از 11 آذر توزیع سبد کالا بین کارمندان دولت آغاز شده است.
کد خبر: ۶۸۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 11 December 2018

آخرین جزئیات توزیع بسته حمایتی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی توضیحاتی در خصوص فرآیند توزیع بسته حمایتی ارائه کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در پاسخ به سؤالی درخصوص فرآیند توزیع بسته حمایتی دولت تصریح کرد: بخش اول ارائه بسته حمایتی که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بود، به اتمام رسیده و همچنین کارکنان دولت که کمتر از 3 میلیون تومان دریافت می کردند، بسته حمایتی دریافت کردند و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران طی روزهای آینده این بسته را دریافت می‌کنند.

حتما بخوانید:

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتبار مورد نیاز برای بسته حمایتی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با حقوق کمتر از 3 میلیون تومان را اختصاص داده و بسته حمایتی مستمری‌بگیران را نیز ما پرداخت می‌کنیم. اعتبار این امر داده شده و چنانچه همزمان با حقوق آنها باشد به‌طور میانگین 200 هزار تومان به حقوق مستمری‌بگیران اضافه می‌شود و اگر زودتر از حقوق، زمان پرداخت بود این بسته را جداگانه به حسابشان واریز می‌کنیم. 

مطابق ماده (2) دستورالعمل توزیع بسته های حمایتی نیازمندان، سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است برای پرداخت کمک جبرانی به میزان دو میلیون ریال به گروههایی از جمله کارمندان با دریافتی کمتر از ۳میلیون تومان در سقف اعتبار این تصویب‌نامه اقدام نماید:

براین اساس کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی که از محل منابع بودجه عمومی، حقوق دریافت می‌کنند و جمع مبلغ مندرج در آخرین حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و همچنین مبلغ ماهیانه قرارداد منعقده برای کارکنان قراردادی و شرکتی، کمتر از 30 میلیون ریال است، از طریق حساب‌های بانکی متصل به حقوق و مزایای کارکنان مشمول این بسته ها را می گیرند.

بنابراین کارمندان دولت از ۱۱ آذر ماه 97 در راستای دستورالعمل پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه، بسته حمایتی می گیرند.

دولت در 27 آبان ماه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب کرد.

این بسته از یکشنبه 11 آذر ماه به حساب کارمندان دولت که حقوق کم‌تر از 3 میلیون تومان دارند واریز شده است.

 بیشتر بخوانید:

 

مشمولان بسته حمایتی دولت کدامند؟

 

سرپرست وزارت رفاه گفت: بسته حمایتی دولت یک بسته اجتماعی و غیرنقدی است به این صورت که در کارت بانکی سرپرست خانوارها واریز می شود اما به صورت نقدی قابل برداشت نیست.

انوشیروان محسنی بندپی در رابطه با آخرین وضعیت بسته حمایت اجتماعی دولت گفت: یکی از مسائلی که باعث به تأخیر افتادن این برنامه شده افزایش ضریب اطمینان ما از افرادی است که تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

*کارگرانی فصلی و حقوق‌بگیران یک میلیون و ۱۰۰هزارتومانی

وی ادامه داد: کسانی در جامعه کار می‌کنند که ممکن است درآمد و معیشت خوبی نداشته باشند برخی‌ها فصلی کار می‌کنند و کارگرانی داریم که حداقل حقوق و دستمزدشان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

 

*مستمری بگیران تأمین اجتماعی با حقوق یک میلیون و ۶۰۰هزار تومانی

 

محسنی گفت: خانوارهایی با درآمد کمتر از ۳ میلیون مشمول این طرح هستند، 3 میلیون و 200 هزار نفر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند که میانگین حقوقشان یک میلیون و 600 هزار تومان است باید این افراد تحت حمایت اجتماعی دولت قرار بگیرند.

 

*بُعد خانوار 1.8 بسته حمایتی می‌گیرند

وی در پاسخ به اینکه آیا این کمک‌ها فقط به سرپرست خانوار داده می‌شود یا مشمول زوجین هم می‌شود، گفت: تعداد افرادی که هم زن و هم مرد در گروه حداقل‌بگیرها باشند یا هر دو بازنشسته باشند کم است، ما برای ارائه این بسته‌ها بُعد خانوار که 1.8 است را در نظر گرفته‌ایم و درآمد خانوار را ملاک قرار داده‌ایم.

 

سرپرست وزارت رفاه گفت: به دنبال تکمیل «پایگاه اطلاعات ایرانیان» هستیم و در حال حاضر معاونت رفاهی این وزارتخانه به دنبال اطلاعات و آمار دقیقی است وضعیت مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، تأمین اجتماعی، بازنشستگان کشوری، بنیاد شهید و کمیته امداد است تا بر اساس آن مشمولان دریافت بسته حمایتی مشخص شوند.

 

*از قلم افتاده‌ها به بهزیستی و کمیته امداد بروند

 

محسنی با تأکید بر اینکه مشمولان معرفی شده با ضریب اطمینان بالایی شناسایی شده‌اند، گفت: بندی در آیین‌نامه بسته حمایتی دولت آمده که هر فردی که گمان می‌کند نیازمند است اما در گروه‌های معرفی شده قرار ندارد و از قلم افتاده می‌تواند به سازمان بهزیستی و کمیته امداد خود را معرفی کند.

 

وی گفت: افرادی داریم که بیمه نیستند و شاید هنوز درآمدشان از مستمری که ما در امداد و بهزیستی پرداخت می کنیم هم کمتر باشد، فرصت برای این افراد نیز وجود دارد که به این نهادها مراجعه کنند.

 

*واریز کمک نقدی «غیرقابل برداشت» به حساب بانکی سرپرست

 

وی در پاسخ به اینکه آیا این کمک‌ها به حساب یارانه‌شان واریز می‌شود یا نه، گفت: بسته حمایتی دولت یک بسته اجتماعی و غیرنقدی است به این صورت که در کارت بانکی سرپرستان خانوار در قالب حمایت اجتماعی واریز می شود که به صورت نقدی قابل برداشت نیست و تنها برای تأمین اقلام اساسی سبد کالایی قابل هزینه است.

 

*آمار بالای خانوارهای تک‌نفره که بسته حمایتی می‌گیرند

 

سرپرست وزارت رفاه همچنین در پاسخ به اینکه آیا تعداد جمعیت مشمولان قابل تخمین است یا خیر، گفت: هنوز نمی‌توانیم دقیق بگوییم چرا که بُعد خانوارها متفاوت است، به عنوان مثال در بهزیستی که 800 هزار نفر مستمری‌بگیر که شامل 74 درصد می‌شود تک‌نفره هستند یا در کمیته امداد با مستمری‌بگیران یک میلیون و 800 هزار نفر حدود 43 درصد تک نفره است یا در صندوق بازنشستگی کشوری بسیاری از افراد در سن خانوار تک نفره هستند.

 

*تخصیص ۱۳.۵میلیارد بابت خرید ۲۵ کالای اساسی

 

محسنی گفت: امروز عدد و رقم دقیق تعداد خانوارها و میزان مبلغ و دفعات شارژ اعتبار کارت‌های بانکی که از طریق آن می توان کالاهای در نظر گرفته شده را تا پایان سال خریداری کرد، مشخص و نهایی می شود اما پیش بینی ما این است تمام کسانی که درآمد ماهانه آنها زیر ۳ میلیون تومان باشد از این حمایت اجتماعی برخوردار شوند.

 

سرپرست وزارت رفاه گفت: دولت ۱۳.۵ میلیارد دلار برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی که شامل برنج، مرغ، گوشت، روغن، لبنیات و... می‌شود، صرف کرده و حمایت های اجتماعی را دنبال می‌کند تا حداقل فشار به مردم وارد شود.

 

وی افزود: بسته حمایت اجتماعی دولت به صورت مشترک و ضربتی توسط بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می‌شود.

شروط توزیع سبد کالا و بسته حمایتی کارمندان :

1- حقوق زیر 3 میلیون تومان

2- داشتن یکی از اشکال قرارداد (رسمی، پیمانی و قراردادی با دولت)

3- سرپرست خانوار بودن

با این احتساب فقط کارمندانی که سرپرست خانوار باشند بسته حمایتی خواهند گرفت و سایر افراد باید از طریق سرپرست خانوار اقدام کنند.

جاماندگان سبدکالا از ۲۰ آذر فرصت اعتراض دارند

جانشین رئیس سازمان بهزیستی گفت: افرادی که در مرحله اول، سبد کالا دریافت نکرده و معترض هستند می‌توانند اعتراض خود را از ۲۰ آذرماه به سازمان بهزیستی اعلام کنند.

پهبد پورشبانان در مورد سایت سازمان بهزیستی برای افرادی که سبد کالا به آنها تعلق نگرفته است، گفت: افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و اسامی آنها در سامانه موجود است حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند که سبد کالا به آنها اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: همچنین به تازگی نیز ۲۰۰ هزار نفر از پشت نوبتی های سازمان بهزیستی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد کمتر از ۵۰ هزار نفر آنان فاقد شماره حساب سرپرست خانوار بودند که به آنها اعلام شد و درنهایت کمتر از ۲۰ هزار نفرشان نتوانستند سبد کالا را در این مرحله بگیرند.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی در مورد اعتراض سایر افرادی که سبد کالا دریافت نکرده اند، تاکید کرد: سایر افراد جامعه که سبد کالا دریافت نکرده اند و حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان می گیرند در صورتیکه به این موضوع اعتراض دارند می توانند با کد پیامکی که بزودی اعلام می کنیم اعتراض خود را اعلام کنند.

پورشبانان با اشاره به اینکه از ۲۰ آذرماه به بعد این افراد می توانند اعتراض خود را اعلام کنند گفت: با ورود به سامانه اجازه تحقیقات محیطی و بانکی راجب خود اظهاری مبنی بر اینکه حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان می گیرند به آنها داده می شود و در مدت زمان کمی به اعتراض آنها رسیدگی می شود.

وی گفت: به طور حتم افرادی که صحت درخواستشان تایید شود در دو مرحله باقی مانده از دریافت سبد کالا تا پایان سال، این سبد به آنها اختصاص پیدا می کند.

اختصاص دو نوبت سبد کالا به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از اختصاص دو نوبت سبد کالا به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا پایان سال خبر داد.

سید پرویز فتاح در سفر به استان خراسان جنوبی که به منظور سرکشی از مددجویان کمیته امداد و بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به خانواده‌های تحت پوشش انجام شد، در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه سال گذشته براساس برنامه‌ریزهای انجام شده آمار جامعه مددجویان تحت حمایت کاهش یافت، افزود: متأسفانه به‌دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی در جامعه و بروز مشکلات متعدد در ماه‌های اخیر برای خانواده‌های نیازمند، محدودیت ورود به چرخه حمایتی امداد برداشته شد و ۶۰۰ هزار خانواده جدید تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از پیشنهاد این نهاد برای ارائه دو بسته حمایتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا پایان سال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی و تورم بالا که موجب فشار مضاعف بر اقشار محروم جامعه شده است، از رئیس جمهور خواستیم تا پایان سال دو نوبت بسته حمایتی کالایی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و یک بسته حمایتی برای سایر اقشار نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند در نظر گرفته شود که با موافقت رئیس جمهور این بسته‌های حمایتی تا پایان سال به صورت سبد کالا به اقشار مشمول ارائه می‌شود.

وی به همراهی خوب دولت و مجلس با کمیته امداد در جهت رفع مشکلات مددجویان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری هر چه بیشتر، شاهد گره‌گشایی از نیازمندان باشیم.

فتاح با بیان اینکه برای جبران مشکلات اقتصادی اعتبارات وام‌ ضروری و کمک‌های موردی به اقشار نیازمند افزایش یافته است، افزود: در این خصوص ۲۱ میلیارد تومان وام ضروری به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت و هم اکنون در این استان صف انتظار وام ضروری و جهیزیه وجود ندارد.

رئیس کمیته امداد افزایش اعتماد عمومی مردم به این نهاد را بسیار مهم دانست و افزود: دشمنان نظام و انقلاب طی ماه‌های اخیر سعی کردند از طریق فضای مجازی این اعتماد را خدشه‌دار کنند که به حول و قوه الهی این ترفندهای رسانه‌ای به جایی نرسید و اکنون شاهد رشد چشمگیر کمک‌های مردمی به کمیته امداد هستیم.

فتاح گفت: در جهت ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت، رقم ۱۰۳ میلیارد تومان از محل مصوبه تبصره ۱۶، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات شاهد خودکفایی بیشتر خانوارهای تحت حمایت باشیم.

برچسب ها: آیا سبد کالا واریز شد ، آیا سبد کالا به من تعلق می گیرد ، آیا سبد کالا به طلاب تعلق میگیرد ، آیا سبد کالا به همه میدن ، از کجا سبد کالا بگیریم ، چرا سبد کالای من قطع شده ، چطور از سبد کالا مطلع شویم ، سبد کالا ۹۷ ، سبد کالا ، سبد کالا کارمندان ، سبد کالا بازنشستگان ، سبد کالا کمیته امداد ، سبد کالا کارگران ، سبد کالا حمایتی ، سبد کالا شامل چه کسانی میشود ، سبد کالا برای کارگران ، سبد کالا برای کارمندان ، سبد کالا به چه کسانی تعلق دارد ، اعتراض ب سبد کالا ، چگونه به سبد کالا ثبت نام کنیم ، سبد کالا افراد عادی ، سبد کالا ثبت نام ، سبد کالا جدید دولت ، سبد کالا چیست ، سبد کالا چی شد ، سبد کالا چقدر است ، سبد کالا چه کسانی می گیرند ، سبد کالا حمایتی دولت ، چه افرادی سبد کالا دریافت میکنند ، سبد کالا دولت ، سبد کالا خبر جدید ، سبد کالا 97 استعلام ، اطلاع از سبد کالا ، سبد کالا 97 کمیته امداد ، درباره ی سبد کالا ، از کجا بفهمیم سبد کالا شامل ما میشود ، چرا سبد کالا به ما تعلق نگرفته ، آیا سبد کالا کارمندان واریز شده ، چرا سبد کالا نمیدن ، چرا سبد کالا ندارم ، چرا سبد کالا به ما ندادن ، چطور سبد کالا بگیریم ، چرا سبد کالا توزیع نمی شود ، سبد کالا چند است ، چه خبر از سبد کالا ، چه موقع سبد کالا میدهند ، سبد کالا چه موقع میدن ، سبد کالا چه موقع توزیع می شود ، چه چیزهایی در سبد کالا وجود دارد ، چگونه سبد کالا را بگیریم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
ستایش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
دروغه به ما که هنوز ندادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چراسبدحمایتی به کشاورزان تعلق نمی گیرد
پرویز همت جو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
اگر به هم مردم بد ه خوب
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
ما که زن سر پرست خانوار هستیم باید چیکار کنیم
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
ما تاحالا ن سبدکالا ن سهم عدالت نگرفتیم چرته
توحید
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
سلام.مگه ما ایرانی نیستیم.مگه پوله بیت المال نیست.من افرادی رو میشناسم که با ماکسیما میان دم در کمیته امداد.اونقت اونا میگیرن ما نه.شما حق نداری که به یک نفر بدی به یک نفر نه.
جوادمقمیی
|
United States
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
سلام سبد کالا تعلق نمیگه منم کارگر ساده ندارم بخدا بابا ندارم
ابوالفضل بهلولی کراتی
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
به اونای که وعزشون خوبه میدین ولی به من که یک کارگر ساده هستم نمیدین
خدیجه فرهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
سلام به خدا شوهر من هم یک کارگر ساده که نه سهام عدالتی ونه سبد کالای دریافت کردهيم اون هم به دلیل اینکه نه دفترچه ونه حسابی برای سهام ریختیم حالا ما باید چکار کنیم و بعضی از مردم هم سهام وميگيرن هم سبد کالا و .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
مگرتوجامعه يک عدئ گرفتارن که سبدکالاميگيرن پس ماروستاييان که شغل آزادداريم بيکاريم حتی بيمه هم نداريم عدالت کجاس اگه من ماهی دومليون درآمدداشتم بخدايارانه هم نميگرفتم به فکرماروستانشينان هم باشيد
ابراهیم
|
Germany
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
سلام لطفابه فکراونایی که بیمه نیستن باشیدمابیمه نداریم وکارگرساختمانی هستیم درماه پانزده روزکارمیکنیم وبقیش بیکاریم درآمدماماهیانه به یک میلیون تومان هم نمیرسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
آیا واقعا ما بیچاره هستیم به ما
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
چراسبدکالاب روستاییان نمیدهیدماهم بدبختیم
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
چرا برای ما روستاییان سبد کالا تعلق نمیگیرد ماکه جزوه اقشار کم درامد هستیم که نون شبمون رو بزور تعمین میکنیم تحت نظر هیچ سازملنی نیستیم نع حقوق بگیریم نه باز نشسته که ماه به ماه به حسابمون پول بیاد بایارانه سر میکنیم شماروبخدا به ماهم کمک کنید چه گناهی داریم بغیر یارانع هیچ درامدی نداریم
سیدحسین حسینی
|
Iraq
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
من الان در نجف کار میکنم حقوقم ۲ میلیون تومانه اما به من واریز نشده این چه برنامه اییه
رضا جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
بیمه شدگان روستای عشایر سبد کالا تعلق نگرفته چزا




بیمه روستای سبد کالا تعلق نگرفته
ناشناس
|
Sweden
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
باید به زمانی که تنها هستند وهیچ درآمدی ندارند وحاضرنیستند خود رابه کمیته یا بهزیستی معرفی کنند سبد کالا تعلق بگیرد
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شوهر من بیمه شده از طریق کارگر فصلی است به ماهم سبد کالا ندادن سهام عدالتم نداریم به کجا باید اعتراض کرد
عصمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
من یک زن هستم سرپرست ۵ بچه هم هستم اما هنوز هیچ سبد کالا یا هر چیز دیگه باماتعلق نگرفته چرا
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
سلام چرا ماکه بیمه نداریم چه باید کنیم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
همه رفتن کمیته امداد ثبت نام کردن براشون کارت اومده مال مانیومده ااین عدالت نیست
خانومی که سه بچه داره بدون هیچ پولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
سلام چرا توی دنیا اینقدر بی عدالتی میشه ماکه ندارم به ما چی کمکی از طرف دولت نمیشه اونایی که خداشگر دارند همین جوری ازاین طرف ازاوطرف داره بهشون کمک میشه توراخدا بی انصافی نکنید یه کم به فکر ماهم باشید
عبداازهرا زاهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
سرپریت خانواده هستم بیکارم تابحال هیڃ نوعی جه کالا وڃه نفدینگی ازاول آن زمانے که تصویب شده بود الی امروز نکرفتم ڃرا نمی دانم ؟!!!
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
سلام من که هیچ درامدی ندارم و تهت هیچ ارگانی نیستم و خانه دار هستم چرا به همه میدین ولی به فکر زنان خانه دار نمیدین ممنون میشم اگه به فکر ما زنان خانه دار هم باشین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار