رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه:
رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه اعلام کرد: مدرک سیدمهدی هاشمی سال ۹۲ از سوی وزارت علوم تأیید شد حال چطور می‌گویند که مدرکش اعتبار ندارد؟
کد خبر: ۶۷۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 20 October 2018

به گزارش آنا، روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه نامه‌ای از وزیر علوم، ارتباطات و فناوری منتشر شد که مدرک سیدمهدی هاشمی فارغ‌التحصیل دوره دکتری پژوهشگاه شاخص پژوه نامعتبر است. درحالی‌که هاشمی مدرک دوره کارشناسی ارشد پیوسته در رشته معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گذرانده و در دوره دکتری را در یکی از دانشگاه‌های انگلستان پذیرش شده است.

وی پس از مدتی، در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ بنا به درخواستش برای انتقال به داخل، با نامه وزیر علوم وقت و تأیید سازمان امور دانشجویان، تحصیل خود را در پژوهشگاه شاخص پژوه ادامه داد و توانست دوره دکتری را در سال ۹۲ به اتمام برساند. حال وزارت علوم اعلام می‌کند که اساساً مدرک دوره کارشناسی ارشد وی دارای اعتبار نبوده که بتواند دوره دکتری را بگذراند.

درصورتی‌که هاشمی مدرک کارشناسی ارشد پیوسته در رشته معماری را از دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت قانونی دریافت کرده و در ادامه در دانشگاهی خارجی پذیرش شده است. حال این سؤال مطرح است که چگونه امکان دارد که هاشمی با مدرک کارشناسی ارشد نامعتبر توانسته باشد از دانشگاه انگلیسی پذیرش بگیرد.

دلیل دیگری که وزیر علوم در نامه جعلی‌بودن مدرک هاشمی آورده این است که پژوهشگاه شاخص پژوه منحل شده و دیگر مجوز فعالیت ندارد.

اما یادآوری این نکته ضروری که تبدیل وضعیت پژوهشگاه شاخص پژوه در سال ۹۵ رخ داد و در همان زمان اعلام شد که فارغ‌التحصیلان همان سال باید وضعیتشان مشخص شود و همه دانشجویان این پژوهشگاه نیز باید جایابی شوند. این در حالی است که هاشمی سال ۹۲ فارغ‌التحصیل شد و فارغ‌التحصیلی وی در واقع سه سال قبل از لغو مجوز آموزشی شاخص پژوه بوده است.

امیر محمودزاده رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه در گفتگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: آقای هاشمی دوره کارشناسی ارشد پیوسته خود را کاملاً قانونی سپری کرده  است و بعد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت. بعد از درخواست وی برای بازگشت به داخل با تأیید وزارت علوم برای دفاع از رساله دکتری به پژوهشگاه شاخص پژوه منتقل شد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون هاشمی عضو هیأت مؤسس پژوهشگاه شاخص پژوه است، ادامه داد: آقای هاشمی پس طی مراحل قانونی از رساله دکتری خود دفاع کرد و مدرک دوره دکتری وی سال ۹۲ مورد تأیید وزارت علوم قرار گرفت.

رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه گفت: آقای هاشمی در زمانی انتقال به ایران مدارکش را به ما ارائه داد. مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی بود این مدرک کاملاً قانونی است. ما استعلام گرفتیم و دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ مثبت داد که این مدرک قانونی است و هیچ منعی وجود ندارد.

محمودزاده گفت: با همین مدرک آقای هاشمی به خارج از کشور رفت و درسش را خواند و واحدهای دوره دکتری را گذراند. در زمان بازگشت وی به ایران برای انتقال به پژوهشگاه شاخص پژوه، وزیر وقت به پژوهشگاه نامه نوشت که با پذیرش وی موافقت شود. حال جالب است که وزارت علوم نامه خود را قبول ندارد. در آن زمان تمام مدارک آقای هاشمی بررسی و تأیید شد و در اختیار پژوهشگاه قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
عزیزدل برادر ، وقتی که این آقا مدرک لیسانسش جعلی باشه که دانشگاه امام حسین رسما اعلام کرده ، تمام مدرکهای بعدی در صورت درست بودن هم بی اعتبار میشن . یعنی فهمیدن این خیلی سخته ؟؟؟!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار