معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش بازه سن جوانی به «۱۸ تا ۳۵» سال خبر داد.
کد خبر: ۷۴۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 13 May 2019

جوانان اوقات فراغت

به گزارش تابناک تهران محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ مصوبات شورای عالی جوانان کشور از سوی وزیر ورزش و جوانان از تغییر بازه سن جوانانی از ۱۵ تا ۲۹ سال به ۱۸ تا ۳۵ سال خبر داد و گفت: درخواست تغییر بازه سن جوانانی ابتدا از معاونت امور جوانان به شورای عالی جوانان ارسال شد و بعد از انجام فرایند قانونی، این درخواست در معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی و پس از موافقت از سوی شورای عالی جوانان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اعضای تشکل‌هایی که تا کنون یک بار نسبت به تمدید مجوز خود اقدام کرده‌اند و بین ۲۹ تا ۳۵ سال سن دارند، با تغییر این بازه سنی می‌توانند بار دیگر مجوز خود را تمدید کنند، اظهار کرد: با این وجود این مصوبه شامل حال تشکل‌هایی که بیش از دو بار مجوز خود را تمدید کرده اند، نمی‌شود. همچنین با توجه به انتخابات پیش رو مجامع استانی و مجمع ملی جوانان، از این پس جوانانی که تا ۳۵ سال سن دارند می‌توانند نسبت به کاندیداتوری خود اقدام کنند.

تندگویان با اشاره به سایر مصوبات شورای عالی جوانان نیز توضیح داد: تعیین شاخص قرار دادن اهتمام به امور جوانان در ارزیابی عملکرد استان‌های کشور از سوی وزارت کشور پس از احصای امتیازات استان‌ها از این وزارتخانه نیز از دیگر مصوبات این شورا بوده است. همچنین مقرر شده است تا در رابطه با تشکیل جلسات ستادی استان‌ها که قبلاً تنها دو نفر از اعضای تشکل‌ها حضور داشتند، تعداد این افراد به ۴ نفر افزایش یابد.

به گفته معاون امور جوانان، قرار است تا بعد از این تعداد این جلسات کاهش یافته اما امکان رصد مصوبات اجرایی آنها افزایش یابد. تعداد این جلسات نیز از ۱۰ مورد در سال به ۶ مورد کاهش می‌یابد.

تندگویان همچنین با اشاره به موضوع صدور شناسه سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان نیز تصریح کرد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی جوانان، وزارت کشور نیز موظف به رعایت تفاهم نامه برای صدور مجوزهای تشکل‌های جوانان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار