مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی در قالب ایجادی و توسعه‌ای در این استان صادر شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ 11 April 2024

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی در این خصوص بیان داشت: این تعداد پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی ایجاد شده و همچنین توسعه واحدهای صنعتی موجود استان با سرمایه گذاری ۷۵ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای چهار هزار و ۲۵۹ نفر صادر شد.

وی افزود: از این میان، تعداد ۱۳۶ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی ایجاد شده در استان می‌باشد که با سرمایه گذاری ۷۱ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال و ایجاد فرصت اشتغال برای سه هزار و ۶۴۲ نفر همراه بوده‌است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۵۸ پروانه بهره‌برداری نیز مرتبط با توسعه واحدهای صنعتی موجود استان با سرمایه گذاری چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۱۷ نفر بود.

ابدالی گفت: در طول سال گذشته اقدام‌های خوبی برای احیای واحدهای صنعتی راکد استان نیز صورت گرفت که در همین ارتباط تعداد ۶۳ واحد با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۱۶ نفر همراه بود.

موضوع افزایش تولید و اشتغال در بخش صنعت قم به طور مستمر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رصد و برای رفع مسائل و مشکل‌های این بخش تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد؛ امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار