عضو شورای اسلامی شهر تهران:
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرف 12 سال اخیر شاهد رشد 400 درصدی عناوین شغل در شهرداری پایتخت هستیم که باید رشد کاریکاتوری این سازمان متوقف شود.
کد خبر: ۷۱۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 18 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ سید حسن رسولی روز دوشنبه در نخستین جشنواره تجارب مدیران شهرداری پایتخت در دانشکده مدیریت تهران اظهار داشت: ظرف 17 ماه گذشته مراجعات برای اخذ توصیه نامه به مقامات ناپایدار شهرداری در شورای شهر صورت گرفته است چرا که در درون سازمان شهرداری اقتصاد نابسامان مدیریت شهری، نبود تعادل درآمد و هزینه ها،ساختار پهن، بلند و ناکارآمد مدیر محور وجود دارد.
وی افزود: در این سازمان ساختار نامناسب مسیر ارتقای شغلی به گونه ای طراحی شده است که همواره راه پیشرفت در جایگاه های مدیریتی در نظر گرفته شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در بخش ساختار سازمانی شهرداری باید توام تصمیمات جدی گرفته شود در همین راستا شورای اسلامی شهر امر کوچک سازی ساختار سازمان شهرداری را به عنوان هدف مهم در دستور کار قرار داده است تا از این طریق با کاستن از نیروی انسانی شاهد افزایش کیفی خدمات باشیم.
وی تصریح کرد: در سازمان شهرداری 68 هزار و 250 نفر مشغول به فعالیت بودند که امروز 65 هزار و 902 نفر نیرو داریم همچنین باید تا 29 اسفندماه یک حوزه از معاونت های شهرداری ادغام شود.
رسولی با اشاره به اصلاح ساختار سازمان های مربوطه با شهرداری گفت: اساسنامه ای در این زمینه با همکاری شهرداری آماده شده است که باید سازمان ها بر اساس این چارچوب کوچک سازی شوند.
وی بیان داشت: در حال حاضر 46 سازمان و شرکت با شهرداری همکاری دارند که باید وضعیت آنان ساماندهی شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که باید از ایده های برتر تجربی سطوح عالی بهره برد گفت: اگر به دنبال تصمیم گیری های درست در مدیریت شهری هستیم باید از تجربه ها الگو گیری کرد تا شاهد خدمات مناسب و جذب اعتماد عمومی در جامعه باشیم.
وی با بیان این که شورای اسلامی شهر تهران دو وظیفه مهم مقررات گذاری و نظارت بر شهرداری تهران را بر عهده دارد گفت: وضعیت سازمان شهرداری از منظر چالش های بیرونی و هم از حیث محدودیت های درون سازمانی نامناسب و اثربخشی و کارآمدی آن ناچیز است و برای درمان این بیماری باید از همه اندوخته های علمی و تجربی مدیریت باید استفاده شود. 
رسولی تاکید کرد: در این سازمان تناسب رشته های تحصیلی با آنچه که در صحنه عمل به آن نیاز است فاصله زیادی وجود دارد همچنین از لحاظ کمیت و کیفیت نیروی انسانی با چالش جدی مواجه شده است.
وی با تاکید بر این که خوشبختانه در شهرداری تهران اختلاسی کشف نشده است گفت: این امر کافی نیست باید اصلاح ساختاری بر اساس نیاز درونی سازمان و چابک سازی صورت گیرد و پرهیز از انتصاب های قومی و قبیله ای صورت گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: نمایندگان این شورا به عنوان وکلای مردم پایتخت در انجام وظایف خویش مصمم هستند از این رو با قدرت به قول هایی که به مردم داده ایم عمل می کنیم تا وجدان عمومی جامعه خدشه دار نشود.
به گفته وی، در شورای اسلامی شهر تهران رسیدگی به وضعیت آلودگی، حمل و نقل و ترافیک و آسیب های اجتماعی اصلی ترین چالش است.
نخستین جشنواره تجارب مدیران شهرداری تهران با موضوع «راهی به سوی آینده در شهری برای همه» برگزار شد و برترین های حوزه مدیریت شهری تقدیر شدند.

برچسب ها: شهرداری تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار