معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: 26میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون از صندوق های صدقات معابر شهری جمع آوری شده است.
کد خبر: ۶۸۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 03 December 2018

محمد هادی سیف روز دوشنبه در گفت و گو خود گفت: در حال حاضر 38هزار صندوق فلزی در معابر و میادین شهرها و 450هزار صندوق کوچک(خانگی) در سطح استان تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم این نهاد کاهش صندوق های فلزی از سطح معابر و نصب صندوق های الکترونیکی است خاطر نشان کرد: طرح تعویض صندوق ها از سال گذشته آغاز و تاکنون 3 هزار مورد جایگزین و تا پایان امسال نیز 7 هزار صندوق دیگر جمع آوری خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تصریح کرد: تا پایان سال 1400 تمامی صندوق های بزرگ فلزی از سطح معابر جمع آوری و روش های نوین الکترونیکی، دستگاه عابر بانک ها، اپلیکیشن ها سنا (سامانه نیکوکاری) و تلفن 7355 جایگزین می شود.

سیف تصریح کرد: سامانه سنا به صورت پایلوت در مناطق یک و سه تهران راه اندازی شده و شهروندان می توانند کمک های نقدی خود را از این روش پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 دستگاه وب کیوسک در فرودگاه امام خمینی(ره)، فروشگاه شهروند و تامین اجتماعی و 150 دستگاه پرداخت کارت شهروندی در ایستگاه های بی.آر.تی نصب شده است که 100 میلیون تومان از این موارد کمک های نقدی جمع آوری شد.

 600 فرزند محسنین تهران بدون حامی مالی هستند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه 600 فرزند محسنین فاقد حامی هستند گفت: 19هزار و 500 فرزند ایتام (فاقد پدر) و محسنین (پدر بیمار، زندانی و طلاق ) از سوی 66 هزار حامی تحت حمایت قرار دارند.

به گفته سیف در سطح استان تهران 13هزار و300 محسنین و 6 هزار 200 ایتام هستند.

وی ادامه داد: حامیان در هشت ماه امسال 33 میلیارد تومان به صورت نقدی و کالا در میان این افراد توزیع کردند.

گفتنی است که در سطح استان تهران 13هزار 700 دانش آموز و یک هزار و 600 دانشجو تحت پوشش نهاد تحصیل می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار