کد خبر: ۷۱۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 11 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ «زکریا بدر الجابر» از فرزندان روستای «الشُعْبه» در استان الاحساء واقع در شرق عربستان بود که برای زیارت مسجد پیامبر(ص) به مدینه رفته بود اما به دست یکی از جنایت کارانی که در بستر فرقه گرایی، تکفیر و خشونت تربیت شدند، سر بریده شد.. جنایتی که از نظر وحشی گری و توجیهات ساختگی رسانه های وابسته به رژیم آل سعود، اولین جنایت نیست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، پایگاه خبری «مرآه الجزیره» با بیان این مطلب نوشت: جزئیات دقیق این جنایت هنوز مشخص نشده است و علی رغم روایت های متعدد درباره آن، انگشتان کودک سربریده شده، مسئول این جنایت را نشان می دهد که همان رژیم سعودی و سرویس های امنیتی و ساختار فرقه گرای آن است.

این جنایت در نزدیکی یک  قهوه خانه در جاده «امیر سلطان بن عبدالعزیز» در مدینه منوره رخ داد جایی که این پسر هفت ساله شامگاه چهارشنبه با تکه شیشه ای به دست یک قاتل چهل ساله که هنوز هم هویتش معلوم نشده، سربریده شد. علی رغم گذشت ده روز از این جنایت، هیچ گونه بیانیه رسمی از سوی مقامات سعودی درباره آن صادر نشده است این در حالی است که روز به روز بر تعداد کسانی که خواهان شناسایی قاتل و جزئیات این جنایت وحشیانه هستند، بیشتر می شود.

روایت های جدید درباره این جنایت وحشیانه

در چارچوب بررسی جزئیات و ابهامات این جنایت وحشیانه، روایت های متعددی منتشر شده است و شاید اصلیترین آنها سخنانی باشد که خاله این پسربچه گفته است؛ وی در این باره گفت: مادر این کودک عصر روز چهارشنبه جده را به مقصد مدینه ترک کرد تا به زیارت مسجد پیامبر(ص) برود، هنگامی که به مدینه رسید، از ایستگاه تاکسی، یک خودرو اجاره کرد. راننده تاکسی در جاده فریاد الله اکبر و «لااله الا الله» سر می داد.

خاله این پسر هفت ساله افزود: در بین راه، زکریا احساس تشنگی کرد و از مادرش آب خواست. مادر از راننده خواست جلوی یک فروشگاه توقف کند. از خودرو پیاده شد و زکریا را باخودش پیاده کرد اندکی بعد راننده  پشت سر آنها از خودرو پیاده شد وچاقو کشید. مادر نمی دانست که هدف راننده زکریاست که ناگهان زکریا را روی زمین خواباند  و در حالی که فریاد الله اکبر سرمی داد، پسربچه را سر برید. سپس مادرش او را در حالی که در خون خودش می غلتید، بغل کرد و  فرد جنایت کار پشت سر مادر حرکت می کرد و از او می پرسید پسر مرده است یا هنور نه».

تصویر این جنایت هولناک ما را یاد خشونت های داعش می اندازد که به وهابیت سعودی برای تولید و انتقال آنها به عراق و سوریه و دیگر مناطق منطقه کمک کرد؛خشونت هایی که دست  رژیم سعودی در زمینه ایجاد آنها تحت لوای رژیم صهیونیستی را برای افکار عمومی جهان رو کرد.

ناظران و تحلیلگران، صحت روایت خاله کودک درباره این جنایت را محتمل تر دانسته اند و بر دیگر روایت ها ترجیح داده اند و گفته اند که این جنایت فقط و فقط حاصل اندیشه وهابی تکفیری است که همچنان رژیم آل سعود از طریق برنامه های آموزشی خود، مساجد و رسانه ها برای آن تبلیغ می کند و جزو سیاست های فرقه گرایانه ای است که براساس آن، شیعیان شهروندانی درجه دوم و خارج از دین محسوب می شوند.

در مقابل روایت دیگری درباره این جنایت وجود دارد که در آن آمده است که این کودک از سوی یک تروریست تحت تعقیب نیروهای امنیتی ربوده شد؛ نیروهایی که جان کودک برایشان اهمیتی نداشت و با رباینده برای نجات کودک وارد مذاکره نشدند و تنها دغدغه آنها این بود که فرد تحت تعقییب را یا دستگیر کنند و یا بکشند. در همین حین فرد تحت تعقیب نیروهای امنیتی، کودک را برای مدتی به گروگان گرفت سپس با یک تکه شیشه جلوی مادرش سر برید. تحلیلگران درباره این روایت گفته اند که اگر صحت داشته باشد، نیروهای امنیتی عربستان مسئول کشته شدن زکریا الجابر هستند چون در مسئولیت های خود کوتاهی کرده اند.

اما سومین روایت، روایتی است که رسانه های رژیم آل سعود منتشر می کنند و مدعی می شوند که فرد جانی مشکل روانی داشته و از بیماری روانی رنج می برده است. روایتی که به گفته تحلیگران، تاریخ مصرف آن گذشته است و حنای آل سعود در این باره دیگر رنگی ندارد. آنها معتقدند که همواره مقامات سعودی از این روش برای توجیه جنایتی که در متن آن قرار دارد، استفاده می کند تا از زیر بار مسئولیت آن فرار کند.

آل سعود از ریشه های بزهکاری حمایت می کند

جنایت قتل زکریا الجابر که در یک مکان عمومی و در انظار مردم رخ داد، ناامنی و ضعف امنیت موجود در این کشور را رسوا می کند. به این معنا که رژیم حاکم اعم از نیروهای امنیتی و سیاسی فقط و فقط به حاکم و اطرافیانش بها می دهد و مردم و منافع آنها را نادیده می گیرد. این از یک جهت، از جهت دیگر اینکه بدون شک رژیم سعودی مسئول حالت فرقه گرایانه، روحیه داعشی و فکر وهابی شایع بین قشری است که مردم به دلیل حمایت از اقدامات فرقه گرایانه و تحریک آمیز علیه شیعیان، صوفی ها و تمامی مخالفان اندیشه وهابیت که عقیده رسمی رژیم آل سعود هم هست، به آن اهمیتی نمی دهند.

فعالان: رژیم آل سعود عامل جنایت قتل کودک هفت ساله شیعه است

همزمان با وقوع این جنایت هولناک، فضاهای مجازی هم تحت عناوینی نظیر «بریدن سر کودک احسایی در مدینه»  به آن پرداختند وآن را جنایتی فرقه گرایانه خواندند و روایت رژیم آل سعود درباره اینکه فرد جانی بیمار روانی بوده را رد کرده اند.

«عبدالحمید دشتی»  حقوقدان سرشناس در این باره در توییترش نوشت: این جنایت، یک جنایت تروریستی وحشیانه است که یک وهابی تروریست در حق یک کودک شیعه در مدینه منوره مرتکب شد. کودک به دلیل اعتقادات دینی سربریده شد.زکریا بدرالجابر به دست یک جنایت کار و با تکه شیشه ای جلوی مادرش سربریده شد. چرا مقامات و رسانه های سعودی ساکتند؟

«علی آل غراش» فعال سعودی نیز در این باره نوشت: شهید زکریا الجابر اولین کسی نیست که وحشیانه به دست یک تکفیری به قتل می رسدو اولین بار نیست که دادستان سعودی، قاتل را به بیمارستان روانی ارجاع می دهد. همانند چنین جنایتی با قاتل شهید باقراسماعیل رخ داد که به ضرب گلوله کشته شد در حالی که مدعی شدند قاتل روانی بوده است. چرا درباره هر قاتل تکفیری گفته می شود بیمار روانی است؟

آل غراش در توییت دیگری نوشت: ذبح و بریدن سر شهید زکریا بدر علی الجابر هفت ساله به دست یک تکفیری کینه توز و جنایت کار، یک جنایت تروریستی وحشیانه است که یک وهابی تروریست در حق یک کودک شیعه به دلیل اعتقاداتش مرکتب شد.

«سعید منصور العلی» دیگر فعال سعودی نیز در توییتر نوشت: به رسم همان عادت همیشگی، هرگاه نظیر چنین جنایتی رخ می دهد، برخی رسانه ها بهانه هایی نظیر بیماری روانی را برای مجرمان می تراشند تا جنایت آنها را بپوشانند؛ این بی احترامی و توهین به عقل مردم تا کی ادامه دارد؟

«زید الحسینی» یکی دیگر از فعالان عربستان بود که در واکنش به این جنایت در توییترش نوشت:آنگونه که رسانه های سعودی تبیلغ می کنند، قاتل کودک در مدینه منوره دیوانه نیست بلکه یک راننده تاکسی است که کودک و مادرش را سوار کرد و در یک قهوه خانه در کمین آنها نشست و مترصد فرصتی بود تا کودک را به قتل برساند. از نظر قانون، اقدام قاتل، جنایتی با قصد قبلی است. این اقدام را هیچ بیمار روانی مرتکب نمی شود.

«زینب» دیگر فعال عربستانی بود که در واکنش به این جنایت نوشت: شب گذشته برای تسلیت به منزل خانواده شهید زکریا  رفتم. این جنایت قطعا طایفه گرایانه بود.. جنایت کار فریاد الله اکبر سر می داد و با صحت کامل عقلی، کودک را سر برید… جنایتی وحشیانه بود که نه رسانه ها و نه شخصیت ها و نه هشتگی خواهان انتقامش نشدند… متاسفانه ما شیعه هستیم و به ما و مشکلات ما اهمیتی داده نمی شود.

خبر را در مرآه الجزیره ببینید

صحیحترین روایت

اما به نظر می رسد صحیحترین روایت درباره قتل وحشیانه کودک هفت ساله را سایت «اسرار الاسبوع» منتشر کرده است.

براساس این گزارش، پایگاه اسرار الاسبوع پیش از این در گزارشی با اشاره به ذبح کودک ۶ ساله شیعی به دست یک وهابی در مدینه منوره از عربستان به عنوان سرزمین تکه تکه کردن و ذبح نام برد.

این سایت نوشت: جنایت در جاده سلطان بن عبدالعزیز رخ داد و هنگامی که مادر زکریا الجابر از ساکنان منطقه الاحساء در شرق عربستان خودرویی را کرایه کرد تا برای زیارت مرقد مطهر حضرت محمد(ص) برود هنگام سوار شدن مادر این کودک گفت: «بسم الله الرحمن الرحیم توکلنا علی الله، اللهم صل علی محمد و اله»، در این هنگام راننده خطاب به مادر این کودک شیعی گفت که تو شیعه هستی و هنگامی که جواب بله شنید خشم سرتاپایش را فرا گرفت. راننده پس از مدت کوتاهی خودرو را در نزدیکی قهوه خانه ای متوقف کرد و کودک را به زور از مادرش گرفت و مادر این کودک از کسانی که در محل بودند و رهگذران کمک خواست اما کسی به وی کمک نکرد و این جنایتکار وهابی با شیشه شکسته شده کودک را مقابل جشمان مادر سر برید و مادر به کما فرو رفت.

اسرار الاسبوع در گزارش خود به روایت وارونه رسانه های سعودی که کوشیدند که جنایتکار وهابی را تبرئه کنند و وی را دارای اختلال روانی معرفی کنند، اشاره کرد و آورد: این روایت رسانه های سعودی درحالی مطرح می شود که به اعتقاد ناظران امور این با رانندگی فرد جنایتکار همخوانی ندارد زیرا به کسی که مشکل عقلی دارد، گواهینامه نمی دهند و این ثابت می کند که جانی در صحت عقل مرتکب جنایت شده و انگیزه واقعی این جنایت تفکرات وهابی است که تفکر داعشی هاست.

این رسانه در ادامه به بی توجهی سازمان های حقوق بشری که برای کشته شدن جمال خاشقچی این همه سروصدا به راه انداختند پرداخت و بیان کرد: این جنایت کمتر از جنایت قتل خاشقچی نیست. تفکر وهابی میان کوچک و بزرگ تفاوتی قائل نیست و مملکت ذبح و تکه تکه کردن است و این به جنایات سعودی ها که وهابیون آنرا اداره می کنند و زندان مخالفان و فعالان است افزوده می شود.

اسرار الاسبوع همچنین نوشت: تفکر وهابی بر اساس خشونت است و پیروان اهل بیت(ع) را رافضی می داند. فتواهایی از سوی شیوخ وهابی مانند عبدالرحمن البراک علیه شیعیان داده شده است. جنایت ذبح شهید زکریا الجابر در نتیجه تفکر وهابی تکفیری متعصبی است که در کتب درسی در عربستان ترویج و تدریس می شود و در منابر در مساجد و نیز رسانه ها تبلیغ می شود و نیز سیاست های دولت عربستان که شیعیان را شهروندان درجه دوم محسوب می کنند و با آنها به عنوان مسلمان برخورد نمی کنند.

دفن کودک شیعه در قبرستان بقیع

این رسانه در ادامه آورد: وهابی ها در ابتدا اجازه تشییع و خاکسپاری این کودک شهید شیعه را در قبرستان بقیع نمی دادند اما سرانجام این کودک در بقیع در جوار ائمه(ع) به خاک سپرده شد.

اسرار الاسبوع همچنین آورد: این جنایت در شبکه های اجتماعی با واکنش های زیادی روبرو شده است از جمله کاربری به نام عبدالله الداهم از آن به عنوان زنگ خطری یاد کرد.

وبسایت نشریه انگلیسی سان نیز در گزارشی با توضیح جزییات این حادثه نوشت: شیعیان در سرزمین عربستان با محدودیت زیادی روبرو بوده، و شمار قابل توجهی از فعالان سیاسی این طیف با خطر اعدام روبرو هستند.

شفقنا
برچسب ها: قتل تجاوز حوادث
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
هما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
هیچ پیامی وجود نداره
این اولین پیام از سوی من
لعنت بر آل سعود
لعنت بر وهابیت
و لعنت بر وهابی داعشی که به پیامم منفی دهد.
مهتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
حتی یک لحظه فکر زکریا و مادرش از ذهنم خارج نمیشه. این جنایت قلب همه ما رو به درد آورد. من نگران حال مادرش هستم. کاش میتونستم خودم ازش پرستاری کنم. این بیشرفها، از نسل حرمله و یزید و ... هستند. بمیرم برای مادر خوشگل و خوبمون حضرت ز هرا که این وحشی ها خون به جیگرش کردن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
مدعیان حقوق بشر کجان چرا صداشان در نمی اید این سلبریتی های بی سواد داخلی چی انها چرا چیزی نمی گن حالا اگر یک سگ تو کشور خودمان لگد بخورد دادشان در میاد خدا همه شان را باهم لعنت کند
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
پایه وستون دنیا لرزید .دلی که راضی به بریدن سر طفل بشود !!!!!نمیدانم چه بگویم بغض گلویم را پاره کرد دنیا باید علیه ال سعود اعلان جنگ کند .به خدا وقت جهاد حالاست
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خدا لعنت کنه این بی شرف های از خدا بی خبر که دست به این جنایت هولناک زنند ودل هر شیعه ومحب اهل بیت را به درد آوردند. اینها از نژاد شمر ویزید وابوسفیان هستند خدا همه آنها رو لعنت کنه وبه مادرش صبر عنایت کنه وبا ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف نسل این از خدا بیخبران از صفحه روزگار قطع شودو انشاءالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
بشناسید یزید و یزیدیان را و بدانید چرا هنوز هم لعن یزید لازم است.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
لعنت بر هرچی وهابیه
خادم الزهراء سلام الله علیها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
و إذا الموئودة سئلت بأي ذنب قتلت

انا لله و إنا إليه راجعون

ألا لعنة الله علي الظالمين

أين المنصور على من اعتدى عليه و افترى

والعاقبــــــــــة للمتقيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
خادمه ی زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
خدالعنت کنه هرچی وهابی وهرکسی که مدافع حقوق حیوانات هست ولی الان سکوت اختیارکرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
الهم عجلل لولیک الفرج خدایا ظهوره اقامونو نزدیک بفرما تا بادستانه مبارکشان انتقام خونه این طفله مظلوم رو از کافران بگیردآمین
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
مقصر آل سعود است وگرنه کودک ۶ ساله چه گناهی داد مرگ بر آل سعود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار