تهران- رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که با راه اندازی کانال تلگرامی اقدام به تشویق و آموزش افراد برای پایان دادن به زندگی خود می کرد و با فروش بسته های حاوی پودر سیانور برای خود درآمدزایی ایجاد کرده بود.
کد خبر: ۷۴۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 19 May 2019

به گزارش تابناک تهران  از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار علیرضا لطفی توضیح داد: هجدهم اردیبهشت ماه جاری از طریق کلانتری 134 شهرک قدس فوت مشکوک جوان 30 ساله ای در محل سکونتش واقع در منطقه سعادت آباد به مرکز تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.
وی افزود: با اعلام نظر کارشناسی تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ مبنی بر وقوع خودکشی، کارآگاهان پلیس آگاهی برگه کاغذی را پیدا کردند که در آن متوفی ضمن اخطار به «دست نزدن به نقاط آلوده به پودر» صراحتا عنوان کرده بود که پودر مذکور سیانور است.
وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که متوفی از طریق یک کانال تلگرامی با شخصی به نام حمید.الف (متولد 1367) در ارتباط بوده و از طریق این شخص با پودر سیانور و نحوه خودکشی با آن آشنا و در ادامه این پودر مرگبار از طریق این شخص (حمید) برای وی ارسال شده است.
به گفته لطفی همچنین کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که پدر و مادر متوفی مدتی طولانی است که از یکدیگر متارکه کردند و متوفی تا قبل از فوت تنها زندگی می کرده و هزینه زندگی وی نیز از سوی پدرش تأمین شده است.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: با شناسایی حمید.الف در شهرستان اسلامشهر هماهنگی با دستگاه قضا انجام و کارآگاهان پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و بعدازظهر روز پنجشنبه 25 اردیبهشت امسال موفق به دستگیری نامبرده شدند.
وی از کشف پودر سیانور خبر داد و گفت: در بازرسی از محل سکونت حمید، علاوه بر کشف قوطی حاوی پودر سیانور، کتاب های روان درمانی و مقادیر قابل توجهی قرص های آرام بخش و خواب آور نیز کشف شد که حمید در همان تحقیقات اولیه صراحتا به فروش پودر سیانور و قرص به افراد مختلف اعتراف کرد.
لطفی با اشاره به اعتراف های این فرد پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم بیان کرد که سال گذشته از طریق فضای مجازی با شخصی به نام بهنام آشنا شده که مدیر یک کانال تلگرامی بود و اعضای آن اصطلاحا 'خودکشی گرا' بودند و به واسطه این آشنایی یکبار پس از تهیه دارو اقدام به خودکشی کرده که شش روز در کما بوده اما زنده مانده است. 
به گفته وی پس از آن ماجرا، فرد مذکور جداگانه اقدام به راه اندازی یک کانال تلگرامی به نام 'خودخلاصی' کرده و در آن نحوه آموزش چگونگی خودکشی با پودر سیانور را آموزش داده و در ادامه به اعضای کانال اعلام می کرده که می تواند بسته های پودر سیانور را به قیمت یک میلیون تومان برایشان ارسال کند.
لطفی اظهارداشت: وی تاکنون بسته های حاوی پودر سیانور را برای افراد مختلف در مناطق مختلف تهران (زعفرانیه، قلهک، سعادت آباد و ... ) و همچنین شهرهای مختلف کشور ارسال کرده است.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن هشدار جدی به خانواده ها برای نظارت بیشتر بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی عنوان کرد: تحقیقات برای شناسایی افرادی که متهم، اقدام به فروش و ارسال پودر سیانور به آنان کرده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار