مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: از سال 94 تاکنون بیش از 1285 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به ارزش حدودی 5 هزار میلیارد تومان از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۶۸۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 09 December 2018

علی کیان امروز در افتتاحیه دوره آموزش ضابطان دادگستری با بیان اینکه اقدامات انجام شده نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بازدارندگی و حفظ اراضی ملی را در پی داشته است، اظهار داشت: از سال 94 تاکنون با تلاش مأموران یگان حفاظت در راستای اجرای بیش از 533 فقره احکام صادره و دستورات قضائی بیش از 1285 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به ارزش حدودی 5 هزار میلیارد تومان از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی ملی به‌عنوان یک طرح راهبردی، افزود: تاکنون برای حدود 70 هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران این طرح به مرحله اجرا درآمده و اسناد تک‌برگی کاداستر صادرشده و در سال جاری پیش‌بینی شده است تا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی و استانی حدود 200 هزار هکتار از اراضی ملی استان زیر پوشش طرح کاداستر قرار گیرد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران خطاب به شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی برخورد جدی و بدون اغماض با متعرضان به عرصه‌های منابع طبیعی را خواستار شد.
رویکرد پیشگیرانه و تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی در اولویت است

در ادامه این مراسم نیز قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع حافظان منابع طبیعی استان تهران اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات به اراضی ملی و سرعت بخشیدن به امر حفاظت از منابع طبیعی و برخورد به هنگام با متخلفان، رویکرد پیشگیرانه و تعامل و هماهنگی با دیگر دستگاه‌های حاکمیتی، قضائی و انتظامی در اولویت و دستور کار قرار دارد.

ژوی با اشاره به گستره وسیع اراضی منابع طبیعی در کشور مشارکت مردم در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی را بسیار با اهمیت دانست و افزود: یکی از راهبردهای اصلی ما در حوزه حفاظت از منابع طبیعی بهره‌گیری از مشارکت مردم و توانمندسازی جوامع محلی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور مشکلاتی همچون کمبود نیرو و اعتبارات و نبود ساختار سازمانی را از جمله مشکلات پیش روی این یگان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار