رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم به اشاره به کشف 2 تن مواد مخدر در سال 97 گفت: کشفیات مواد مخدر در این استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 87 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۲۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 27 June 2018

به گزارش تابناک قم، سرهنگ غلامعباس بالفکه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی قم به لحاظ قرار داشتن در مسیر عبور 17 استان کشور، مقصد 90 درصد این حجم از مواد مخدر، استان های دیگر بوده که به وسیله عوامل اطلاعاتی ناجا شناسایی و به محض ورود محموله به قم، افراد مرتبط بلافاصله زمین گیر شدند.

وی تعداد دستگیرشدگان در این مدت را 60 تن ذکر کرد و افزود: این آمار نیز نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر تمرکز روی فروشندگان اصلی و کنترل محورهای قم با توجه به شرایط اقلیمی این استان، با خرده فروشان مواد مخدر نیز برخورد می کند، به نحوی که در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه نخست سال 96 میزان دستگیری این افراد 73 درصد بیشتر شده است.

بالفکه، عملکرد پلیس در برخورد با خرده فروشان را خوب عنوان کرد و گفت: پاتوق آنها که بیشتر منازل خلوت و خالی از سکنه است، شناسایی شده و در یک حرکت کم نظیر که مانند آن شاید در کمتر جایی اتفاق افتاده باشد، این منازل پلمپ شد.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از 60 مغازه که در کنار فعالیت های مجاز خود اقدام به فروش مواد مخدر می کردند نیز پلمپ و با نصب بنر علت بسته شدن آن به آگاهی مردم رسانده شد.

وی با بیان این که در سه ماهه نخست امسال نیز 16مغازه به علت یاد شده پلمپ و تعطیل شد، افزود: تعداد افراد دستگیر شده در رابطه با مواد مخدر اعم از مصرف کنندگان و معتادان متجاهر در سال 97 بیش از چهار هزار تن بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 2درصد رشد داشته است.

بلفکه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیان های فراوان مصرف مواد مخدر صنعتی، پرهیز جامعه از این آسیب نوظهور را نیازمند فرهنگ سازی و تبیین دقیق مخاطره های آن دانست و گفت: خوشبختانه به لطف برخوردها و همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صورت گرفته، در سال جاری مصرف مواد مذکور پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اذعان به وجود تبلیغات گسترده در فضای مجازی برای مصرف روان گردان ها افزود: این مواد صنعتی تحت عناوین مختلف از جمله داروی لاغری، چاقی و یا تقویت کننده حافظه به افراد مختلف از جمله بانوان عرضه می شود، اما با توجه به مخدر بودن آن فرد پس از مدتی مصرف اعتیاد پیدا می کند‌.

بلفکه با بیان این که پلیس قم در کنار اقدام های مقابله ای، فعالیت هایی را نیز در جهت پیشگیری از گرفتار شدن افراد در دام مواد مخدر انجام می دهد، اظهار کرد: در سال 96 بیش از 6هزار تن در مراکز مختلف از جمله مدارس، دانشگاه ها، اداره ها و اماکن عمومی مانند بوستان ها توسط کارشناسان تحت پوشش آموزش های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارایه این آموزش ها به هفت هزار تن در سه ماهه نخست سال جاری، افزود: از ابتدای امسال بیش از 70 مرحله طرح پاکسازی محیط های مختلف استان از مواد مخدر انجام شده و فعالیت ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر با به کارگیری و مشارکت همه ظرفیت ها و نیروها به دورترین نقاط قم نیز گسترش پیدا کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم در پاسخ به سوالی در خصوص آمار مصرف مواد مخدر دیجیتال و الکترونیک در استان افزود: در زمینه مصرف این گونه مواد که بیشتر به صورت گوش دادن آهنگ و موسیقی است، موردی در قم مشاهده نشده است.

بالفکه همچنین در پاسخ به سوال دیگر در مورد خرید و فروش مواد مخدر از طریق شبکه های اجتماعی در استان، افزود: در این خصوص سایت ها و شبکه هایی فعالیت می کنند، اما در قم موردی وجود نداشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار