نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس درباره حداقل دریافتی نمایندگان گفت: هر نماینده مجلس ماهی 8 میلیون و 300 هزار تومان است که به سختی زندگی را می گذرانیم.
کد خبر: ۷۲۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 10 March 2019

به گزارش تابناک تهران ششمین قسمت از فصل دوم برنامه اینترنتی «رو در رو» که به گفت‌وگو با محمدعلی وکیلی، عضو هیئت‌‌رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و سخنگوی ستاد حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهور در انتخابات 96 و مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار داشت اختصاص داشت، منتشر شد.

در ابتدای این برنامه وکیلی با شرح زندگی خود به بیان بخشی از سوابقش تا پیش از ورود به مجلس پرداخت و گفت: در کل دوره دوم خرداد علی‌رغم مواضع اصلاح‌طلبی، جزء مسئولین ارشد نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بودم که این ظرفیت بالای این نهاد را نشان می‌دهد. یعنی هیچ‌گاه به خاطر این مواضع با بنده برخورد یا قطع همکاری نکردند، با آنکه بنده از همان ایام مواضع روشن اصلاح‌طلبی در حمایت از آقای خاتمی داشتم.

هاشمی رفسنجانی گفت وکیلی در لیست باشد

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با تشریح چگونگی حضورش در لیست امید در انتخابات مجلس دهم، گفت: یکی از علل ورودم به لیست امید (اصلاح‌طلبان) محبت آقای هاشمی‌رفسنجانی بود، ایشان گفتند که اسم من در لیست حتما باشد.

وی افزود: هرکدام از اعضای لیست امید برای تبلیغات در تهران باید 50 میلیون پول می‌دادند، اما من این هزینه را ندادم و به جایش 100 میلیون هزینه تبلیغات شخصی خودم کردم.

اصلاح‌طلبان منتقد، اعتماد به نفس فراکسیون امید را از بین بردند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: از اصلاح‌طلبانی که فراکسیون امید را تخریب می‌کنند گلایه دارم، اعتماد به نفس فراکسیون امید را با این تخریب‌ها از بین بردند، در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر اصلاح‌طلبان دیگری غیر از ما نیز داخل مجلس بودند، کارنامه بهتری از ما داشتند.

وکیلی در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که پاسخ‌تان به برخی سخنان اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه لیست امید لیست اصلی اصلاح‌طلبان نیست، چیست؟ گفت: این سخن توهین به لیست امید است. معتقدم که فراکسیون امید مجلس عصاره جریان اصلاحات است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همان سال 92 بین روحانی و عارف، بهتر بود عارف را انتخاب می‌کردیم، گفت: اگر بنده در آن سال قدرت تصمیم‌گیری داشتم، حتما دکتر عارف را ترجیح می‌دادم.

هاشمی و خاتمی اعتقادی به تقلب در 88 نداشتند

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس  با اشاره به حوادث فتنه سال 88، اظهار داشت: بزرگترین اشکال اصلاح‌طلبان در سال 88 عدم موضع واحد بین رهبران این جریان (هاشمی، خاتمی، کروبی و موسوی) بود و برخلاف موسوی و کروبی، آقایان هاشمی و خاتمی اعتقادی به تقلب در انتخابات نداشتند.

وکیلی تصریح کرد: بعد از انتخابات 88 در جلسات خصوصی متعددی خدمت آقایان هاشمی و خاتمی رسیدم و شاهد بودم که آقای خاتمی بارها نسبت به بیانیه‌های موسوی و کروبی اعتراض داشت و با آن همراه نبود، متأسفانه،کروبی هیچ حرف‌شنوی از خاتمی و هاشمی نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: سال 88 خاتمی از آمدن موسوی ناراحت بود، چون بعد از آمدن موسوی، مجبور به کناره‌گیری شد و به همین خاطر تحلیل بنده این است که حمایت‌های ایشان از موسوی نیز از روی طیب نفس نبود و مواضع بعد از انتخابات خاتمی و موسوی نیز با هم تفاوت داشت.

هاشمی گفت بازگشتم به نماز جمعه تضعیف رهبری است

وکیلی با ذکر خاطره‌ای گفت: سال  89 وقتی در یک جلسه‌ای با حضور تعدادی از اصحاب رسانه از آقای هاشمی خواستیم تا به نماز جمعه برگردد، ایشان قبول نکرد و گفت نمی‌آیم چون باعث تضعیف رهبری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: معتقدم بعد از خطبه‌های نماز جمعه، رهبر انقلاب در سال 88 موسوی و کروبی باید به اعتراضات خاتمه می‌دادند و به قانون تمکین می‌کردند.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس درباره برجام، گفت: واقعیت این است که برجام ایده‌آل هیچ کس نبود، همانطور که قطعنامه 598 هم ایده‌آل هیچ کس نبود، اما مجبور شدیم براساس واقعیات آن را بپذیریم، چون هیچ کس دوست نداشت صنعت هسته‌ای ایران محدود شود.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده ما نتوانست همه خطوط قرمز رهبر انقلاب را در مذاکرات حفظ کند، اما واقعیت این است که تلاش خود را انجام داد.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار تصریح کرد: برخی فکر می‌کردند اروپا می‌تواند جلوی آمریکا توازن ایجاد کند، اما این تلقی غلط بود، شخصا معتقدم باید ایران از برجام خارج شود، هر چند در این باره باید تصمیم نهایی را شورای عالی امنیت ملی اتخاذ کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که مگر خودِ شما و جریان اصلاحات نمی‌گفتید که این مسیر درست است؟ و اصلا از چه زمانی فهمیدید که آمریکا قابل اعتماد نیست؟ گفت: بنده قبل از برجام هم می‌دانستم که طرف مقابل قابل اعتماد نیست.

وکیلی در بخش دیگری از سخنانش درباره لوایح مربوط به "اف‌ای‌تی‌اف" نیز گفت: قطعا با پذیرش این کنوانسیون، تحریم‌ها لغو نخواهد شد، زیرا تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خاطر یک قاعده مشخص علیه ایران اِعمال نشده که بعد از پذیرش این کنوانسیون، آن تحریم ها لغو شود، اما با پذیرش این لوایح چیزی به‌دست نمی‌آوریم جز «عدم ضرر».

وی با انتقاد از عملکرد دولت، تصریح کرد: بزرگترین اشکال دولت روحانی این است که نگاه کلان به مسائل کشور ندارد و پروژه‌ای کار می‌کند، این دولت پیر، سیر، کُند و پروژه‌ای است و تنها حُسن‌اش این است که دولت رئیسی نیست.

حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری علی لاریجانی نیز منتفی نیست

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: احتمال می‌دهم که لاریجانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 کاندیدا شود و البته احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از وی نیز منتفی نیست.

وکیلی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره برخی رفتارهای زشت نمایندگان، اظهار داشت: بنده اگر جای درازهی (نماینده سراوان) بودم، بعد از آن اتفاق استعفا می‌دادم.

وی درباره حداقل دریافتی نمایندگان اضافه کرد: حقوق هر نماینده مجلس ماهی 8 میلیون و 300 هزار تومان است که به سختی زندگی را می‌گذرانیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با انتقاد از تیتر معروف روزنامه شرق «امضای کری تضمین است» آن را بسیار خوشبینانه توصیف کرد و در واکنش به سخنان محمدرضا خاتمی که اردیبهشت 96 در حمایت از روحانی گفته بود، "ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم"، حرف او را بسیار غلط دانست.

وکیلی در پایان، حسام‌الدین آشنا را نیز فردی بسیار مرموز و فاطمه حسینی دختر وزیر اقتصاد دولت اصلاحات را نیز دختری مظلوم توصیف کرد.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دروغگو.... بله حقوق با دریافتی متفاوت است بفرمایید دریافتی ماهیانه شما چقدراست.... دروغگو دشمن خداست ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار