به‌دنبال قتل یکی از نوچه‌های وحید مرادی در زندان رجایی شهر کرج سه مرد بازداشت شدند که یکی از آن‌ها قاتل مأمور بدرقه زندان کرج در ۸ سال قبل بود. ۱۹ اردیبهشت گزارش درگیری مرگبار بین زندانیان اندرزگاه یک رجایی شهر به بازپرس کشیک قتل و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد.
کد خبر: ۷۴۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 19 May 2019

 

به گزارش تابناک تهران بازپرس جنایی و تیم تحقیق پس از حضور در زندان، با جسد مرد جوانی مواجه شدند که با ضربات جسم نوک تیزی به قتل رسیده بود. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که 20 زندانی در این نزاع شرکت کرده بودند.
قتل سارق مسلح
تیم تحقیق در بررسی‌های خود دریافت که مقتول به‌نام بهمن به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و به زندان محکوم شده بود. این سرقت 21 مهر سال 89 از یک طلافروشی در تهران رخ داده بود. بهمن و همدستش با شلیک 4 تیر به سقف و 7 تیر به ویترین ضد گلوله طلافروشی موفق شده بودند که 6 کیلو طلا سرقت کنند. مردان خشن هنگام فرار به دو خودروی دیگر نیز تیراندازی کرده و با خودروی 206 اقدام به فرار کردند. در ادامه تحقیقات و با بررسی‌های صورت گرفته عاملان این سرقت مسلحانه بلافاصله دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کردند. متهمان در دادگاه به 15 سال حبس محکوم شدند. اما چند سال بعد همدست بهمن، در زندان به مرگ طبیعی فوت کرد. اما بهمن دوران حبس خود را می‌گذراند که وحید مرادی - شرور معروف- به اتهام قتل به اندرزگاه آنها پا گذاشت و بهمن به یکی از نوچه‌های اوتبدیل شد. وحید 11 تیر سال 97 در زندان کشته شد اما بهمن که بعد از او در اندرزگاه قصد داشت با قلدری و کری خوانی ثابت کند که از یکه تازان است با تعدادی از زندانیان درگیر شد و سرانجام به دست یکی از آنها به قتل رسید.
در ادامه تحقیقات سه متهم اصلی این جنایت شناسایی شدند و به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.
قاتل مأمور زندان
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد یکی از سه متهمی که به اتهام قتل بهمن بازداشت شده است، 8 سال قبل مأمور بدرقه زندان را به قتل رسانده و با تأیید حکم قصاصش در انتظار اجرای حکم است. ماجرای قتل مأمور بدرقه زندان از این قرار بود که صبح بیست و دوم آذر سال 90 هنگامی‌ که خودرو حامل زندانیان ندامتگاه مرکزی کرج قصد انتقال زندانیان به دادگاه انقلاب کرج را داشتند، دو خودروی پیکان و زانتیا در پل محمد شهر با خودروی حامل زندانیان تصادف ساختگی ایجاد کرد. به‌دنبال این تصادف سرنشینان خودروی پیکان درحالی که نقاب به چهره و اسلحه کلاشنیکف در دست داشتند وارد خودروی حمل زندانیان شده و اقدام به تیراندازی کردند.
در این میان یکی از مأموران بدرقه زندان به‌نام علیرضا مرادخانی به قتل رسید.
کارآگاهان با انگشت نگاری آثار به جا مانده در خودرو پیکان و تحقیقات پلیسی، 7 روز پس از آن موفق به دستگیری 8 متهم این پرونده شدند.
متهم به قتل این مأمور زندان در اعترافات خود گفت: مدتی قبل یکی از دوستان پدرزنم برای او پاپوش درست کرد و داخل خودرواش مواد مخدر گذاشت. پدرزنم نیز به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شد. همسرم از این ماجرا خیلی ناراحت بود و من که نمی‌توانستم ناراحتی همسرم را تحمل کنم تصمیم گرفتم پدرزنم را فراری دهم. با برادرزنم و دوستم به‌نام میثم قرار گذاشتیم روزی که قرار است پدرزنم را به دادگاه منتقل کنند ماشین حمل زندانی‌ها را متوقف کنیم و پدرزنم را فراری بدهیم روز حادثه من سوار ماشین پیکان بودم و برادرزنم و میثم سوار زانتیا شدند. ماشین حمل زندانی را متوقف کردیم. من کلاشنیکف را درآوردم و تهدید کردم. اما وقتی وارد خودروی حمل زندانیان شدیم پدرزنم در خودرو نبود. بعد یکی از مأموران زندان سعی کرد جلویم را بگیرد. من هم برای اینکه بترسانمش شلیک کردم اما اصلاً قصدم این نبود که او را بکشم.
در حال حاضر تحقیقات از سه زندانی برای روشن شدن زوایای پنهان قتل بهمن در زندان ادامه دارد.

*/ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار