مهر نوشت: واکنش‌های زیادی نسبت به آگهی اهدای عضو که این روزها به وفور از تلویزیون پخش می‌شود، وجود دارد که بخشی از آن با ساخت اکانتی به نام شوهر مهناز بوده است.
کد خبر: ۷۴۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 20 May 2019
به گزارش تابناک تهران گاهی چیزهایی در جامعه مطرح می‌شود که در نگاه اول هیچ تصوری از اینکه ممکن است کسی اصلاً حواسش به آن‌ها باشد، وجود ندارد. بیشتر این موارد هم به آدم‌ها معروف جامعه مربوط می‌شود، مثل چند سال قبل که خال روی گونه انریکه خواننده اسپانیایی زبان معروف شده بود و بعد از اینکه او با عمل خال را برداشت، برای همان خال صفحات فیس‌بوک ساختند و ارزشش را به اندازه یک فرد بالا بردند و بعد از آن شوخی با موضوعاتی از این دست به شکل‌های مختلف به وجود آمد.

ایرانی‌ها هم که در هیچ موردی دست از شوخی برنمی‌دارند و از هر موضوعی می‌توانند مساله خنده‌داری را بسازند، در چند سال اخیر دست به چنین کارهایی زده‌اند. شاید اولین نمونه آن به صفحه فیس‌بوکی برگردد که برای «چال چانه پرویز پرستویی» راه انداخته بودند. در این شرایط خلاقیت مهم‌ترین ابزار تولید محتوا در این زمینه‌هاست که ایرانی‌ها کم می‌گذارند.

بعدتر صفحه اینستاگرامی برای زیرپوش نوید محمدزاده در اینستاگرام راه‌اندازی شد. دلیل آن هم صحبت‌های یکی دیگر از بازیگرها در برنامه تلویزیونی بود که نسبت به بازی محمدزاده با زیرپوش در فیلم «ابد و یک روز» انتقادهایی کرده بود و احتمالاً یک هواداری هم پیدا شد و برای حمایت از بازیگر محبوبش به زیرپوش او هویت داد و برایش صفحه راه انداخت!

من سیاهچاله هستم!
بعد از فیس‌بوک و اینستاگرام به نظر می‌رسد حالا نوبت به فتح توئیتر باشد، همین چند وقت قبل و بعد از اینکه سازمان فضایی ناسا اولین عکس از سیاهچاله فضایی را منتشر کرد. خیلی زود صفحه‌ای در توئیتر با عنوان «سیاه‌چاله هستم» ساخته شد که در آن از زبان سیاهچاله می‌نوشتند.
 
البته ساختن صفحات ویژه کاراکترها و شخصیت‌های فیلم، کتاب و سریال‌ها در میان همه علاقه‌مندان رایج است، خیلی‌ها برای کاراکتری که می‌پسندند، صفحه مجازی می‌سازند و از زبان او می‌نویسند، اما در این موارد دیگر کار از کاراکتر واقعی گذشته و خود کاربران هستند که به یک نفر شخصیت می‌دهند. در مورد تازه‌ای که اتفاق افتاده، صفحه «شوهر مهناز» است! بله، در حال حاضر شوهر مهناز در توئیتر صفحه دارد، اما ماجرا چیست؟

من شوهرمهناز هستم!
چند وقتی می‌شود که یک تیزر تبلیغاتی خصوصاً در شب‌های رمضان به صورت مکرر از تلویزیون پخش می‌شود. یک آگهی که در آن مردی همسرش مهناز را در سانحه تصادف از دست می‌دهد و اعضای بدن او را به نیازمندان اهدا می‌کند. قرار بود این تیزر تأثیرگذار باشد و بهانه پخش مداوم آن هم ۳۱ اردیبهشت ماه، روز اهدا بوده است. اما میزان پخش بیش از اندازه آن باعث شده واکنش‌ها نسبت به آن خیلی زیاد باشد. حالا همه می‌گویند از پخش مدام و پشت سر هم او خسته شده‌اند و این آگهی دیگر تأثیرگذاری روزهای اولش را ندارد.

اکانت توئیتری شوهر مهناز به تازگی راه افتاده و اتفاقاً خلاقیت خوبی هم در نوشتن گذاره‌های کوتاه و بامزه دارد. حالا این اکانت به قدری مورد توجه قرار گرفته که تنها در ۲۴ ساعت، ۱۵۰ دنبال‌کننده گرفته و ۱۶۰ توئیت هم منتشر کرده است.
 
این آگهی تبلیغی اگرچه با پخش مکرر اعصاب مخاطبان را خرد کرده، اما همین تکرر باعث شده که موضوع اهدای عضو بارها و بارها در ذهن مخاطبان تکرار شود و شاید همین امر بتواند روی نسل جدید تأثیر گذاشته و آن‌ها را با این موضوع مهم و حیاتی بیشتر آشنا کند.

البته بنا بر گفته رئیس انجمن اهدا عضو ایرانیان؛ سال 89 شاخص اهدای عضو در کشور برای هر یک میلیون نفر، ۰.۲ درصد بود که این رقم در سال ۹۶ به ۱۱.۵۸ رسیده که پیشرفت خوبی است. با این وجود تعداد بیماران نیازمند پیوند بیش از ۲۵ هزار بیمار است که متأسفانه روزانه تعدادی از آنها به دلیل نرسیدن عضو جان خود را از دست می‌دهند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار