مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در سطح استان گفت: این طرح تاکنون در ۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران به مرحله اجرا درآمده است و اسناد تک برگی کاداستر برای آن‌ها صادر شده است.
کد خبر: ۶۸۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 09 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ علی کیان امروز در افتتاحیه دوره آموزش ضابطان دادگستری با اشاره به اقدامات نیروهاییگان حفاظت منابع طبیعی در برخورد با متصرفان و سودجویان اظهار داشت: از سال 94 تاکنون بیش از 533 فقره احکام در این زمینه صادر شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های قضایی بیش از 1285 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به ارزش حدودی 5 هزار میلیارد تومان از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران همچنین به اجرای طرح کاداستر اراضی ملی اشاره کرد و افزود: این طرح تاکنون در 70 هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران به مرحله اجرا درآمده است و اسناد تک برگی کاداستر برای آن‌ها صادر شده است.

کیان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته پیش‌بینی شده است که در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی و استانی حدود 200 هزار هکتار از اراضی ملی استان زیر پوشش طرح کاداستر قرار گیرد.

در ادامه این جلسهقاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ضرورت رویکرد پیشگیرانه و تعامل با دستگاه‌های قضایی و انتظامی گفت: به منظور مقابله با اقدامات سودجویانه برخی افراد فرصت‌طلب در جلوگیری از تصرفات به اراضی ملی و سرعت بخشیدن به امر حفاظت از منابع طبیعی و برخورد به هنگام با متخلفان، تعامل با دیگر دستگاه‌های حاکمیتی، قضایی و انتظامی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به گستره وسیع اراضی منابع طبیعی در کشور ادامه داد: این امر مشارکت مردم در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی را ضرورت می‌بخشد همچنان که یکی از راهبردهای اصلی در حوزه حفاظت از منابع طبیعی، بهره‌گیری از مشارکت مردم و توانمندسازی جوامع محلی می‌باشد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان با اشاره به مشکلات پیش‌رو در حفظ و حراست از اراضی طبیعی خاطرنشان کرد: کمبود نیرو، اعتبارات و فقدان ساختار سازمانی از جمله مشکلات پیش‌روی یگان حفاظت منابع طبیعی است که امید است مسئولان این موضوعات را مورد توجه قرار دهند.

برچسب ها: طرح کاداستر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار