مشاور سازمان اتوبوسرانی مشهد:
مشاور و مسوول پیگیری‌های ویژه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: نمی‌توان برای تمام ایستگاه‌های سطح شهر که دارای حجم کمی از مسافر بوده، سایبان نصب کرد.
کد خبر: ۷۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 02 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی همایون وثوق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌ریزی اصلی سازمان اتوبوسرانی به منظور نصب ایستگا‌ه‌های مجهز به سایبان تنها برای هسته مرکزی و مسیرهای محوری شهر بوده است، اظهار کرد: با توجه به متراژ ایستگاه‌ها برای نصب هر سایبان حدود 15 میلیون تومان هزینه می‌شود بنابراین نمی‌توان برای تمام ایستگاه‌های سطح شهر که دارای حجم کمی از مسافر بوده، سایبان نصب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت سازمان اتوبوسرانی برای نصب سایبان در ایستگاه‌های اتوبوس، مناطق کم‌برخوردار شهر بوده زیرا بیشتر مردم این مناطق وسیله نقلیه شخصی نداشته بنابراین دارای حجم زیادی از مسافر هستند.

مشاور و مسوول پیگیری‌های ویژه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد عنوان کرد: تمام ایستگاه‌های اتوبوس دارای ظرفیت مسافر کافی نیستند که برایشان جایگاه تعبیه ‌شود و معمولا ایستگاه‌های منتهی به پایان خطوط نیازی به تعبیه جایگاه ایستگاه و سایبان ندارند.

وثوق افزود: 1500 جایگاه ایستگاه اتوبوس از 2800 ایستگاه در مشهد دارای سایبان شیشه‌ای بوده و برای ایستگاه‌هایی که سایبان ندارند نیز از طرف شهرداری صندلی تعبیه شده است.

وی با اشارره به اینکه اولویت ندادن به مسیر حرکت اتوبوس‌ها در شبکه معابر، علت اصلی تاخیر در رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه است، ادامه داد: باید با اختصاص دادن مسیرهای ویژه برای حمل و نقل عمومی به تردد اتوبوس‌ها در شبکه معابر اولویت داده شود.

وثوق اظهار کرد: مسلما وقتی اتوبوس با حجم زیاد وسایل نقلیه و ترافیک‌های شهری روبه‌رو شود در زمان موردنظر مسافران به مقصد نرسیده و با تاخیر همراه خواهد بود در حالی ‌که به موقع از خط اتوبوس اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام سطح شهر اتوبوس‌ها در میان سایر وسایل نقلیه حرکت می‌کنند، اضافه کرد: 16 کیلومتر و 300 متر مسیر اختصاصی برای عبور اتوبوس‌ها وجود دارد اما در سطح شهر تقاضای موردنیاز بسیار بیشتر بوده بنابراین مسیرها باید یک ‌طرفه شده یا مسیر ویژه خلاف جهت برای تردد اتوبوس‌ها انتخاب شود تا زمان تاخیر اتوبوس‌ها کاهش پیدا ‌کند.

مشاور و مسوول پیگیری‌های ویژه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: طرحی در خصوص ایجاد مسیرهای ویژه با اولویت‌بندی براساس تعداد وسایل نقلیه و حجم تردد اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده اما متاسفانه هنوز نتایج آن مورد تایید واقع نشده است.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های اتوبوس در فصل تابستان به اندازه کافی موجود است، یادآور شد: در مسیرهای محوری 90 درصد اتوبوس‌ها از سیستم سرمایشی برخوردارند اما در مسیرهایی که حجم مسافر کم بوده ممکن است اتوبوس‌ها بدون کولر باشند که امیدواریم با ارتقاء ناوگان اتوبوسرانی، تمام اتوبوس‌ها مجهز به کولر شده و با برطرف‌ کردن این مشکل انتظار مسافران را برآورده سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار