کلاهبردار سریالی غرب تهران به زندان افتاد
جواد سردسته جوان این باند که تنها ٢٩‌سال دارد، طی چند‌سال تعداد قابل توجهی آپارتمان را که در اصل متعلق به افراد دیگری بوده، به فروش رسانده و از این طریق سرمایه زیادی برای خودش دست‌وپا کرده است.
کد خبر: ۷۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 17 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ سردسته یک باند بزرگ کلاهبرداری در پایتخت دستگیر شد. این باند طی چند‌سال اقدام به فروش آپارتمان‌هایی کرده است که مالکان مشخصی نداشته‌اند. اعضای این باند با جعل اسناد و سوء‌استفاده از ناآگاهی شهروندان مبالغ هنگفتی را به جیب زده‌اند. بیشتر این آپارتمان‌ها که با ترفند‌های خاصی به فروش رفته‌اند، در مناطق غربی و شمال‌‌غربی پایتخت قرار دارند. «جواد» سردسته جوان این باند که تنها ٢٩‌سال دارد، طی چند‌سال تعداد قابل توجهی آپارتمان را که در اصل متعلق به افراد دیگری بوده، به فروش رسانده و از این طریق سرمایه زیادی برای خودش دست‌وپا کرده است. او با به خدمت‌‌گیری جوانان بیکار و بی‌اطلاع باند بزرگی تشکیل و با استفاده از شگردهای خاصی فعالیت مجرمانه‌اش را انجام می‌داده است، اما سرانجام سرکرده این باند چندی پیش از سوی پلیس و همکاری عده‌ای از مالباختگان دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد. این پرونده درحال حاضر در شعبه سوم دادسرای ناحیه ٥ درحال بررسی و متهم اصلی هم با قرار ٤٥‌میلیارد تومانی روانه زندان شده است.
ماجرای این کلاهبرداری‌های سریالی از ‌سال ٩٢ آغاز شد. سرکرده این باند به اسم «جواد» دو ساختمان ٢٠واحدی نیمه‌کاره را در جنت‌آباد شمالی شناسایی کرد. سازنده اصلی این ساختمان به دلیل بدهی سنگین مالی کار را نیمه‌کاره رها کرده بود و متهم از این فرصت سوء‌استفاده کرد تا نقشه‌هایش را عملی کند. «جواد» ابتدا قرار بود که به‌عنوان پیمانکار این ساختمان‌ها را تکمیل کند و به صاحبانش تحویل دهد؛ اما بعد از چندماه با همکاری یکی از مالکان تعدادی از این واحدهای تکمیل‌شده را اجاره داد. بعد هم با اسناد و مدارک جعلی شروع به فروش تعدادی از این واحدها کرد. این درحالی بود که مالکان این واحدها بی‌خبر از همه جا درگیر طرح شکایت از سازنده اصلی این ساختمان‌ها بودند که به دلیل مشکلات مالی موفق نشده بود تعهداتش را انجام دهد، اما متهم با خیال آسوده به کلاهبرداری مشغول بود و این واحدها را به افراد مختلف واگذار می‌کرد. او این آپارتمان‌ها را با اسناد جعلی به صورت صوری ابتدا به نام اعضای باندش می‌کرد و سپس از طریق آنها به فروش می‌رساند. «جواد» با ترفندهای مختلف سعی کرده تا هیچ ردی از خودش دراین معامله‌ها به‌جا نگذارد. با این وجود اما مالباختگان این پرونده پس از چند‌سال موفق شدند با کمک پلیس او را در یکی از دفترهای مجللش در شمال‌غرب تهران شناسایی و دستگیر کنند.
رضا یکی از مالباختگان این پرونده در توضیح بیشتر به شهروند می‌گوید: «من ‌سال گذشته در دام این مرد کلاهبردار افتادم. مادرزنم پولی داشت و می‌خواست خانه‌ای بخرد. همین شد تا پایمان در این ماجرا باز شد. ابتدا همه چیز مرتب و به ظاهر قانونی بود. ما از طریق یک املاکی آپارتمان را دیدیم، در همان املاک قولنامه را نوشتیم، حتی کد رهگیری هم صادر شده، بعد هم ٧٥٠‌میلیون تومان بابت یک واحد ١٠٠متری به فروشنده پرداخت کردیم، تا این‌که چند روز بعد نامه از دادگاه برای ما ارسال شد که در آن قید شده بود که این آپارتمان باید تخلیه شود؛ چراکه مالک اصلی آن کس دیگری است. تازه آن‌جا بود که فهمیدیم چه کلاهی سرمان رفته است.»
او ادامه می‌دهد: «در این چندماه روز و شب نداشتیم، همه زندگی ما روی هواست، در این مدت متوجه شدیم، که خیلی‌ها مثل ما این بلا سرشان آمده است. همه افراد ساکن در ساختمان ما چنین وضعی دارند. چند ساختمان دیگر هم‌چنین وضعی دارند. چندنفری که خانه‌ها را تخلیه کردند، بقیه هم که مستأجر هستند و پول پیش یا رهنشان در دست این آقای کلاهبردار است. وقتی به مجتمع قضائی قدس رفتیم، تازه فهمیدم که بیش از ٦٠نفر شاکی هستند.»این پرونده در شعبه سوم مجتمع قضائی قدس در جریان است و بازپرس پرونده، متهم را با صدور قرار ٤٥‌میلیارد تومانی روانه زندان کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سید عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
بااین فرهنگی که در آپارتمان ها مدشده هیچ بعید نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار