مدیر عامل شرکت بورس تهران گفت: جلسه مقدماتی ورود شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران به بازار سرمایه انجام و مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری مذاکراتی را با شرکت بورس تهران برای ورود شرکت‌های مدنظر خود به بورس انجام داده است.
کد خبر: ۷۹۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 23 November 2019

به گزارش تابناک تهران، در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه با ۱۱ رای موافق و ۹ رای مخالف تصویب شد.

این طرح به منظور تحقق شفافیت و استانداردسازی ساختار مالی، افزایش نظارت تخصصی بر عملکرد مالی واحدهای تابعه و چابک سازی ساختار شهرداری تهران انجام شد.

«بهاره آروین» عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه اظهار داشت: این طرح شهرداری تهران را مکلف می‌کند تا حداکثر ظرف مدت سه ماه لایحه‌ای برای عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه خود به شورای شهر تهران ارائه کند.

همچنین «مجید فراهانی» رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه گفت: شرایط ورود در بورس سخت و ضابطه‌مند است و این امر کمک می‌کند تا شرکت‌های شهرداری تهران از لحاظ سودآوری، شفافیت مالی و بهره وری به سطحی از استانداردها برسد تا بتوان سهام آنها را در بورس عرضه کرد.

استقبال بورس تهران از ورود شرکت‌های تابعه شهرداری در بازار سرمایه

«علی صحرایی» مدیر عامل شرکت بورس تهران امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به آخرین اقدامات صورت گرفته برای ورود شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری به بورس اشاره و بیان کرد: جلسه مقدماتی ورود شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری به بورس انجام و مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری مذاکراتی را با شرکت بورس تهران برای ورود شرکت‌های مدنظر خود به بورس انجام داده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های سودآور و همچنین شرکت‌هایی که از چشم انداز مناسبی برای سودآوری برخوردارند می‌توانند در بورس حضور پیدا کنند، اظهار داشت: در صورتی که شرکت‌های مدنظر شهرداری از این ویژگی ها برخوردار باشند می‌توانند همانند هر شرکت دیگری اقدامات لازم برای پذیرش در بورس را در دستور کار خود قرار دهند.

صحرایی ادامه داد: شرکت تولید تجهیزات علائم راهنمایی و رانندگی، شرکت مدنظر شهرداری برای ورود به بورس است که اعلام کردند به دلیل سودآوی بالای این شرکت به دنبال ورود آن به بورس هستیم.

مدیر عامل شرکت بورس تهران خاطرنشان کرد: ما از حضور این شرکت در بورس استقبال می‌کنیم و اکنون منتظر انجام اقدامات لازم از سوی شهرداری برای ورود این شرکت به بورس هستیم.

وی گفت: در صورتی که شرکت‌های مدنظر شهرداری قابلیت ورود به بورس را نداشته باشند می‌توانند وارد مذاکره برای ورود آنها به فرابورس شوند.

صحرایی گفت: در وضعیت فعلی، شهرداری صورت‌های مالی مربوط به شرکت مدنظر را به بورس ارائه نکرده‌ است که بتوانیم اعلام کنیم این شرکت‌ها باید به بورس یا فرابورس وارد شوند.

به گفته مدیر عامل شرکت بورس تهران، اکنون تامین مالی اوراق شهرداری‌ها در بورس تهران در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: هر شرکتی که به بورس ورود پیدا می‌کند ضمن افزایش شفافیت، از اجرای حاکمیت شرکتی برخوردار می شود و باید دارای صورت‌های مالی حسابرسی شده باشند.

صحرایی با بیان اینکه با این اقدام فعالیت شرکت‌ها نظم پیدا می کند، افزود: مدیران شرکت‌ها برای جلوگیری از ضرر اموال مردم باید نهاید دقت را داشته باشند و دیگر اخذ تصمیمات لحظه ای و عجولانه از این شرکت‌ها دور می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار