عضو فراکسیون امید با اشاره به تلاش تعدادی اندک نماینده مخالف دولت برای جمع آوری امضای استیضاح رئیس جمهور گفت: این رفتارهای نخ نما و کلیشه ای تنها دولت را در این شرایط سخت تحریمی و فشار اقتصادی تحت فشار بیشتر قرار می دهد.
کد خبر: ۷۱۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 18 February 2019

5c6a5642d829c_2019-02-18_10-22

به گزارش «تابناک تهران»؛ عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به تلاش تعدادی اندک نماینده مخالف دولت برای جمع آوری امضای استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهوری گفت: این رفتارهای نخ نما و کلیشه ای تنها دولت را در این شرایط سخت تحریمی و فشار اقتصادی بین المللی تحت فشار بیشتر قرار می دهد، وگرنه این اقدام از سوی همفکران خود آقای ذوالنوری هم مورد استقبال قرار نگرفت و باید توجه داشت که علاوه بر دولت فعلی، دولت ها و مجالس گذشته هم در این مشکلات بی تاثیر نیستند.

 قاسم میرزایی نیکو با تاکید بر اینکه کلید زدن طرح عدم کفایت رئیس جمهوری توسط برخی تندروها، کلیشه ای نخ نما است، اظهار کرد: آقای ذوالنوری اقدام به جمع آوری امضا برای طرح عدم کفایت رئیس جمهوری کرده است که البته دوستانشان در فراکسیون ولایی هم از این طرح استقبال نکردند و این اقدام فردی، توسط تعداد انگشت شماری صورت گرفته است.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی افزود: این کارهای تکراری و نخ نمایی است که دولت را تحت فشار قرار می دهد، در حالی که دولت به تنهایی مقصر نیست و این ایراد به همان نسبت متوجه مجلس و قوه قضاییه هم است.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: دولت به اندازه یک سوم درباره مشکلات پیش آمده اقتصادی مقصر است، در حالی که بقیه نهادها و سازمان ها که در حد یک قوه اختیارات به دست آورده اند و قانون تصویب می کنند و مثلا در اموری مثل cft و fatf که در مجلس کارهایی روی آنها انجام شده است، در مجمع تشخیص همان کارها را تکرار می کنند در بروز این مشکلات بی تاثیر نیستند.

او افزود: این نشان می دهد که مجمع تشخیص هم اختیاردار است و وقتی تصمیم گیری می کند، نباید این مسئولیت متوجه او هم نباشد و توپ را فقط به زمین دولت بیندازد.

میرزایی نیکو یادآور شد: در صورتی که رهبری توصیه می کنند از توهین و فحاشی به مسئولان دوری شود یا موضوعی مثل استخر فرح که یک توهم است مطرح نشود، ولی برخی در مراسم ۲۲ بهمن این کار را انجام می دهند و این نشان می دهد این افراد از رهبری هم اطاعت قانونی ندارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: مشکلات اقتصادی که در ۱۴ محور زمینه طرح عدم کفایت رئیس جمهوری توسط تعداد انگشت شماری از رقبا و مخالفان دولت را به وجود آورده است، حاصل رفتارهای ۴۰ سال پیش همه دولت ها و مجالس گذشته هم است و دولت فعلی به تنهایی مقصر آن نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: تنها ۸- ۹ امضا در این باره جمع شده است و طبق قانون عدم کفایت رئیس جمهوری نیازمند یک سوم آرا و حدود ۹۵ امضا است که به طور یقین این اتفاق نخواهد افتاد.

 

منبع: خط اعتدال

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار