روایتی از سختی‌های زندگی در یک‌ روستا، در ۲۰ کیلومتری پایتخت؛
شاید باورش برای‌تان سخت باشد، اما در همین ۲۰ کیلومتری تهران روستایی وجود دارد که ساکنین آن اولین و ساده‌ترین نیازها برای زندگی را ندارد.
کد خبر: ۷۰۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 16 January 2019
اینجا تهران؛ به وقت محرومیت!

به گزارش «تابناک تهران»؛ باران که می‌بارد، این تهرانی‌ها هستند که پنجره خانه‌شان را باز می‌کنند و خوشحال می‌شوند، اما در همان زمان، مردم روستای لهک نه اینکه از باران خوششان نیاد، اما این رحمت الهی را نمی‌توانند دوست داشته باشند که هر باران برابر است با بهم ریختن اوضاع خانه‌شان. خانه‌ای که به سختی خانه است و بیشتر سقفی است بالای سر، سقفی پر از سوراخ.

بعد از پخش شدن گزارش و عکس‌هایی از روستای لهک در جنوب غرب تهران، توجه بسیاری به این منطقه محروم آن‌هم در ۲۰ کیلومتری پایتخت جلب شد. تصاویر و روایت خبرنگار تسنیم از این منطقه به قدری عجیب و غیرقابل بود که بسیاری در فضای مجازی مشغول به صحبت شدند، در این میان برخی تاکید می‌کردند که اصلا باورشان نمی‌شود در اطراف تهران و در این روزگار هنوز هم افرادی باشند که در شرایط اسفبار زندگی کنند که نگران موش، مار و عقرب در خانه‌های‌شان باشند.

بر اساس اخبار منتشر شده و به گفته خود اهالی لهک، چند ماه قبل هم سپاه، سازمان بسیج و بسیج سازندگی کلنگ ساختن واحدهای مسکونی در این منطقه را به زمین زده‌اند؛ اما مردم این منطقه یاری بیشتری را نیاز دارند.

فعالان فضای مجازی که نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، دست به دست یکدیگر دادند و تصمیم دارند به شکل جهادی برای کمک به این منطقه و مردم آن بروند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، چند ماهی هست که یکی از مسئولان قبلی بسیج دانشجویی، به همراه خیریه مسجد کربلا در تلاش برای محرومیت‌زدایی از این منطقه هستند. این گروه هر چهارشنبه برای این روستا، کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده را می‌برند. خبرنگار مهر به زودی جزئیات این فعالیت‌های خیرخواهانه نیز گزارش تهیه خواهد کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: روستای لهک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار