در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه شهر هوشمند
مدیر شبکه فناوری و نوآوری ایران خبرداد : همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه شهر هوشمند، شرکت های دانش بنیان ، نوپا و خلاق و ... حاضر در این نمایشگاه امکان دریافت تسهیلات شرکت داری در خارج از نمایشگاه، ارائه رایگان محصولات و خدمات، ( خدمات باشگاه شبکه) و ... را پیدا می کنند.
کد خبر: ۸۱۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 04 January 2020

محمد مهدی جهان بزرگ  مدیر شبکه فناوری و نوآوری ایران در گفت و گو با خبرنگار دومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند گفت:

شبکه فناوری و نوآوری ایران، وظیفه به هم رسانی و ایجاد تعاملات و توسعه همکاری های و خلق نوآوری ها و حمایت از آنها در زیست بوم را بعهده دارد و مخاطبان ما شرکتهای دانش بنیان ،‌خلاق ،‌استارت آپها و حامیان آنها هستند.

وی هم افزایی، به همرسانی این شرکتها و افراد را از شاخص های مورد توجه این شبکه ذکر و خاطرنشان کرد:

نیل به چنین اهدافی که در برنامه های کاری این شبکه پیش بینی شده است با حضور در نمایشگاه هایی مانند «نمایشگاه شهر هوشمند» بسیار امکان پذیر تر است .

«نمایشگاه شهر هوشمند» فرصت هم افزایی و شناسایی و به همرسانی در خدمات مورد نیاز را فراهم می کند

جهان بزرگ تصریح کرد:

برپایی «نمایشگاه شهر هوشمند» می تواند هوشمند سازی را که یکی از ابزارهای فناوری نوین است به مجموعه هایی که در این زمنیه خدمات ارائه می دهند با حضور شرکتهای فناور و نوآور محقق کند .

به گفته وی این نمایشگاه فرصتی برای یکجا آوری جامعه مخاطبین است تا باعث هم افزایی شود و در این راستا شبکه سازی نیز به شکل مطلوب شکل می گیرد و مسلماَ به همرسانی که در اهداف این شبکه تعریف شده است می تواند در راستای برگزاری چنین نمایشگاه هایی عینیت پیدا کند .

وی با بیان این که شبکه در حوزه فناورانه فعالیت می کند ابزار امیدواری کرد دراین گردهمایی از امکانات شبکه فناوری و نوآوری ایران به عنوان یک پل ارتباطی امکان و شرایط شناسایی پتانسیل های موجود در شبکه و خارج از آن و فرصت پیوند دادن در حوزه های مختلف را ایجاد کند.

 

شرکتهای دانش بنیان حاضر و بازدید کننده از نمایشگاه امکان حضور در شبکه و استفاده از خدمات بدون ممیزی را می یابند

جهان بزرگ در ادامه از برنامه ریزی خوب این شبکه برای شرکتهای دانش بنیان برای ارائه خدمات خاص در این نمایشگاه و پس از آن خبر داد و گفت :

فضای دانشی اینقدر گسترده هستند که نمی شود همه را به صورت یکجا شناسایی کرد و جامعه مخاطب ما نیز به شکل «عام» هستند و ما نیز طی اطلاع رسانی جامعی سعی داشتیم  به هم رسانی را به ویژه از طریق نمایشگاه بین المللی داشته باشیم.

محمدی در باره تسهیلات خاص برای کسانی در نمایشگاه حضور دارند و یا بازدید می کنند گفت :‌

جنس ماموریت شبکه فناوری و نوآوری ایران،‌در قالب حمایت نقدی نیست، اما  پیش بینی کرده ایم که مجموعه شرکتهایی که در نمایشگاه شرکت می کنند بدون هیچ محدودیت خدمات خود را بدون ممیزی در شبکه ارائه دهند و همچنین شرکتهای منتخب در نمایشگاه نیز امکان استفاده  از خدمات نمایشگاهی باشگاه و .... شبکه فناوری و نوآوری ایران را نیز داشته باشند.

و ما بنا داریم به شکل ویژه از شرکتهای دانش بنیان و نوپا حمایت کنیم و حتی با پرداخت بخشی از هزینه های حضور در نمایشگاه از این عزیزان حمایت کنیم.

و نقش شبکه سازی خود را به جد برای به هم پیوستن ایفاء‌می کند و شرکتها نیزفرصت دیده شدن خود و محصولات و خدمات خود را هم بعد از نمایشگاه با ارائه خدمات و محصولات اجرایی خواهند داشت.

وی همچنین اطلاع از برگزاری مناقصه ها و مزایده ها در شبکه فناوری و نوآوری ایران برای اعضاء را یکی دیگر از شاخص هایی ذکر کرد که زمینه رونق هر چه بیشتر تولید و فعالیت را برایشان فراهم می کند.

«شبکه فناوری و نوآوری ایران» زمینه ماندگاری در بازار برای شرکتها را تسهیل می کند

 جهان بزرگ یادآور شد:

شبکه فناوری و نوآوری ایران با استفاده از امکانات موجود سعی می کند در فضای باز اجتماعی و بازار کار، با پرداخت بخشی از هزینه های لجستیکی و دفترداری و ... هزینه های شروع به فعالیت آنها را برای ماندگاری در در عرصه فعالیت کاهش دهد.

 

تیم های نوپای اقتصادی در سایه امن امکانات غیرنقدی شبکه قرار می گیرند.

وی تاکید کرد:

شبکه همچنین در نظر دارد با در اختیار قرار دادن امکاناتی به «تیم های نوپا» که قصد ورود به فضای شرکت داری دارند واگذار کنند تا کمتر دچار حاشیه ها و نوسانات بازار شوند و دیرتر دچار نوسانات شرکت داری شوند .

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به اهداف خود طی مدت دو سال و نیم فعالیت خود رسیده اید یا نه گفت :

نسبت به هدف گذاری هایی پیش بینی شده،  دستاوردهای بیشتری داشتیم و شبکه هم خدمات زیادی را به ویژه در حوزه «به هم رسانی» انجام داده ایم  تقریباَ جامعه مخاطبی حدود ۲۰۰ هزار نفر  و ۲۰ شرکت داریم که از این تعداد ۲۰۰۰ شرکت توانسته اند از شبکه منافع خوبی را دریافت کنند و همچنین از جامعه نخبگان و دانشجویان و اساتید تا کنون ۳۵ هزار نفر  توانستند که از خدمات شبکه استفاده کنند.

وی تصریح کرد:

خدمات ارائه شده توسط این شبکه به دو دسته تقسیم بندی می شود

  • خدماتی که موجب توسعه کسب و کار و کارآفرینی زیست و بوم نوآوری می شود
  • خدماتی که بعنوان خدمات رفاهی شناخته می شود

وی در ادامه در توضیح این خدمات به خبرنگار ما گفت :‌

در حال حاضر تمرکز شبکه در خدمات توسعه کسب و کار و زیست بوم نوآوری و فناوری است که بتوانیم پلی ارتباطی بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران با هدف توسعه کسب و کار و ... رونق تولید ، ایجاد ارتباط مطلوب بین شتاب دهنده و نوآوران  را ایجاد کنیم.

به گفته جهان بزرگ پرداختن به مشکلات رفاهی و امنیت شغلی و بیمه شرکتهای نوپا را از جمله دیگر فعالیتهای این شبکه دانشت که در بخش دوم خدمات خود به آن می پردازد.

کارمندان شرکتهای دانش بنیان و عضو شبکه فناوری و نوآوری از خدمات بیمه تکمیلی موجود در شبکه بهره مند می شوند

وی افزود :

شرکتهایی که در این حوزه در سطح کوچک فعالیت می کنند معمولاَ توانایی پرداختن به امور رفاهی و مواردی چون بیمه، خرید از باشگاه های مشتریان و ....را ندارند و  در این راستا ما در قدم اول بیمه تکمیلی شرکتهای دانش بنیان و خلاق را را حل کرده ایم و کارمندان از دو سال گذشته و از طریق شبکه می توانند از این خدمات استفاده کنند و مشکلات بیمه خود را حل کنند .

محمدی در ادامه از آخرین اقدامات این شبکه گفت و افزود :

باشگاه شبکه فناوری نوآوری  ایران تا پایان سال جاری راه اندازی می شود و بر آن اساس خریدهای با تخفیف و یا ارائه خدمات های با اولویت در حوزه سلامت و فعالیتهای فرهنگی ارائه می شود

در حال حاضر ۳۵ هزار نفر از خدمات شبکه شامل دانشجویان و نخبگان و ... استفاده کرده اند و علاوه بر آن حدود ۱۷۰۰ شرکت دانش بنیان خلاق و نوآرو نیز از یک یا چند خدمات ما استفاده کرده اند

وی افزود :‌

سازمان ها و شرکتهای موجود در این شبکه شامل سازمان هایی مانند ،‌شرکت ثبت احوال،‌سازمان ارتباطات ، ثبت اسناد و املاک کشور از جمله مجموعه هایی هستند که در شبکه حضور دارند و این شبکه دولتی و حاکمیتی است اما قسمتهای اجرایی آن توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و در حقیقت رقابتی با بخش خصوصی ندارد و قرار بر این است تصدی گری ها به بخش خصوصی واگذار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار