و همچنین دارنده مدال برنز رقابت‌های کاراته وان فرانسه یعنی صالح اباذری بلاتکلیف شده و باعث شده مجبور به حضور در تیم‌های دیگری شوند و یا اینکه بدون تیم بمانند و به تمرینات انفرادی روی بیاورند.

اوضاع وخیم لیگ مجانی کاراته/ ملی پوشان بدون تیم ماندند

مهدی قراری زاده یکی از ملی پوشان کاراته که عضو تیم  منحل شده کاتای وین تک بود در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان درباره این اتفاق بیان کرد:  امسال اول فصل با تیم وین تک آذربایجان شرقی قرارداد بستم و قبل از شروع هفته دوم لیگ برتر هم قرار بود در مسابقات حضور پیدا کنیم که یک روز قبل از هفته دوم به ما اعلام شد تیم منحل شده است.

قراری زاده همچنین در ادامه بیان کرد: من در این هفته با شرایطی که به وجود آمد برای تیم پاس قوامین در سوپر لیگ مسابقه می‌دهم. امسال سومین سالی بود که در سوپر لیگ حضور داشتم و در این هشت سال به غیر از تیم دانشگاه آزاد که قرارداد‌های خوبی با بازیکنان می‌بندد، در تیم بیمه تعاون بودم که توانست مقداری از هزینه‌های ملی پوشان را پوشش بدهد، اما متاسفانه تنها ۱ یا ۲ درصد بخش خصوصی به سوپر لیگ کاراته ورود می‌کند، بنابراین ملی پوشان مجبورند یا در تیم پاس باشند و یا در دانشگاه آزاد بازی کنند تا کفاف زندگی شان را بدهد که اصلا اتفاق خوبی نیست و لیگ یک طرفه دنبال می‌شود و جذابیتش را کم می‌کند.  

ملی پوش کاتای کشورمان در مورد افت تیم ملی در صورت از بین رفتن پویایی لیگ برتر اظهار کرد: صد درصد تیم ملی از لیگ برتر تاثیر می‌گیرد و  بازیکنان تاپ  ترجیح می‌دهند در تیم‌هایی بازی کنند که با بازیکنان از نظر مالی  خوب قرارداد می‌بندند. حالا بازیکنانی مانند ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده و بهمن عسگری که هر سه در یک تیم حضور دارند  وقتی در تمرینات تیم ملی باشند و در بازی‌های تیم باشگاهی خود حضور پیدا نکنند،  قطعا رقیب هم سطح خود را  برای رقابت به خود نمی‌بینند که روی بازی‌ها و کیفیت لیگ تاثیرگذار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار