«داوری» و «قضاوت» مهم‌ترین معضل برنامه‌های تلویزیونی است که انتخاب درست ستاره‌ها تا حد زیادی از تبعات آرای آنها کم می‌کند اما برنامه جدید علیخانی در همین نقطه، ایراد بزرگی دارد.
کد خبر: ۷۱۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 18 February 2019

عصر جدید احسان علیخانی در دو شب پیاپی که از شبکه سوم سیما پخش شده، قطعا یک اتفاق در تلویزیون خسته و تکراری ماست؛ منتها برای اوج گرفتن نیاز فوری به اصلاحاتی دارد که زیاد هم سخت نیست.

اشکالات نورپردازی و عدم ایجاد تمرکز برای شرکت کنندگان مسابقه حتی در حین اجرا، سیستم صوتی ضعیف و پر خطا که مخاطب را آزار می‌دهد، تدوین نامناسب همراه با چاشنی سانسور! و کات زدن‌های بی‌جا در میان اجرای شرکت کنندگان روی تماشاگران و ...را می‌توان در برنامه‌های بعدی اصلاح کرد؛ حتی اگر از احسان علیخانی و نوع برنامه‌سازی‌اش بعید باشد این ایرادهای فنی خیلی گل درشت.

اما مهمترین ایراد این برنامه، مانند بسیاری دیگر از مسابقات تلویزیونی بویژه به نام «استعدادیابی» هیات داوران است و ترکیبی که زیاد دلچسب نیست. یکی از داوران برنامه که خیلی دوست دارد دیده شود و در کانون توجه قرار بگیرد؛ "زیاد حرف می‌زند" که نه شیرین است و نه مهم!

همین نکته هم ریتم برنامه را می‌اندازد و هم توی ذوق می‌زند. دست بر قضا این داور نه چهره شناخته شده‌ای است که نظراتش را هضم کنی -  ولو لوس و بی مزه- و نه مثل آریا عظیمی نژاد، فنی و حرفه‌ای است. بیشتر می‌خواهد خودی نشان بدهد و در هر فرجه‌ای حتی 3 ثانیه، جملاتی بگوید که مثلا متفاوت باشد! درست مثل جواد خیابانی در «آقای گزارشگر» با این تفاوت که آقا جواد را همه در گزارشگری دیده‌اند و می‌شناسند اما این داور را...

احسان علیخانی آنقدرها باهوش هست که افاضات و اضافات این داور را در تدوین برنامه‌های آتی بگیرد و برای برنامه‌های ضبط نشده هم تذکر لازم را بدهد اگرچه انتخابش از اول اشتباه بوده و سفارش هرکسی بوده؛ رفاقت خاله خرسه کرده با احسان.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار