رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها بسیار تعجب‌آور است.
کد خبر: ۶۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 21 July 2015
 مهدی چمران در یکصدو هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: امروز 30 تیر یادآور یکی از خونین‌ترین دوران در زمان پهلوی است که بعد از ملی شدن صنعت نفت در کشور ما اتفاق افتاد.

وی ادامه داد:‌ جایگاه شهدای 30 تیر نباید فراموش شود؛ چراکه باید تاریخ و مبارزات ما علیه رژیم پهلوی و آمریکا زنده نگه داشته شود.

چمران به سیلاب دو شب گذشته در تهران و شمال کشور اشاره کرد و گفت:‌13 شهر بر اثر سیلاب خسارات فراوانی را دیده‌اند و در جاده امامزاده داوود و چالوس جان تعدادی از هم‌وطنان ما گرفته شد که برای این درگذشتگان طلب مغفرت و به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم.

چمران با اشاره به اینکه این حادثه خارج از محدوده شهر تهران اتفاق افتاده است، گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه درخصوص این سیلاب صورت می‌گرفت.

وی یادآور شد: در سال 1334 سیلابی در امامزاده داوود رخ داد و نزدیک به یکصد نفر جان خود را از دست داند که البته در فشم، میگون و دیگر شهرهای شمالی استان تهران نیز این سیل خساراتی را برجای گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد:‌ مشخص است که این سیل‌ها تکرارشدنی است و باید پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

چمران افزود: در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور چند خانه کنار رودخانه وجود داشت که در اثر سیل به داخل رودخانه رفتند و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه بسیار تعجب‌آور است و ما برای سیلاب مسیر درست می‌کنیم نه برای یک جوی آب.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار