سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از مهار ۲۵ مورد آتش سوزی در بوستان های جنگلی تهران در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 05 August 2019

به گزارش تابناک تهران، رضا آقائی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری و همزمان با گرم شدن هوا تاکنون ۲۵ مورد آتش سوزی در بوستان های جنگلی و اراضی مرتعی این شهرستان با کمک و همکاری نیروهای امدادی و دستگاه های اجرائی اطفاء و مهار شده است.

وی افزود: در سال جاری و در پی بارندگی ها و رشد و پوشش مناسب گیاهان، احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی افزایش یافت که برای مقابله و مهار هرچه سریعتر آتش سوزی های احتمالی تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه در نظر گرفته شد و با دیگر دستگاه ها و نهادهای اجرائی و امدادی همچون فرمانداری، بخشداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی، شهرداری، آتش نشانی و... نیز هماهنگی های لازم صورت پذیرفت.

رضایی ادامه داد: بسیاری از اراضی جنگل کاری شده که در حال حاضر به شکل بوستان های جنگلی خودنمایی می کنند همچون چیتگر، سرخه حصار، لویزان، تلو، سوهانک و... طی سال های گذشته و با زحمات و هزینه های بسیار توسط منابع طبیعی استان تهران ایجاد شده است که علاوه بر فضائی برای تفریح و آسایش مردم، نقش بسیار مهمی به عنوان ریه های تنفسی شهر تهران ایفا می کنند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تأکید کرد: بوستان های جنگلی و عرصه های منابع طبیعی جزو سرمایه های ملی بوده و دارای ارزش حیاتی می باشند که بر همین اساس حفاظت و مراقبت از این میراث های ماندگار وظیفه ای همگانی به شمار می آید.

آقائی از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: هنگام حضور در بوستان های جنگلی و اراضی مرتعی اصول حفاظتی را رعایت نموده و از روشن کردن آتش، رها کردن ته سیگار و بطری ها شیشه ای جداً خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و آتش سوزی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار