سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران گفت: ۴ هزار و ۶۰۰ متر از اراضی منطقه کشار سفلی بخش کن رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۸۰۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، رضا آقائی اظهار داشت: برای بازگرداندن این اراضی و دفاع از حقوق بیت المال، پیگیری های مستمر حقوقی منجر به صدور حکم قضائی مبنی بر خلع ید از این اراضی شد که با حضور عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و نیروی انتظامی این اراضی رفع تصرف و تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده مورد تخریب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان توسعه پایدار محسوب می شود خاطر نشان کرد: با توجه به این مهم و حفاظت از این منابع ارزشمند لازم است تا آحاد جامعه به قانون و نظام طبیعت احترام بگذارند و با این موهبت ها و ثروت های الهی مسئولانه برخورد کنند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران  حفاظت موثر از منابع طبیعی را در گرو مردمی کردن آن دانست و در این باره بیان داشت: در فرآیند توسعه منابع طبیعی، ما بدون همکاری و مشارکت مردم نمی توانیم کاری از پیش ببریم بلکه بهترین کار در این زمینه مردمی کردن حفاظت از منابع طبیعی است.

وی یادآور شد: از آنجائی که گستره منابع طبیعی زیاد و نیروی انسانی و امکانات برای حفاظت از این اراضی محدود می باشد بنابر این لازم است تا در این حوزه جوامع محلی، دهیاران، شوراهای اسلامی و تمامی سازمان ها و ارگان ها در این خصوص همکاری لازم را با منابع طبیعی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار