طی مراسمی در شهرری
مراسم گرامیداشت روز دانشجو و شهدای 16 آذر سال 1332 با حضورغلامرضا غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم بر سر مزار سه شهید این واقعه در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 09 December 2018

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این مراسم که بر سر مزار سه شهید ۱۶ آذر در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد، اظهار داشت: پویایی و نشاطی که در محیط‌های دانشگاه وجود دارد به خاطر رشادت‌های دانشجویانی است که در راه عدالت‌خواهی، مبارزه با استکبار و دفاع از استقلال کشور به میدان آمدند و به شهادت رسیدند و امروز پس از ۶۵ سال از گذشت آن واقعه پیامشان همچنان در محیط‌ دانشگاه‌ها طنین انداز است و استکبارستیزی و عدالت گرایی در وجود جوانان امروزی پویا مانده است.

غلامرضا غفاری ۱۶ آذر را جریانی مهم برای تاریخ معاصر عنوان کرد و افزود: نباید از یاد و خاطره و مبارزات شهیدان غافل شویم و وظیفه خود می‌دانیم با ادامه راه آن‌ها در مسیر سربلندی کشور قدم برداریم.

وی با اشاره به اجرای حدود ۴۰۰ برنامه فرهنگی در کشور به مناسبت روز دانشجو افزود: این برنامه‌ها از سوی تشکل‌های مختلف با تنوع خوبی با هدف و محتوای استقلال کشور و دانشگاه، عدالت و استکبار ستیزی برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و با بیان اینکه دانشجویان همیشه در صف اول مبارزات بودند، گفت: دانشجو یک عنصر پویا، فعال، استکبار و استبداد ستیز، آزادی‌خواه و عدالت طلب است و این آرمان‌ها در روح دانشجو نهفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه همیشه محل این عناصر مهم و سازنده است که باید ضمن محافظت و قدردانی از آنان که راه توسعه و پیشرفت کشور به دست همین آینده‌سازانی است که شعار استکبار و استعمار ستیزی، عدالت طلبی و آزادی خواهی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند؛ باید به آنان توجه کنیم و اجازه دهیم دانشجویان در جامعه نقش پررنگ‌تری داشته باشند و همه ما باید بینش خود را نسبت به نسل جوان و دانشجو تغییر دهیم.

به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و روز دانشجو با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از کارکنان وزارت علوم و دانشجویان و خانواده شهدا بر سر مزار سه شهید دانشجو این واقعه شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ‌نیا در امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد. شرکت کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر تجدید پیمان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار