گزارشی از تخلفات گسترده در شهرک باستی هیلز لواسان
نام شهرک باستی هیلز لواسان برگرفته از محله معروف بورلی هیلز لس آنجلس در ایالات متحده است. منطقه‌ای اشرافی برای افراد خاص که حتی سایر شهروندان هم اجازه تردد در آن را ندارند. ویلا‌هایی اشرافی برای فلان آقازاده و داماد و دختر سردار و سرلشکر گرفته تا سرمایه دار‌های شناخته شده‌ای که صاحب بانک و مجتمع‌های بزرگ این روز‌های پایتخت هستند ویلا‌های چند هزار متری که بیشتر به قصر‌های رویایی می‌ماند.
کد خبر: ۷۱۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 16 February 2019
ورود ممنوع! این جای از ما بهتران است / شهرکی پر از تخلف برای افراد خاص / ماجرای باستی هیلز لواسان
به گزارش «تابناک تهران»؛ ساخت و سازهای عجیب و غریب زیرگوش تهران همچنان ادامه دارد. ویلا‌های چند هزارمتری که بیشتر به قصر‌های رویایی می‌ماند مثل قارچ از گوشه و کنار مناطق خوش آب و هوای تهران سبز می‌شوند. لواسان یکی از ییلاق‌های قدیمی پایتخت که مورد علاقه ویلاسازان و البته مشتری‌های لاکچری است که حالا برای خودشان محله‌ای اشرافی در دل این منطقه درست کرده اند. «باستی هیلز» نام این محله است. منطقه‌ای چند هکتاری که تا همین چند سال پیش خارج از محدوده لواسان بود، اما در یک چشم به هم زدن و با یک امضا داخل محدوده قرار گرفت و ارزش زمین‌های آن یک شبه چند صد برابر شد. بعد هم تفکیک زمین‌ها و قطعه بندی و شروع ویلاسازی. حالا با گذشت چند سال از آن همه زمین چیز زیادی باقی نمانده و آهن، بتن و میل گرد تا ارتفاعات شمال غربی لواسان بالارفته است. ویلا‌های چند هزارمتری که هرکدام با دیوار‌های بلندشان که بیشتر شبیه برج و بارو‌های قلعه‌های شاهزاده‌ها و اعیان و اشراف قرون وسطی اروپاست، در دل ارتفاعات این منطقه جا خوش کرده اند. ویلا‌هایی اشرافی برای افراد خاص که در بین آن‌ها نام‌های شناخته شده بسیاری به چشم می‌خورد. از فلان آقازاده و داماد و دختر سردار و سرلشکر گرفته تا سرمایه دار‌های شناخته شده‌ای که صاحب بانک و مجتمع‌های بزرگ این روز‌های پایتخت هستند.
شهرک باستی هیلز لواسان
خانه مسکونی در لواسان، تهران
اما ماجرای شهرک باستی هیلز لواسان به همین جا ختم نمی‌شود. نام این محله برگرفته از محله معروف «بورلی هیلز» لس آنجلس در ایالات متحده است. منطقه‌ای اشرافی برای افراد خاص که حتی سایر شهروندان هم اجازه تردد در آن را ندارند. اشرافی گری و تفرعون فقط به اسم و رسم این منطقه هم خلاصه نمی‌شود. ظاهر ویلا‌ها و سازه‌های ساخته شده در آن هم نشان از نوع خاصی از زندگی دارد. نوع خاصی از زندگی که مخصوص طبقه ویژه‌ای از جامعه است. در واقع شهروند خاص بودن مجوز ورود به این شهرک عجیب است. بله در همین نزدیکی تهران، ام القری جهان اسلام باستی هیلز لواسان جایی است که فقط شهروندان خاص یا همان شهروندان درجه یک اجازه ورود به آن را دارند. افرادی که البته سال هاست شایعه‌های زیاد درخصوص ثروت‌های کلانشان به گوش می‌رسد. اما حالا به نظر می‌رسد این شنیده‌ها چندان هم بی اساس نبوده است.
رسیدن به این نقطه عجیب در زیر گوش تهران کار چندان سختی نیست. کافی چند کیلومتری از پایتخت دور شوید. بعد از چند پیچ گردنه قوچک به شهر لواسان و این شهرک می‌رسید، البته همانطور که گفته شد، امکان ورود به این شهرک لاکچری فقط برای ساکنان ثروتمند ومهمان‌های ویژه آن‌ها میسر است.
شهرک باستی هیلز لواسانخانه مسکونی در لواسان، تهران
اما ماجرای این شهرک و ویلاهایش به سال ۱۳۸۰ برمی گردد. ۱۲۸ هزارمتر مربع زمینی که متعلق به آقای «غ. م» به موافقت شهرداری وقت لواسان وارد محدوده این شهر شد. طی این توافق نامه که به تایید شورای شهر لواسان هم رسید مالک یکی از شرکت‌های پتروشیمی شناخته کشور در ازای واگذاری ۸ هزار و ۵۰۰ متر زمین و بخش کوچکی از همین زمین‌ها به علاوه پرداخت ۳۳۰ میلیون تومان به شهرداری اجازه تفکیک ۵۰ قطعه ۲ هزارمتری را به دست آورد. آقای «غ. م» از قضا از فعالان باسابقه اتاق بازرگانی است و چند شرکت بزرگ پتروشیمی را هم مدیریت می‌کند. دقیقا در همان روز یعنی ۲۳ خرداد سال ۱۳۸۰ این توافق نامه به تایید شواری شهر لواسان هم رسید، تا ظاهرا همه چیز قانونی باشد! ناگفته پیدا است با این موافقت نامه که ظاهرا هیچ مشکل قانونی هم نداشت، ارزش این زمین چندبرابر شد.
امام جمعه لواسان، اما روایت جالبی از شکل گیری شهرک اشرافی باستی هیلز دارد. به گفته حجت الاسلام لواسانی این شهرک علاوه بر نماد اشرافیت، خلاف قانون است چراکه این قطعه زمین اساسا خارج از محدوده شهری بوده، اما با موافقت مسئولان شهری این زمین تبدیل به یکی از لوکس‌ترین شهرک‌های اطراف پایتخت شده است: «پس از انعقاد این تفاهم نامه سازمان بازرسی به این پرونده ورود کرد. شورای شهر لواسان منحل شد و شهردار هم از کار برکنار شد و جلوی تفکیک زمین‌ها هم گرفته شد. کار به دادگاه کشید و در نهایت دادگاه هم حکم بر غیرقانونی بودن این اقدام داد.»،
شهرک باستی هیلز لواسان
خانه مسکونی در لواسان، تهران

اما در نهایت با اعمال ماده ۱۸ قطعه بندی‌های این زمین ۱۲ هکتاری انجام شد. مجوز‌های ساخت یکی پس از دیگری صادر شد، پروانه‌های لازم اخذ و ویلا‌ها یکی پس از دیگری از دل زمینی که تا چند سال پیش بخشی از کوه‌های شمالی لواسان بود، سر برآورد. این همه در حالی بود که در هیچ کدام از این مراحل به ظاهر قانونی هیچ استعلامی از اداره محیط زیست استان تهران اخذ نشد و اعتراض‌های این سازمان هم در این خصوص به هیج نتیجه‌ای نرسید.

شهرک باستی هیلز لواسانخانه مسکونی در لواسان، تهران

اما تخلفات این شهرک عجیب به همین جا ختم نشد. ساخت و ساز ویلا‌ها در این شهرک هم برخلاف همه موافقت نامه‌ها و پروانه‌های ساخت صادر شده از سوی شهرداری بود. برای مثال تنها در ویلای متعلق به یکی از مالکان سرنشان این مجموعه به نام «ع. ا» بیش از ۲۸۰۰ متر مربع اضافه بنا و ۱۳۸۰ متر دیوار کشی غیرمجاز رخ داده بود، که کمیسیون ماده ۱۰۰ با وجود این حجم غیرقابل تصور از خلاف، ضرورت تخریب را تشخیص نداد و در ازای جریمه ۳ میلیارد تومانی صورت مسئله را پاک و پایان کار این ویلای مجلل را صادر کرد. این درحالی است که براساس اسناد و مدارک موجود همه ویلا‌هایی که پروانه ساخت آن‌ها در زمین‌های ۲ هزار متری این شهرک صادر شده، مجاز به ساخت ۹۰۰ متر مربع زیربنا هستند، این درحالی است که به گفته حجت الاسلام لواسانی حتی یک ویلا در باستی هیلز هم این موضوع را رعایت نکرده: «دیورا‌های بلند هفت متری این ویلا‌ها به نوعی توهین به ساکنان و شهروندان لواسان است، در این شهرک حتی اجازه دیده شده هم به مردم عادی داده نمی‌شود، گویی مردم محلی وشهروندان عادی نامحرم هستند.» امام جمعه لواسان با انتقاد شدید نسبت به شکل گیری چنین شهرکی می‌گوید: «همه مسئولان و افرادی که در این مدت در لواسان حضور داشتند از شهرداری گرفته تا شورای شهر همه مقصرند و دستگاه قضا و دادگاه باید تخلف‌های صورت گرفته را روشن کند. این که ماده ۱۰۰ در ازای دریافت پول به جای ۹۰۰ متر زیربنا با ۲ تا ۴ هزار متر زیربنا موافقت کند بی معنی است.»

شهرک باستی هیلز لواسانخانه مسکونی در لواسان، تهران 

اما واقعا چه کسانی در شکل گیری چنین شهرکی با این حجم انبوه از تخلفات دخیل بودند. پای منافع چه افراد در میان این است که در روز روشن کوه تبدیل به ویلا شده و هیچ کس هم جرات پرسش درباره آن را ندارد. مالکان این ویلا‌ها از چه طبقه‌ای هستند و تا کجا نفوذ دارند که انبوهی از تخلفات را فقط با پرداخت پول انجام داده اند و در دل کوه شهرکی عجیب و اشرافی در کمال امنیت برای خودشان درست کرده اند و به احدی هم اجازه ورود نمی‌دهند.

 
شهرک باستی هیلز لواسانخانه مسکونی در لواسان، تهران 

اما قطعا این تخلفات ادامه دار است، تا مادامی که به این راحتی می‌توان همه چیز را دور زد و با پول موانع و محدودیت‌های شهری را از سر راه برداشت، سودجویان از لواسان مناطق مشابه دست برنمی دارند.

 
شهرک باستی هیلز لواسانخانه مسکونی در لواسان، تهران 

ورود ممنوع! این جای از ما بهتران است / شهرکی پر از تخلف برای افراد خاص / ماجرای باستی هیلز لواسان

فرزند آقای «غ. م» مالک یکی از شرکت‌های پتروشیمی شناخته کشور
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
با پول پتروشیمی و بیت المال واسه خودشون کاخ ساختن نوش جونشون
شما هم برید بمیرید
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
همون فقط شاه تو این مملکت زیادی بود،
میگفتن اشرافیه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
تو ****** ****** همه چیز با پول حلال مبشه این انقلاب برای مستضعف زدایی بود ولی کاملا برعکس شده صد رحمت به زمان به اصطلاح طاغوت
یه نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
تو اینجا مسائل رفته تو حاشیه فقط به فلسطین و سوریه کسی اخم نکنه بابا صد رحمت به زمان ان خدا بیامرز
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
***** بولارین ننه باجلارین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
تا بوده همین بوده وقتی عرضه اش رو نداری برو بمیر. عرضه من حقیر در این حد بوده که بعد از سی سال کار در معدن بازنشسته شدم و ماهی یک میلیون و دویست و شصت هزار حقوق بگیرم .به گفته حجت الاسلام جنتی روزی یک بار غذا می خوریم به امید بهشت برین. ولی میدونم دیوارهای بهشت را هم آنقدر بلند ساخته شده که ما حتی داخلش رو هم نخواهیم دید.
یه نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
من موندم چرا سانسور میکنید حرف حق تلخه صد رحمت به زمان شاه من 50 سالمه انوقت یادمه سه سال تغذیه رایگان خوردیم تو مدرسه مدرسه ایی که الان پول ندی راه نمیدن ولی زمان شاه رایگان بود
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
تف تو ذات کثیفتون.یه عده تو جوب میخوابن و امثال شماها بعد از استراحت تو استخر هواییتون لای پرِ قو
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
کفاف کی دهد این باده ها به مستی ما. سنگ سنگ این کاخ ها از خون و گوشت مردم ستمدیده و زحمتکش اما خاموش ایران است. وا اسفا به کسانی که در این ورطه فساد و تباهی همگام با بقیه غوطه ورند و به مردم بشارت بهشت میدهند.
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
سلاطین پول و ثروت را چپاول کردن از مردم گرسنه قصرهای حکمان و آقازاده هایشان اینچنینی هست
در روزنامه ها داد از حق مردم میدهند لعنت خداوند بر این ابلیسان که مردم ایران را خوار و ذلیل کردن و گرسنه به دنبال نان شب. خودشان در قصر و کاخ ها بسر میبرند
ننگ و مرگشان که گند زدند به همه ارزشها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
عجب صبري خدا دارد! واقعا عجب صبري خدا دارد!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
شما هم که سانسور کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
همه پیام هاراخوندم به عنوان یک هم وطن ازخجالت آب شدم نمی دونم مسؤلین پوست کرگدن دارند والاباید ازخجالت اونهاهم آب می شدند.
شهروند لواسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
تازه دارن فخر میفروشن به لواسانیها که ما کاری کردیم که زمیناتون ارزش پیدا کنه وگرون بشن.

اگه راست میگین ومیخواهین با اشرافی گری مبارزه کنین مالکین آنها را به مردم معرفی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
همه کامنت ها اعتراضی و خشم آگین است. اما یک نفر نمیگوید این بهتر است یا با همین پول در ترکیه یا کانادا همین بنا ها و بقولی کاخها ساخته شود؟! بهرحال توزیع ثروت در کشور غلط است و باید اصلاح شود اما نمیشود به افراد گفت نمیتوانی از پولت در ایران لذت ببری. این ضرر مضاعف برای کشور است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
نوش حان. فقط یک توصیه: .کلو و اشربوا ولا تسرفوا.
MOEIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
اشکال نداره مملکت امام زمان است .
یادش بخیر روزی که پیر جماران گفت من یک تار موی این کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان ترجیح میدهم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
خوب به سلامتی شاه رفت و شاهان آمدن ،اون یک ویلا و کاخ و ... داشت و این همه تو بوق و کرنا کردن اما این شاهان ویلاها و کاخها دارند و وابسته به مقامات دولت اسلامی میباشند و برایشان حلال ، شکر خدا نمردیم و عدالت را هم دیدیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
از زمان پیامبر تاریخ ورق خورده . باز هم ورق میخوره و معلوم میشه این قصرها مال کدام مسئول دزد است و ملت خرابشان میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
انقلاب اسلامي برا بعضيها خيلي خوب شد، خيلي،خيلي،خيلي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
ایشالا بزودی بساطشون برچیده میشه و سوراخ موش تومنی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
من اینو میدونم هرکس دیگه هم بیاد همینه حتی همین افرادی که الان دادمیزنن حقمون خوردن بقول کلاه قرمزی پول چیز کثیفیه
دکتاتور دلسوز میخواد
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
لیبرالیسم و غرب گرایی عامل این نابسامانی هاست....یاد رجایی به خیر با موتور گازی خودش یواشکی از خونه میزد بیرون تا محافظاش دنبالش نیان چون میخواست بره خونه خواهرش...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
تاج و تخت شاه دیروز، در قلعه شون نمیشه
اسکوئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
خدالعنت کندکسائی روکه اینهاروبرماسوارکردندوالان خودشون شدندمنتقداین دزدها....
اخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
من بی پول و بیمارم.کسی هست یه کمکی به من بکنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
سگ تو روحشون
علی ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
بابا این ساواکیا و بازمانده های طاغوت دست از سر ما برنمیدارن! ببین ضدانقلاب چه کاخ هایی ساخته!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
بچه یتیم میشناسم بخاطر اشغال جمع کردن غیر مجاز چند ماه زندانی بهش دادن و چقد جریمه...که داری کار غیر قانونی میکنی.خدا حفظشان کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
غافلان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
سلام .برق را تابستان مسئولین میگن کم مصرف کنید. وزمستان گاز را .تا آقا زاده ها بیشتر صفا کنند. متاسفم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
این مردک غ. م. همون غلامحسین مطهری هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
اوردااوتورانلارین خانواده لرین سیهسینلر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ببین مردم به چه چیزهایی فکر می کنند!!!!!
مگه این حرفها فقط توی کشور ماست ؟
شما توی هر کشوری برین سیاست مداران و ... همینجوری پولدارن مثل پوتین که پولدارترین سیاست مدار جهانه که سرمایه اش چند بیلیون دلاره که به تومان حساب کنید این پولدارهای ما باید برن بوق بزنند . یا همین کوئین انگلستان که اینقدر پولداره که توی کاخی زندگی می کنه که قیمتش آنقدر زیاده که سرت سوت میکشه . از این دست آدمها توی دنیا آنقدر زیاده که فکر نکنم توی ایران اینقدر زیاد باشه . برای مثال (بیل گیتس ، تمام رئیس جمهورهای کشورهای غربی مثل آمریکا و .... حتی همین پادشاه های عربستان که پول هایشان سر به فلک کشیده ، کریستین رونالدو و خیلی از فوتبالیستهای دیگه ، خیلی از بازیگران هالیوودی و .........)
حالا شما نشستین پولهای اندک این پولدارهای ما را رصد می کنید . پولدارهای کشور ما در مقابل این پولهای خارجی هیچی نیستن . این مشکل از انقلاب و .... نیست یعنی 40 سال پیش که انقلاب شد همه مردم که انقلاب را دوست نداشتن و خیلی ها ضد انقلابی بودن و همین ضد انقلابی ها در سیاست نفوذ کردن و الان دارن از این سرمایه کشور دزدی می کنند و حتی بعضی از این انقلابی ها بعد از این 40 سال تغییر کردن و نتوانستم در مقابل از پولهی نجومی مقاومت کنند و آخر این شدن . حالا حرف این است که اینا هرچی دارن توی این دنیا است و سوال این است که اون دنیا هم آیا چیزی دارن؟ این همان ثروت قارون است که خدا در آخر عذابش را نازل کرد و قارون را با ثروتش با خاک یکسان شد .
شما هم که دارین حسرت این ثروت اینا را می خورید هم گناه کارین چون این نشانه دنیا پرستی شماست که خدا را فراموش کردین و همه فکرتان دنیا شده که همش دنبال این چیزها هستین . دنیا پرستی ، پول پرستی ، شکم پرستی ، شهوت پرستی و..... همه از گناه هان بزرگ است که متاسفانه شما را هم درگیر کرده مگر نه هیچ وقت حسرت این چیزها را نمی خوردین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
درود بر شما بهترین نظر همین بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
روزی ملانصردین الاغ خود را با زحمت فراوان به پشت بام برد!
بعد از مدتی خواست او را پایین بیاورد ولی الاغ پایین نمی امد
ملا نمیدانست الاغ بالا میرود ولی پایین نمی اید!!
پس از مدتی تلاش ملا خسته شد و پایین امد،ولی الاغ روی
پشت بام بشدت جفتک می انداخت و بالا و پایین می پرید
تا اینکه سقف فرو ریخت و الاغ جان باخت،ملا که به فکر فرو
رفته بود با خود گفت:
(((افسوس که من نمیدانستم اکر خری را به جایگاه رفیعی برسانی هم ان جایگاه را خراب میکند،هم خود را هلاک می نماید)))
آری...
عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم شد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
خوب بگید این خانه ها مال کیا هستنواسامی اونا رو تو فضای مجازی بزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
اگر اينطوره ک بعضی در نظرات گفتن پس چرا در نماز و قنوت میگیم ربنا اتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه؟!!پس حتما حضرت یوسف، حضرت داوود و حضرت سلیمان همگی نعوذ بالله خدانشناس و دنیا پرست بودند؟!!مساله سبک زندگی و حتی قیمت این خونه ها نیست مساله اينه ک این پول مال مردم این مملکته و از فساد مالی بدست اومده وگرنه نوش جون هرکسی ک از توانو دانش خودش ب جایی رسیده باشه چ بسا بهتر از اينا باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
مردم ما فقط شدن لب ودهن،خبری از اعتراض واعتصاب نیست،حق مردم ترسو همینه......
حرف حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
من هم تامدتی پیش میگفنم خلایق هرچه لایق. ولی وقتی خودم ودوستانم برای گرفتن حقمون و اعتراض به بی عدالتی رفتیم تو خیابونها و فریاد زدیم گلوله و گاز اشک آور نصیبمون شد. آخه ملتی که از درد فقر وبی عدالتی شب وروزشون با اشک و اه میگذره ، گاز اشک آور !!!!!!!!!!الان دیگه حتی به خدا هم امیدی ندارم که بخوام این نامردهارو بهش واگذار کنم. به هیچی دیگه امیدندارم.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
اینهاهمه ازآقازاده هان همه ازاختلاس ومال حروم بدست اومدن به مامیگن مقاومت کنین اونوقت خودشون خداکجایی
به توچه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ما هرچی کار میکنیم باید جور این بی پدرارو بکشیم که جیباشونو و حساباشونو با زور بازوی ماها پر کردن و لنگ رو لنگ انداختن .حالام باید مث خر کار کنیم بازم جور اینارو بکشیم که یه موقع خزانه خالی نباشه ب ای کثافت کاریاشون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار