مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به امکان تقلب در طلای آب‌شده گفت: طلای آب‌شده به هیچ وجه مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیست و مردم برای سرمایه‌گذاری طلای آب‌شده خریداری نکنند.
کد خبر: ۷۴۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ 15 May 2019

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری در بازدید از واحد‌های طلاسازی در تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش ناگهانی نرخ طلا و استقبال گسترده مردم برای سرمایه‌گذاری در این صنعت، خرید و فروش طلای آب‌ ‎شده در بین عوام مرسوم‌ شده و از آنجا که تنها مصنوعات طلای دارای کد شناسایی از سوی این اداره‌کل معتبر و قانونی است، ضرر و زیان ناشی از معاملات طلای آب‌شده متوجه خود خریدار است و از لحاظ قانونی امکان پیگیری و جبران زیان آن وجود ندارد.

مدیرکل استاندارد تهران که به منظور بررسی چالش‌ها و مشکلات تولیدکنندگان طلا از چند واحد طلاسازی بازدید کرد، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل‌آمده، معمولا عیار طلای آب‌ شده که در آزمایشگاه‌هایی غیر از آزمایشگاه‌های همکار استاندارد عیارسنجی می‌شوند، دارای مغایرت بوده و مردم عادی تنها حین فروش آن و با آزمون مجدد توسط خریدار، متوجه این تقلب و ضرر می‌شوند.

طاهری در پایان ضمن تاکید بر اجباری بودن درج کد استاندارد بر روی مصنوعات طلا، از شهروندان خواست حتما مصنوعات دارای کد شناسایی استاندارد خریداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار