مجلس شورای اسلامی اخذ عوارض برای شهرداری‌ها از منازل مسکونی خالی از سکنه را تایید کرده است.
کد خبر: ۶۵۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 06 September 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در هشتمین جلسه شورای اسلامی فارس گفت: در حال حاضر حدود ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد و مجلس اخذ عوارض برای شهرداری‌ها از منازل مسکونی خالی از سکنه را تایید کرده است.
دکتر رضایی کوچی افزود: هرسال نیاز است ۸۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود، ولی در حال حاضر به طور میانکین ۴۰۰ هزار واحد در سال ساخته می‌شود.
رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این کمبود ساخت و ساز نه تنها باعث شده که حدود هزار شهرداری کشور از مجموع هزار و ۳۰۰ شهرداری در آستانه ورشکستگی قرار گیرند، بلکه در تهران افزایش قیمت املاک تا ۶۰ درصد و در شهر‌های دیگر از جمله شیراز تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
رضایی افزود: دولت برای حل مشکلات شهرداری‌ها در حال ارائه لایحه درآمد شهرداری و مدیریت واحد شهری به مجلس است.
وی افزود: بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در شهر‌ها و روستا‌های کشور نیمه تمام مانده است و بعضی از این طرح‌ها بیست سال از شروع به کارش گذشته، ولی هنوز تمام نشده است.
رضایی بیان کرد: مشکلات کم شدن ساخت و ساز در شهر‌ها و روستا‌ها باعث شده که حدود ۶۰ درصد از درآمد شهرداری‌ها که از طریق عوارض ساخت و ساز ساختمانی تامین می‌شد، محقق نشود.
وی همچنین افزایش قیمت‌ها را ناشی از افزایش دلار و ارز دانست و در خصوص افزایش قیمت قیر گفت: طبق مصوبات مجلس، دولت موظف شد ۳ میلیون تن قیر رایگان معادل ۴ هزار میلیارد تومان را به شهرداری‌ها اختصاص دهد که با افزایش قیمت‌ها مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.
در این جلسه اعضای شورای اسلامی استان خواهان افزایش بودجه شورای اسلامی استان و همچنین ارائه راهکار‌های اساسی برای کاهش فشار‌های اقتصادی بر مردم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار