کد خبر: ۷۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 22 March 2019

دهکده ییلاقی و منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما در استان گلستان با مساحت بیش از ۳۰ هزار هکتار یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران است که با چشم‌اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته می‌تواند در تمام فصل‌های سال پذیرای گردشگران باشد. این منطقه در جنوب شرقی شهرستان کردکوی و در ارتفاعی بین ۶۰۰ تا ۳ هزار متر از سطح دریا قرار دارد.

از همین رو خنکای آن و لطافت حاصل از مه در فصل‌های مختلف به‌ویژه در تابستان را نباید از دست داد. زمستان این منطقه سرد است ولی در تابستان هوای مطبوع و خنکی دارد و وجود دهکده‌های ییلاقی قدیمی، آثار تاریخی و باستانی، وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی، وجود کوه، رودخانه، چشمه، انواع وحوش و پرندگان کمیاب و نوع پوشش گیاهی از جمله جاذبه‌های این منطقه است.

این دهکده با امکانات بسیار ابتدایی، زیبایی دو چندان دارد چراکه برای اقامت در این منطقه ارتباط و تعامل انسان با طبیعت به خوبی حس می‌شود. در قسمت شمالی روستا پرتگاهی به ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر وجود دارد که اهالی روستا آن را چکل سر می‌نامند و به علت ارتفاع زیاد در برخی از فصول سال این مکان ایستگاه پرواز پاراگلایدرها به سمت کردکوی است. منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما سالم‌ترین و دست‌نخورده‌ترین جنگل‌های میان‌بند (جنگل‌های دامنه کوه) را در شمال ایران دارد و جنگل‌های آن از نوع جنگل‌های هیرکانی است که از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار