وزیر کشور با تأکید بر ارائه راهکارهای مناسب برای حل مسائل در حوزه‌های بزرگ جمعیتی چون تهران گفت: حل مشکلات در شهر تهران مستلزم صرف حداقل 15 سال زمان و انجام بررسی‌های کارشناسانه است.
کد خبر: ۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲ 24 February 2015

به گزارش فارس عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش تمرکززدایی و ساماندهی پایتخت که  امروز (سه شنبه) 5 اسفندماه در دانشکده تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به نوع تفکر و رویکرد حاکم در برنامه ریزی در کشور، گفت: بعد از انقلاب، برنامه‌ریزی‌ها کاملاً مهندسی شده بود و نگاه اقتصاددانان به کشور نگاه بنگاه داری بوده که در بالاترین حد آن توجه به بازار مطرح بوده است.

رحمانی‌فضلی برنامه ریزی حاکم در کشور را یک برنامه‌ریزی متمرکز عنوان کرد و تصریح کرد: رشد سازنده تمرکز در ابعاد نظامی ، انتظامی، سیاسی و اداری را می‌توان مثبت ارزیابی کرد.
وزیر کشور، برون داد تمرکز در عرصه و پهنای جغرافیایی ایران را منجر به عدم تعادل و توازن در حوزه های فعالیتی و جمعیتی و نهایتاً موجب ایجاد شکاف های منطقه ای و طبقاتی برشمرد .
وزیر کشور با تأکید بر ارائه راهکارهای مناسب برای حل مسائل در حوزه‌های بزرگ جمعیتی چون تهران گفت : از سال 64 توجه جدی صورت نگرفته است .
وی حل مشکلات در شهر تهران را مستلزم صرف حداقل 15 سال زمان و انجام بررسی‌های کارشناسانه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : ایجاد تغییر در باور حاکم مدیریت کلان کشور با توجه به قدرت و توان بالایی که مناطق جغرافیایی در کشور برای اداره خود و آن هم بدون توجه به منابع عمومی دارند، ضروری است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه بیش از 15 استان کشورمان قدرت اداره خود را بدون توجه به منابع عمومی دارند، خاطرنشان کرد: تغییر در نظام‌ها که در راس آن نظام برنامه ریزی باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار