کد خبر: ۶۱۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ 13 June 2018

آغاز موفقیت‌هایMode Media از زمانی بود که این کمپانی موفق شد ارزش مالی خود را به رقمی حدود یک میلیارد دلار برساند. چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها صنعت مد صنعت پر سودی است که می‌تواند زمینه را برای موفقت‌های دنباله‌دار فراهم کند. اتفاقی که البته برای Mode Media رخ نداد.

دنیای مد و سبک زندگی‌های متفاوت یکی از جاذبه‌های دنیای مجازی است. افراد زیادی برای یافتن سبک مورد علاقه خود مدام در جست و جوی محتوای مورد نظر هستند. یکی از تلاش‌هایی که برای عرضه سبک زندگی انجام شد و در کوتاه مدت نیز موفقیت‌هایی را به دست آورد، وب‌سایت Mode Media بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، استارت‌آپ Mode Media در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد. در بخش تولید محتوا هر کاربری امکان ارسال مطلب را داشت. اما برای نظرات تخصصی یا همان نقدهای سایت تنها ادیتورهای حرفه‌ای و تولیدکنندگانی که با صنعت مد سر و کار داشتند امکان ارسال مطلب را پیدا می‌کردند.

آغاز موفقیت‌های Mode Media از زمانی بود که این کمپانی موفق شد ارزش مالی خود را به رقمی حدود یک میلیارد دلار برساند. چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها صنعت مد صنعت پر سودی است که می‌تواند زمینه را برای موفقت‌های دنباله‌دار فراهم کند. اتفاقی که البته برای Mode Media رخ نداد.

روز تلخ دنیای مد

پس از موفقیت‌ها یک روز عصر در طبقه یازدهم برجی بلندمرتبه در سانفرانسیسکو ایالات متحده، کارمندان شرکت Mode Media ناراحت و مغموم از طرفی به سمت دیگر می‌رفتند. آنها از طریق جلسه راه دور با کمک ویدیو کنفرانس در جریان موضوعات وحشتناکی قرار گرفته بودند. آن روز، آخرین روز کاری‌شان بود. دیگر از بیمه‌های درمانی خبری نبود. حتی امکان لاگین کردن روی سیستم‌های شرکت وجود نداشت.

Mode Media که پیش از این با عنوان Glam Media شناخته می‌شد برای همیشه تعطیل شد. جلسات پیاپی مدیران ارشد با دیگران به نتیجه دلخواه ختم نشد و در نهایت در میان بهت و ناراحتی طرفداران این سرویس اینترنتی خاموش شد. مدیران برای روشن‌سازی افکار عمومی در سایت بخشی را برای پرسش و پاشخ در نظر گرفتند.

در این قیمت یکی از کاربران وفادار سایت سوال پرسیده بود که آیا امکان تجزیه و تفکیک برای این مجموعه وجود ندارد؟ یکی از کارمندان با سابقه شرکت نیز در پاسخ نوشته بود: «هیچ چشم‌اندازی پیش رو وجود ندارد. هیچ شرکتی باقی‌نمانده که بخواهیم تجزیه‌اش کنیم.»

پایان Mode Media بار دیگر یادآوری کرد که کمپانی موفق چطور می‌تواند یک شبه تمام سرمایه و اعتبارش را از دست بدهد. امروز با گذشت مدت‌ها از این واقع پایان Mode Media همچنان به عنوان خاطره‌ای تلخ در ذهن دنیای فناوری برجاست.

سومدیریت و نتایج باورنکردنی آن

وضعیت ورشکستگی این استارت‌آپ پرطرفدار بر خلاف موارد مشابه دیگری که شکست را تجربه می‌کنند چندان روشن نیست. مدیران ارشد برای جلوگیری از بحران‌های مالی از جمله ورشکستگی به صورت قانونی کمپانی را ثبت نکرده یا لااقل آنگونه که روال قانونی تعیین کرده، مسیر را طی نکرده‌اند.

ورشکستگس زمانی رخ داد که یکی از سرمایه‌گذاران آلمانی این مجموعه حاضر شده بود مبلغ ۴۵ میلیون دلار را در این کمپانی سرمایه‌گذاری کند اقدامی که در نهایت به سود Mode Media ختم نشد. چرا که بر اساس شواهد و اسناد منتشر شده برخی از مدیران از جمله مدیر عامل این مجموعه با صرف هزینه‌های غیر ضروری شرکت را از نظر مالی در موضع ضعف قرار دادند که در نهایت چاره‌ای جز تعطیلی باقی نماند.

بالاخره با برگزاری جلسات درون سازمانی مشخص شد که اغلب کارکنان این مجموعه از کارکنان عادی گرفته تا مدیران میانی بر این باورند که سو مدیریت مالی کمپانی موفقی چون Mode Media را به این ورطه کشانده است.

یک روز پس از تعطیلی این کمپانی یکی از مدیران که خارج از کشور بود می‌گوید نامه‌ای از یکی از مدیران ارشد کمپانی دریافت کردم که در آن از من خواسته بود تمام دارایی‌های خارج از کشور را به داخل بازگرداند. او محتوای این ایمیل‌ها را مضحک خواند. او در ادامه در ارتباط با نوع ورشکستگی نیز گفت: تمام پروسه به همین شیبوه انجام شد به همین مضحکی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار