هر دو خواننده پاپ هستند. هر دو محبوبند. هر دو یک‌باره بیمار می‌شوند و به فاصله چند سال از این دنیا می‌روند؛ اما درگذشت اولی پدیده می‌شود و دیگری نه. چرا؟!
کد خبر: ۷۴۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 15 May 2019

به گزارش تابناک تهران مرتضی پاشایی پس از یک دوره دست و پنجه نرم کردن با بیماری آبان‌ماه ۹۳ در ۳۰ سالگی درگذشت؛ چند ساعت از اعلام خبر فوت این خواننده پاپ نگذشته بود که طرفدارانش برابر بیمارستان بهمن تهران جمع شدند و در ادامه همان شب در پارک‌ها به یاد او شمع روشن کردند که تقریباً همین ماجرا در چند شهرستان هم رخ داد.

مراسم تشییع و ختم او هم با گستردگی فراوان و غیرمنتظره‌ای همراه شد. همه این‌ها ماجرای درگذشت مرتضی پاشایی را به یک «پدیده» تبدیل کرد که با حضور اساتید رسانه و جامعه‌شناسی در نشست‌های متعدد نقد و بررسی شد.

چرا بهنام صفوی، مرتضی پاشایی نشد؟

بهنام صفوی هم چند سال درگیر سرطان بود و بارها به همین علت در بیمارستان بستری شد و در نهایت روز گذشته در ۳۶ سالگی از دنیا رفت.

اما درگذشت این خواننده پاپ با توجه به شرایط نسبتاً مشابهش با پاشایی موج آنچنانی ایجاد نکرد و غیر از سیل پست‌های فضای مجازی درباره این خواننده، در دنیای واقعی تا این لحظه خبری از تجمع طرفداران او منتشر نشده است. صفوی که در اصفهان فوت کرده قرار است فردا (۲۵ اردیبهشت) در شاهین‌شهر به خاک سپرده شود.

حمید شکری خانقاه - جامعه‌شناس - با اشاره به اینکه مراسم تشییع بهنام صفوی هنوز برگزار نشده، در این زمینه به ایسنا می‌گوید: نقطه اوج و انفجار جمعیت در مراسم تشییع مرتضی پاشایی رخ داد، بنابراین باید صبر کرد تا مراسم تشییع بهنام صفوی نیز برگزار شود.

او ادامه می‌دهد: همیشه اتفاق اول در جامعه با موج بیشتری همراه است. با این حال وضعیت جامعه در زمان درگذشت پاشایی و صفوی تفاوت دارد؛ امروز مشکلات اقتصادی جامعه را درگیر دغدغه بزرگ‌تری کرده که فراتر از مباحث فرهنگی است. از طرفی مردم به تازگی موج شدید سیل را از سر گذرانده‌اند. این در حالی است که زمان فوت آقای پاشایی جامعه چنین وضعی نداشت.

این جامعه‌شناس اضافه می‌کند: از طرفی پیش از فوت آقای پاشایی خبرها و عکس‌های زیادی از او در بیمارستان پخش می‌شد که در مردم آمادگی ایجاد می‌کرد اما درباره آقای صفوی این اتفاق کمتر رخ داد.

به نظر می‌رسد بایستی منتظر مراسم تشییع و بازخوردهای بعدی طرفداران بهنام صفوی در شبکه‌های اجتماعی شد؛ در روزهای آتی بیشتر می‌توان در این زمینه صحبت کرد. با توجه به دغدغه‌های امروز مردم باید دید این دو موضوع قابل مقایسه هستند یا نه.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار