سرمایه گذاری و تولید مشترک با کشور‌ها هدف راهی برای توسعه صادرات محصولات تولیدی استان فارس است.
کد خبر: ۷۶۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 01 August 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران باعراق و سوریه امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات فارس بااعلام این مطلب از حمایت‌های دولت در این زمینه خبر داد و گفت: با جدی گرفتن این موضوع و برنامه ریزی منسجم راه هابرای توسعه صادرات و پویا شدن اقتصاد استان فارس فراهم خواهد شد.
دانایی فرد همچنین از برپایی میز صادراتی با سوریه وعراق و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی ارائه محصولات استان فارس در این کشور‌ها به عنوان راه‌های دیگر توسعه صادرات محصولات استان فارس نام برد وگفت:دراین زمینه‌ها هم دولت از هیچ کوششی برای کمک به سرمایه گذاران و صادرکنندگان استان فارس دریغ نمی‌کند.
استاندار فارس هم دراین جلسه با اشاره به فراز و فرود‌های صادراتی گذشته ثبات قانون‌های صادراتی تصویب شده براساس طرح‌های کارشناسی رایکی از راه‌های کمک به صادرکنندگان دانست و گفت: اگر قوانین دارای ثبات باشند و در تدوین آن‌ها از نظرات کارشناسان استفاده شده باشد این موضوع رفع موانع توسعه صادرات را به ارمغان خواهد آورد.
رحیمی اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی دستگاه‌های اجرایی بویژه بانک‌ها بیمه‌ها و امور مالیاتی را هم خواستار شد و افزود: سوق دادن کالا‌های صادراتی به سوی کالا‌های دانش بنیان با توجه به وجود نیرو‌های متخصص هم می‌تواند توسعه صادرات رابرای فارس به ارمغان بیاورد.
نبود وحدت رویه قوانین گمرکی کشور‌های هدف صادرات کاستی‌های شبکه حمل و نقل و نبود صادرات به موقع کالا‌های فاسد شدنی از جمله مواردی بود که در این جلسه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و فعالان اقتصادی استان مطرح و بر ضرورت حل آن‌ها تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار