فرماندار مرودشت از جزئیات دستگیری شهردار و سه عضو شورای شهر این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 29 May 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رهام پیکری فرماندار مرودشت امروز در جلسه‌ای در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شامگاه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری سه نفر از اعضای شورای شهر مرودشت به همراه شهردار این شهر توسط نهاد‌های اطلاعاتی دستگیر شدند، اوضاع اخیر این شورا، را تشریح کرد.

وی با توجه به انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد شهردار و شورای اسلامی، افزود: در این یک ماه اخیر که مصاحبه‌ای انجام نشد به دلیل به دست آوردن مستندات کافی بوده است.

پیکری ادامه داد: شورای اسلامی شهر و روستا یک ظرفیت مردمی و مدنی است که بر خواسته از قانون است.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسید شورای اسلامی شهر یک نگاه مطالبه گری شخصی بوده است.

فرماندار شهرستان مرودشت گفت: بررسی میکنیم می‌بینیم انتخاب شهردار براساس معاملات بوده است.

عالی‌ترین مقام دولتی در شهرستان مرودشت مدت کارکرد شورای اسلامی شهر مرودشت تا دستگیری را ۷ماه و ۱۰روز اعلام کرد و بیان داشت: اتهامات و اخبار از وجود ارتشاء بوده است.

پیکری با اشاره به تذکرات مکرر شورای تامین شهرستان مرودشت و حراست استانداری فارس به شورای اسلامی شهر مرودشت و شهردار بیان کرد: متاسفانه این افراد به قانون تمکین نکردند.

فرماندار شهرستان مرودشت گفت: ۶نفر از شورای فعلی، یک نفر از شورای دوره قبل و شهردار و راننده شهردار در این جریان با پروسه‌ی زمانی متفاوت توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند.

پیکری به اقدامات و رصد‌های حوزه قضایی و سربازان گمنام امام زمان اشاره داشت و افزود: به دنبال انحلال شورای اسلامی شهر مرودشت نیستیم بلکه به دنبال اجرای قانون و رضایتمندی مردم هستیم.

وی از انتخاب حسن محرابی که سابقه شهرداری کوار و کارشناس ارشد استانداری دارد خبر داد و افزود: با این معرفی می‌توانیم یک شهردار خارج از جناح بندی سیاسی و قومی قبیله‌ای معرفی کنیم امورات مردم به نحو احسن انجام شود.

پیکری به دلیل رسیدگی این پرونده از رقم اختلاس انجام گرفته اطلاعی نداد و بیان کرد: باید حرمت همه حفظ شود، ولی در این جریان مبالغ نقد، سکه بهار آزادی وزمین در معمالات بوده است.

وی در مورد انحلال یا ابقای شورای اسلامی شهر مرودشت افزود: در مجموع آنچه منافع عمومی وخیر صلاح مردم است خواهد شد.
همچنین در مورد سرنوشت این ۹ بیان داشت: همگی به مدت یکسال از خدمات دولتی انفصال شده اند و قرار موقت تا ۳یا۴ماه آینده و بررسی و تکمیل پرونده ادامه خواهد داشت.

پیکری شهرستان مرودشت را نیازمند آرامش دانست و افزود: باید موج‌ها را آرام می‌کردیم.

وی از استعفای فریدون اتابکی و محمد علی زارع از اعضای علی بدل شورای اسلامی شهر مرودشت خبر داد و بیان کرد: این افراد با اطلاع کامل و با توجه به مصلحت خویش و مردم استعفا داده اند و ما هیچکس را به زور استعفا ندادیم.

وی در آخر شایعاتی که این جریان را سیاسی جلوه می‌داد تکذیب کرد و گفت: هیچ سیاسی کاری در جریان نبوده است و مسائل مالی است.

گفتنی است علت این دستگیری اتهامات مالی بوده است.

دفتر شهردار و شورای اسلامی شهر مرودشت به دستور مقام ذی‌ربط هم‌اکنون پلمپ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار