مدیرکل بیمه سلامت استان فارس، با اعلام یک خبر خوب برای پزشکان خانواده شهری در آستانه‌ی روز پزشک، از به‌روز شدن پرداختی‌های پزشکان برای اولین بار خبر داد.
کد خبر: ۶۴۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 23 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: صابر فرخی لاریجانی با اذعان به این مطلب که از زمان آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در فارس، حدود 1200 پزشک خانواده شهری در این استان به‌صورت غیرمستقیم حقوق‌بگیر سازمان‌های بیمه‌گر به‌حساب می‌آمده‌اند، اظهار داشت: دریافتی‌های نامنظم و با تأخیر پزشکان خانواده شهری ازجمله دغدغه‌های جدی این قشر بوده که به‌صورت طبیعی مشکلاتی را ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های بیمه سلامت برای رفع این دغدغه‌ها، گفت: یکی از برنامه‌های ابتدایی بیمه سلامت، نظم در این پرداخت‌ها بوده؛ در مرحله‌ی بعد سعی کردیم میزان تأخیرها را کمتر و کمتر کنیم و خوشبختانه در روزهای اخیر سرانجام توانستیم تأخیرها را به صفر برسانیم و درواقع در پرداخت مطالبات این قشر نیز به‌روز شویم.

به گفته‌ی فرخی لاریجانی، پرداختی به پزشکان خانواده شهری در قالب سرانه‌ی جمعیت تحت پوشش این پزشکان و به‌صورت 80 درصد علی‌الحساب و 20 درصد پایش است که بخش علی‌الحساب آن از ماه جاری به‌روز شده و بخش پایش آن نیز مطابق روال معین پس از انجام بررسی‌های لازم تعیین و پرداخت می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرده که برنامه‌ی پرداختی این بخش نیز منظم و دقیق شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس خاطرنشان کرد: به‌روز شدن مطالبات و پرداختی‌های مربوط به پزشکان خانواده شهری، اتفاق میمونی است که سال‌ها دنبال آن بودیم و بالاخره توانستیم به آن دست پیدا کنیم.

فرخی لاریجانی با اظهار امیدواری برای تداوم این فرایند، گفت: بابت این اقدام خوب لازم است به سهم خودم از زحمت‌های دکتر گل‌علیزاده به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل سازمان و عضو انجمن پزشکان عمومی کشور و معاونت‌های فنی، پشتیبانی و توسعه سازمان بیمه سلامت تقدیر کنم؛ ضمن اینکه نگاه ویژه‌ی شخص مدیرعامل سازمان، زمینه‌ساز تحقق تحولات در نظام پرداخت مطالبات شرکای کاری بیمه سلامت بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس، به‌روز شدن مطالبات پزشکان استان را نوعی قدردانی از زحمات آن‌ها در آستانه‌ی روز پزشک توصیف کرد و ضمن تبریک این روز، بیان داشت: امیدوارم با این اقدام، تلاش‌های پزشکان خانواده شهری بیش‌ازپیش بر روی افزایش کیفیت خدمات، جهت‌دهی صحیح نوع مراقبت‌ها ازجمله تأکید بیشتر بر بهداشت و پیشگیری و درنهایت کاهش دغدغه‌ها و رضایت‌مندی مردم متمرکز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار