مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از حل مشکلات لکه های صنعتی پردیس طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 28 July 2019

به گزارش تابناک تهران، یدالله صادقی صبح یکشنبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پردیس اظهار داشت: کارهای زیادی در خصوص محیط زیست صورت گرفته است و هم اکنون به تفاهم‌هایی رسیده ایم و نمی‌شود صنعت را به طور فریز نگه داشت و باید خود را با نیازهای روز بازار هم پا نگه دارد.

صادقی افزود: محصولاتی که دستگاه‌های قدیمی تولید می‌کنند قدرت رقابت را ساقط می‌کنند و با بالا بردن سطح کیفی و به روز رسانی دستگاه‌ها می‌توانند سهم بهتر و موثرتری در بازار داخلی و خارجی داشته باشند و محصولاتی برای تکمیل زنجیره تولید فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه قبلاً به طور کل بدنه و دستگاه محیط زیست نمی‌پذیرفت بارگذاری جدید در استان تهران صورت بگیرد بیان داشت: سازمان محیط زیست معتقد بودند به جز واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند بقیه واحدها باید به همان حالت رها شوند و توسعه داده نشوند و افزایش ظرفیت جدید نداشته باشند و مهم‌ترین اقدام که در محیط زیست صورت گرفته هماهنگی بوده و مکاتباتی صورت گرفته و در حال کارشناسی است و کار به شکل نهادی و اساسی در حال پیگیری می‌باشد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران در خصوص تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز بیان داشت: ما با وجود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این موارد را بیان می‌کنیم و با توجه نظام بانکی پیچیدگی خود را دارد و با موانعی روبرو هستند عمدتاً طرح‌هایی که می‌پذیرند را به راحتی اجرا می‌کنند و سال گذشته پرداخت ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد مستمری را پذیرفتند و با وجود اینکه پول تزریق نشد اما کارهایی صورت گرفت.

صادقی بیان داشت: راه‌هایی که تأمین اجتماعی به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کند مورد پردازش جدی قرار می‌گیرد و به ستاد تسهیل ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات بدون انتقال ارز تا کنون ممنوع بوده و فقط برای قطعات امکان پذیر بوده است گفت: برای تضمین ورود کالا با ارز نیمایی یا دولتی انجام شود و ۳۰۰ میلیون یورو برای واردات بدون انتقال ارز به صمت اختصاص داده شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: برای گشایش واردات مواد اولیه صادر کنندگان برای وارد مواد اولیه خودشان می‌توانند کالا را وارد کنند و نیاز به سپردن ۳۵ در صد نیست.

وی در خصوص بازدید از لکه‌های صنعتی نیز بیان داشت: طی این بازدید مشکلات واحدهایابکاری مشاهده شد و باید ساماندهی شود و مراحل نقشه یو تی ام دیده شده و در کمیسیون زیر بنایی دولت نیز رفته و پیگیری می‌شود و منتظر هستیم دولت تصمیمات جدی بگیرد چرا که در سال ۹۰ حدود ۱۱ لکه صنعتی ساماندهی شد و موانع تولید رفع شد و سعی داریم مشکلات لکه‌های صنعتی شهرستان نیز در اولویت رسیدگی است که امسال حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار