معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران ضمن بیان اینکه مافیا اجازه تغییر بخشنامه غذا و دارو را نمی‌دهد، گفت: قانون شعاع 120 کیلومتری محیط‌زیست، قانون نیست بلکه یک تبصره در زمان هویدا و مربوط به سال 46 بوده که امروز هم به آن استناد می‌کنیم.
کد خبر: ۷۶۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 28 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار تهران صبح امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پردیس ضمن بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها سلیقه‌ای عمل نکنند، اظهار کرد: قانون شعاع 120 کیلومتری محیط‌زیست، قانون نیست بلکه یک تبصره در زمان هویدا و مربوط به سال 46 بوده که امروز هم به آن استناد می‌کنیم.

وی گفت: محیط‌زیست باید این مشکل را حل کند، این تبصره سال 46 برای امروز تهران کارآیی ندارد زیرا جمعیت یک‌میلیونی آن سال تهران، امروز به 16 میلیون رسیده و اگر شغل نباشد مردم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: ما در حاکمیت باید گره‌ها را رفع کنیم، اما اکنون محیط‌زیست، اداره گاز، اداره مالیات، تأمین اجتماعی و... به تولیدکنندگان حمله می‌کنند و اگر ما عرضه ایجاد شغل نداریم باید صنعتگران، کشاورزان و دامداران را که شغل ایجاد می‌کند حمایت کنیم تا مشکلات زیرساختی را رفع کنیم.

امامی امین ادامه داد: رهبری رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، امید، فرهنگ کار، جهاد و مدیران جهادی را بارها بیان کردند که این‌ها شعار نیست بلکه تکلیف ما را بیشتر می‌کند.

وی خطاب به صنعتگران گفت: ما کارگر شما هستیم و فقط حقوق ما را دولت و شما حقوق کارگرانتان را می‌دهید اما مدیران باید دغدغه تولید داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار تهران اضافه کرد: طبق قانون برنامه پنجم و ششم، دولت باید حجم خود را کوچک کند و شغل دولتی دیگر وجود خارجی ندارد و ما باید به صنعت، تولید، کشاورزی، دامداری و خدمات که شغل هستند رسیدگی کنیم.

امامی امین تصریح کرد: بخشی از مشکلات منشأ قانونی دارد و اگر ما حوزه‌هایی که تولید بخشنامه و قانون می‌کنند را ببندیم مشکلاتمان حل می‌شود.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم با قوانین 50 سال قبل، تهران امروز را اداره کنیم، بخشنامه غذا و دارو از سال 42 همان است و خاک می‌خورد و مافیا اجازه به‌روزرسانی بخشنامه‌ها را نمی‌دهند.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: محیط‌زیست در سال 46 قانون شعاع 120 کیلومتری را اجرا می‌کند که باید اصلاح شود، قانون مالیات موقت بوده و باید بررسی شود و ما پیگیری می‌کنیم اما رسانه‌ها نیز باید مطالبه کنند تا ما پیگیری کنیم.

امامی امین ادامه داد: در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قار بوده هرکسی مصرف بیشتری داشته باشد مالیات بیشتری بدهد اما نتیجه آن اخذ مالیات از مصرف‌کننده نبوده و مالیات انتقام خود را از تولید می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این قانون ضد تولید است، به نمایندگان مجلس هم که میگوییم پیگیری نمی‌کنند زیرا برای زمان انتخابات با مشکل روبرو می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: رونق تولید با این قوانین کار رونق نمی‌گیرد، تولیدکنندگان هرروز در شعب دادگستری، تأمین اجتماعی، مالیات و... پله‌های را بالا و پایین می‌روند.

امامی امین تأکید کرد: به اعتبار قانون یک‌طرفه، رأی پوپولیستی به نفع کارگر صادر می‌شود اما سؤال می‌کنیم کدام نظام توسعه‌یافته این قانون را دارد.

وی افزود: قانون مالیات ارزش‌افزوده باید اصلاح شود و قانون مالیات بر مصرف شود،  تولیدات ما رقابت‌پذیری ندارد، زیرساخت‌ها باید یک‌بار حل شود تا از درآمدها حل کنیم.

معاون اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه دولت، مجلس و واحدهای صنفی کمک کرده تا این گره بزرگ حل شود ما نیز با سایر بخش‌ها پیگیر هستیم، گفت: ما ارثی 80 ساله داریم و بخش بزرگی از ادارات ما از دهه 30 و چهل اداره و قوانین را وصله‌پینه می‌کنند اما قانون‌ها باید از اساس درست شوند.

امامی امین خاطرنشان کرد: این مشکلات دست‌وپای ما را می‌گیرند و پیکره قوانینی که بسیار سنگین بوده و نیاز به اصلاح و بازنگری به‌صورت ریشه‌ای دارد باید بررسی مجدد شوند.

به گزارش فارس، در این نشست 12 واحد تولیدی و صنعتی برای رفع مشکلات سخنانی را ایراد کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار