سپاه هشدار داد، به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد. به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم. موج دوم حملات موشکی ایران به مقر پایگاه‌ آمریکایی از حدود یک ساعت و نیم بعد از حملات اول و در ساعت 3:30 بامداد انجام شده است / این برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که یک دولت به شکل رسمی به یک پایگاه آمریکا حمله کرده و پاسخ حملات آمریکا را به شکل «رسمی» داده است
کد خبر: ۸۱۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵ 08 January 2020

حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق

حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیرو‌های آمریکایی است، آغاز شد. سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه ضمن تایید این عکس العمل ایران به حمله تروریستی آمریکا، نسبت به واکنش آمریکا هشدار داد.

به گزارش «تابناک»، سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای آغاز عملیات متقابل ایران را تایید کرد و به مقامات آمریکایی نسبت به واکنش مشابه در قبال پاسخ ایران، هشدار جدی داد. این عملیات با نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) آغاز شده و بنابر اعلام سپاه پاسداران پایگاه عین الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا و محل استقرار چهار هزار آمریکایی در عراق هدف قرار گرفته است.
 
این برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که یک دولت به شکل رسمی به یک پایگاه آمریکا حمله کرده و پاسخ حملات آمریکا را به شکل «رسمی» داده است.
 
حمله موشکی گسترده سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق / هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت

پایگاه عین الاسد در عراق، یک فرودگاه نظامی با باند فرود به طول 4000 متر بود که پس از اشغال عراق، به یک پادگان-شهر نظامی امریکایی تبدیل شد و واشنگتن روی آن حساب ویژه باز می کند و به نوعی آن را مرکز فعالیت های خود در عراق و تاحدودی منطقه قرار داده یا آنطور که العالم تیتر زده بود، آن را "پایتخت امریکا در عراق" کرده است. این پایگاه هوایی که پس از پایگاه هوایی البلد (نزدیک فرودگاه بغداد)، دومین پایگاه هوایی عراق است، 50 کیلومتر مربع مساحت و 30 کیلومتر محیط دارد و در آن امکاناتی نظیر واحد مسکونی، مسجد، مدرسه ابتدایی و راهنمایی هم بوده است.

پس از اشغال آن از سوی امریکایی ها، این پایگاه همچون یک شهر در آمده است. سال 2006، خبرنگار بی بی سی که به درون این پایگاه رفته بود، آن را چنین توصیف کرد: «قسمتی از پایگاه که برای امریکایی ها بود، وضعیت بهتری داشت و آسفالت ها سالم تر بود. آن ها تلاش کرده بودند آن جا را مثل یک منطقه حومه نشین امریکا در بیاورند... برای این که سربازان دیوانه نشوند، آنجا رستوران، سینما، کافی شاپ هم هست... هیچ چیز حتی آب سربازان امریکایی مستقر در عین الاسد هم از عراق نیست و تمام آن از امریکا می آید».

با توجه به فاصله محل شلیک موشک‌های سپاه از استان کرمانشاه تا پایگاه عین الاسد که 322 کیلومتر است احتمالا سپاه در این حمله از موشک‌های خانواده فاتح استفاده کرده است. موشک فاتح 313 که یکی از موشک‌های خانواده فاتح است دارای برد 500 کیلومتر است و از سوخت جامد مرکب استفاده می‌کند و از سرجنگی با قابلیت هدایت تا انتهای مسیر استفاده می‌کند.

در اطلاعیه سپاه پاسداران خطاب به ملت ایران درباره این حمله چنین آمده است:

«امت اسلامی دغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام به تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می دارد.

1- به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.

2- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.

3- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.

4- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.

و ما نصر الا من عندالله العزیز الحکیم»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار